• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Tycker nog också att tridenten är lite roligare/snyggare :)p) men blir så osäker när det kommer till storleken.. Ska man ta den lilla eller den stora är frågan som får mig att vela så mycket, inte lätt när man liksom inte bara kan dra in till stan och prova en Chris ward...

Jo det är jäkligt svårt det där med storlekarna, antingen 38 eller 43 mm, lite ytterligheter. Kör på 38 mm och finner den lagom för mig, dock har jag tunna handleder (ca 16,5 cm) och gillar lite mindre klockor. Kan uppleva proportionerna diameter-höjd som ett gränsfall om jag ska vara ärlig. Mitt råd till dig om du är van vid +40 mm klockor så ska du köra på den större varianten, eller så avvaktar du, går rykten om att CW ska släppa en 40 mm Trident. Vet ej när men fått uppfattningen om att det kommer ske i år.
 

Julle

Omega
Jo det är jäkligt svårt det där med storlekarna, antingen 38 eller 43 mm, lite ytterligheter. Kör på 38 mm och finner den lagom för mig, dock har jag tunna handleder (ca 16,5 cm) och gillar lite mindre klockor. Kan uppleva proportionerna diameter-höjd som ett gränsfall om jag ska vara ärlig. Mitt råd till dig om du är van vid +40 mm klockor så ska du köra på den större varianten, eller så avvaktar du, går rykten om att CW ska släppa en 40 mm Trident. Vet ej när men fått uppfattningen om att det kommer ske i år.
Hmm släpps den iår kan man ju kanske vänta, försöker egentligen spara pengar till en resa i höst och borde inte gå och köpa klockor hehe så det vore perfekt :p
 

Rulle

Audemars
Förlåt men jag förstår mig inte på detta märket... det är ju väldigt mycket stenhårt över det förutom att stenhårt faktiskt har återförsäljare ...

Klockorna i sig har ju plankarta rejält från andra tillverkare plus att dom använder ju bara vanliga verk i dom....

Mekaniska modeklockor ?!


Rätta mig gärna !
 

Julle

Omega
Förlåt men jag förstår mig inte på detta märket... det är ju väldigt mycket stenhårt över det förutom att stenhårt faktiskt har återförsäljare ...

Klockorna i sig har ju plankarta rejält från andra tillverkare plus att dom använder ju bara vanliga verk i dom....

Mekaniska modeklockor ?!


Rätta mig gärna !
Alltså.. Till skillnad från stenhårt som ren av saxar subben tex så har ju tridenten ändå en egen design. Den lånar vågtavla från omega visst me gör ändå sin egen grej av det känner jag.. Sen kanske urverket i standardmodellen inte är det mest upphetsande men du får ändå schysst Schweiziskt urverk plus keramisk bezel för inte jättemycket stålars och det är väl inte en dålig deal om du frågar mig!
Sen ska jag inte säga allt för mycket då jag inte äger en själv men det är uppfattningen jag fått...
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Förlåt men jag förstår mig inte på detta märket... det är ju väldigt mycket stenhårt över det förutom att stenhårt faktiskt har återförsäljare ...

Klockorna i sig har ju plankarta rejält från andra tillverkare plus att dom använder ju bara vanliga verk i dom....

Mekaniska modeklockor ?!


Rätta mig gärna !

Nja, håller inte riktigt med dig. Visst CW gör ingen hemlighet av att de tar designdetaljer från andra (mycket Omega) men samtidigt har de ett eget formspråk som detta kombineras med vilket jag tycker blir till något eget och rätt lyckat sådant.

Upplever att CW har högre ambitioner än att bara vara "mekaniska modeklockor". Dels är kvalitén på en helt annan nivå samtidigt som CW försöker använda spännande materialval (typ kermiska boetter och vridringar) samt utveckla egna urverk.
image.jpeg

Rätt långt från Steinhart om du frågar mig.
 

DrDre

Patek
Tycker att de gör ett par rätt fina modeller och en del som verkar prisvärda. Mina två favoriter, som jag gärna skulle äga dessa två

1 En worldtimer som egentligen är en GMT fast med en rätt roligt och ovanlig funktion (man kan se staden markerad på urtavlan och flygplatsnamnet längst upp, på bilden nedan LA och koden LAX). Det låg en på Köp&Sälj nyligen, som jag nog varit intresserad av om priset varit bättre (begärt pris 11 tkr, jfr med helt nytt från CW för under 13 tkr, så då är det ju bättre att köpa helt nytt).



Annotated%20Worldtimer.JPG


C900_worldtimer_hodinkee_banner-695x463.jpg


2. Deras Jump Hour
WP-christopher-ward-c9-jumping-hour-markIII-850x567.jpg
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Tycker att de gör ett par rätt fina modeller och en del som verkar prisvärda. Mina två favoriter, som jag gärna skulle äga dessa två

1 En worldtimer som egentligen är en GMT fast med en rätt roligt och ovanlig funktion (man kan se staden markerad på urtavlan och flygplatsnamnet längst upp, på bilden nedan LA och koden LAX). Det låg en på Köp&Sälj nyligen, som jag nog varit intresserad av om priset varit bättre (begärt pris 11 tkr, jfr med helt nytt från CW för under 13 tkr, så då är det ju bättre att köpa helt nytt).



Annotated%20Worldtimer.JPG


C900_worldtimer_hodinkee_banner-695x463.jpg


2. Deras Jump Hour
WP-christopher-ward-c9-jumping-hour-markIII-850x567.jpg
Deras jump hour är riktigt läcker!
 

DrDre

Patek
Om jag minns rätt så jobbar man tillsammans med en urmakare med en del av deras modeller. Så tex Worldtimer och Jumphour bygger på eta-verk som sedan modifieras med extra moduler. CWs sida är nere just nu, men jag tror att Jumphours urverk bygger på just ett sådant modifierat Eta 2824.
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Den nya hemsidan ska snart vara uppe och troligtvis kommer då den nya C65:an släppas :) Känner mig som ett barn på julafton :nailbiting:
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Om jag minns rätt så jobbar man tillsammans med en urmakare med en del av deras modeller. Så tex Worldtimer och Jumphour bygger på eta-verk som sedan modifieras med extra moduler. CWs sida är nere just nu, men jag tror att Jumphours urverk bygger på just ett sådant modifierat Eta 2824.

Stämmer, Johannes Jahnke heter han och ska vara en rätt ung begåvad talang. Lär nog få se mycket intressant från honom.
 

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Den nya C65 fanns att söka upp på nya sidan. Ny logga som sagt. Hittade bara 43mm-versionen. Snygg, men loggan har jag inte vant mig vid ännu.
Screenshot_20160506-092955.png
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
F-n, måste säga att jag är besviken på den, nya loggan känns så där och placeringen är way-off i mitt tycke :(
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Tyckte den nya C65 Tident Vintage såg lite tilltalande ut faktiskt, 38mm, borstat stål, OK pris. Hade kunnat skippa datumet.

Det är så många rätt med denna och några små fel som gör att det i mitt tycke bara blir skit i slutänden. Gillar inte loggan, gillar inte dess placering, annars hade den varit ett säkert köp, synd :(
image.png
 
Topp