• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Leafvalley

Cartier
Provat? Jag upplevde 43mm ganska stort på länk men bra mkt mindre på band. Väsentlig skillnad :)
DSC_0237.JPG
IMG-20170822-WA0004.jpeg

Översta bilden är C60 Trident PRO 38 mm på mina taniga handleder, den andra är på min Milgauss 40 mm... Ganska säker att 43 mm blir för stor :(
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag gillar att de visar hur bronsaren patineras när man sätter markören på klockan :)

EDIT: Längst ner på siden där man kan se alternativen för olika band.

EDIT2: Fast lite konstigt att även visarna ändrar färg. Eller gör de verkligen det i samma tank som boetten? Låter inte troligt, men någon kunnig får gärna förklara.

https://www.christopherward.co.uk/watches/dive/c60-trident-bronze-pro-600-range
 

Jonas81

Breitling
Funderat ett bra tag på vad min nästa inköp ska bli och det lutar väldigt mycket mot en C60Trident pro 600. Har små handleder(ca 16cm) så kommer nog satsa på en 38mm på länk. Har en budget på ca 5-6k. Ska jag börja leta begagnat eller hur lågt går priserna ner under rea?
 
Senast ändrad:

Leafvalley

Cartier
Fundec60-trident-pro-600-3c6986 nästa inköp ska bli och det lutar väldigt mycket mot en C60Trident pro 600. Har små handleder(ca 16cm) så kommer nog satsa på en 38mm på länk. Har en budget på ca 5-6k. Ska jag börja leta begagnat eller hur lågt går priserna ner under rea?
https://www.christopherward.co.uk/events/nearly-new/c60-trident-pro-600-3c6986
Då bör du snabba på dig innan de försvinner, finns några kvar på din budget, 462 pund är ca 5 200 kronor
 
Senast ändrad:

Anatta

Panerai
2-Faktor
Någon som har koll på hur det ligger till med CW´s limiterade versioner och rabatter? Har en voucher som ger mig £100 off. Men jag vet ju att dom kör sin årliga rea med 50% off (jag köpte min C60 under en sådan)
Jag är så jävla sugen på den blåa med SS bezel, men vill inte köpa den för 7500:- om den säljs för 4000:- om en månad.

Vet du när dem brukar kicka igång julrean? Om jag är snabb så ska jag ta hem en c60 trident, 38mm med röd bezel på rean. Då är julen gjord! :)
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Vet du när dem brukar kicka igång julrean? Om jag är snabb så ska jag ta hem en c60 trident, 38mm med röd bezel på rean. Då är julen gjord! :)
Signa upp dig för deras nyhetsbrev via hemsidan också, då brukar dom dra iväg ett utskick när det är dags, så slipper man hålla koll på socialamedierna :)
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Jag har en CW på väg, ankom Arlanda fredagen den 1e. Sedan dess har det stått "Försändelsen har ankommit mottagarlandet"
Det framkallar ångest hos mig.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag har idag vant mig vid den polerade mittlänken, men shit va mycket bättre det blev med helborstat.

Bra på olika sätt tycker jag, ger ett mer sportigt intryck med borstad vilket passar orange insert bra. Med svart/blå tavla och bezel blir det mer sportdress med polerade mittlänkar och luggar. Trident klär i båda :)
 
Topp