• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

AE41500

Panerai
Testar nytt armband och är hyfsat nöjd.
20180115_194956.jpg
 
Senast ändrad:

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Jag behöver hjälp. Jag saknar min MM300, och är sugen på skaffa mig en ny. Men jag försöker att hålla nere antalet i min lilla blygsamma samling. Och då är min C60 ganska lik i utförandet och riskerar därmed att ryka för att delfinansiera en MM300.
Vad tycker ni, är jag ute och cyklar?
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag behöver hjälp. Jag saknar min MM300, och är sugen på skaffa mig en ny. Men jag försöker att hålla nere antalet i min lilla blygsamma samling. Och då är min C60 ganska lik i utförandet och riskerar därmed att ryka för att delfinansiera en MM300.
Vad tycker ni, är jag ute och cyklar?
Olika klockor. MM300 är en rätt unik produkt med ett helt annat designspråk inom dykarskrået. Yxig, liksom.
C60 är en väldigt kompetent men derivativ dykare som är framtagen som alternativ alt komplement till de stora schweiziska märkena. Elegant, liksom.

Tycker inte de konkurrerar nämnvärt.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag behöver hjälp. Jag saknar min MM300, och är sugen på skaffa mig en ny. Men jag försöker att hålla nere antalet i min lilla blygsamma samling. Och då är min C60 ganska lik i utförandet och riskerar därmed att ryka för att delfinansiera en MM300.
Vad tycker ni, är jag ute och cyklar?

C60 = fin, prisvärd och bra.
MM300 = Finare, bättre och lite dyrare.

Äger trident, endast testat MM snabbt men tycker Seikon vinner. Så tycker inte du skulle göra fel nej. Däremot är de väll inte så lika? :rolleyes:
 

Erre

Omega
Då välkommar jag migsjälv till denna härliga grupp!
Då min andra dessvärre är på reperation, så fick man lite panik med endast en klocka att välja mellan, så det fick bli ett mindre impulsköp av denna godingen. Efter en veckas användning är jag sjukt nöjd. Bra viktfördelning, fina detaljer och jävligt prisvärd. Kan återkomma när jag fått mer tid med den.

Valde en quartz då den ser mer livlig ut, kan känna att automatarna är lite för seriösa. Synd att denna inte finns med ett "riktigt hjärta". Men den stackaren ska få bli en stenhård beater, så det är inte världens undergång. 38 passar perfekt på mig (ca 17) och jag tror att 43 hade blivit för stort.

Det enda minus är nog datumbytet som sker ca 20-25 min innan 12 slaget, men bara en liten anmärkning. Boxen blev också lite skadad under frakten, men själva klockan var oskadad, som tur är. Absolut prisvärd och väldigt nöjd över köpet hur som helst.
20180120_160802.jpg
20180120_162503.jpg
 

Bilagor

  • 20180120_162536.jpg
    20180120_162536.jpg
    93.1 KB · Visningar: 11
  • 20180120_162548.jpg
    20180120_162548.jpg
    74.7 KB · Visningar: 9
  • 20180120_160822.jpg
    20180120_160822.jpg
    48.8 KB · Visningar: 12

hooods

Panerai
2-Faktor
Knep en sådan här på rean. Köpt som "nästan ny". Andra klockan jag köper som nästan ny" (en billig kvarts för några år sedan) och måste säga att båda klockorna levererats i absolut nyskick. All plast kvar förutom på glaset och inte ett märke. Så tveka inte att beställa sådana klockor.
Klockan då? Jäkla nice måste jag säga. Kommer man bara över märkesprestigen (och den obegripliga designen på vridringen) så är den nog svårslagen i prisklassen. Går otroligt bra också, +0,4sek/dygn(!).
DSC_0423-01.jpeg
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Någon som skickat retur till cward? Står på hemsidan att de står för returfrakten om man skickar via postnord. Skicka ni bara iväg det eller skicka ni med något kvitto på frakten?
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Någon som skickat retur till cward? Står på hemsidan att de står för returfrakten om man skickar via postnord. Skicka ni bara iväg det eller skicka ni med något kvitto på frakten?
Jag skickade bara tillbaka den med postnord utrikes spårbart. Kostade 330SEK och sedan bifogade jag en bild/scan på kvittot via email, sen betalar de antingen tillbaka kostnaden via PayPal eller internationell överföring.
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Jag skickade bara tillbaka den med postnord utrikes spårbart. Kostade 330SEK och sedan bifogade jag en bild/scan på kvittot via email, sen betalar de antingen tillbaka kostnaden via PayPal eller internationell överföring.
Tack och bock.

Skickade ett mail och frågade hur man skulle gå tillväga med att få tillbaka pengarna för portot, fick end PDF-fil med en en adress, men inte svaret på själva frågan.
 

ekan76

Omega
20% på Quartz hos CW. Börjar bli lite sugen på en Trident 300, men de ligger ju ändå lite högt om man jämför med t.ex. Certina Action Diver med precidrive. Hur står de sig egentligen jämfört med andra?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Fick hem två nya band, för att se om det kan väcka lite liv i kärleken :rolleyes:

Det som skulle vara perfekt:
109E4297-9142-4B48-B8A5-045E5594BBEE.jpeg

Var det inte helt. Bra färger etc men trident spetsiga lugghorn var ingen perfekt kombo med detta. Nog bättre på PO!

Reserv, köptes för att det var billigt:
ED1A5DFA-B95C-4619-8250-72A8179597A4.jpeg
37F20735-3177-4943-BCB1-2654C23E1C1E.jpeg
0E69A6AC-F7ED-473D-A3B7-152F01C725E8.jpeg

Bättre än ovanstående, skulle behöva få svarta målade stygn men annars helt ok! Överlag lär dock länken åka på igen snart, men fick nya (bra) stift till den iaf :pompus:
 
Senast ändrad:

hooods

Panerai
2-Faktor
Vad tycker ni om nya Malvern 595? Själv tycker jag den ser riktigt trevlig ut.
c05-39h3h3-s00w0-ot_fr.jpg

c05-39h3h3-s00w0-oc_macro3.jpg

Var inne en snabb sväng på cw forumet, där verkar den ha fått ett svalt mottagande. Jag är inget stort cw fan och brukat inte hänga på forumet men tittar in ibland. Jäklar vad folk verkar ha blivit skinntorra där? Knappt så de verkar gilla CW längre. Personligen tycker jag CW aldrig gjort bättre klockor. Många utav märkets tidiga klockor var ju rent gräsliga. Dessutom var många alldeles för mycket homage för min smak. Tycker de har börjat hitta sin egen stil nu. Vad tycker ni?
 

Crentus

Cartier
2-Faktor
Håller definitivt med om att deras forum är skinntorrt i allmänhet, som en gammal pensionärsklubb. Var mest där för marknaden. Tycker de hittar sin egen stil men just skifte mellan loggor sitter inte väl i märkesprestigen och frågan är hur länge de behåller nuvarande loggan och formspråket.
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Håller definitivt med om att deras forum är skinntorrt i allmänhet, som en gammal pensionärsklubb. Var mest där för marknaden. Tycker de hittar sin egen stil men just skifte mellan loggor sitter inte väl i märkesprestigen och frågan är hur länge de behåller nuvarande loggan och formspråket.
Tycker nya loggan är helt okej, framförallt flaggorna är klockrena. De borde dem bygga mer på. Tror lite av kruxet är namnet "Christopher Ward". Låter lite halv b i mina öron. Kanske borde köra på endast Ward och flaggloggan? Sen vette tusan om man någonsin kan skapa prestige i något som säljs som "prisvärt".
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Okej, återstår att se. Blev som ett barn på julafton när jag såg sen blåa tridenten :D. Hoppas verkligen att dom producerar den i 38mm också. Tråkigt att dom bara satsar på nya färger i den större modellen.
Om du inte hittar den på siten så finns den inte. Hmmm, vilken blå är det? Min fru har en 38mm blå, typ 3 år gammal.

Jag ser nu. Mörkare blå. Snyggt.
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Funderar så här en kall vinterdag.
Vilken färg skulle passa bra till Trident c60 med svart insert och tavla?
Vad tycker du?
Lite sugen på cheapest senaste ”Tropic”gummi.
Men någon kanske har något annat förslag på gummi till denna. Tänk vår/sommar :)
7C495D34-41DA-4C8D-B8CA-FB23157133F0.jpeg
2550301F-A907-468A-8A1F-091B3241CB8E.png
 
Topp