• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Det är ändå med litet sorgset hjärta jag tittar i denna tråden, med tanke på att min sista CW ligger ute för försäljning.
Men vem vet, kanske blir en igen :)
För mig är Christopher Ward lite som Seiko i den bemärkelsen att det är ett märke man ofta vänder tillbaka till. Det finns alltid plats för en Seikodykare, eller en Christopher Ward för den delen.
 

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_20180714_102133986-01.jpeg

Dagens C.W. Trevlig helg!
 

Julle

Omega
Gul trident på borstad länk vore ju steeenhårt! Inte alls ens tittat på klockan förut, kanske är det bara den härliga sommarsolen men nu plötsligt blev man lite sugen alltså... :D

c60-43ada2-s0y0-b0_fr.jpg

EDIT: Om det är nån som har en guling får ni gäärna visa upp dem för att stilla hungern/övertyga om köp :rolleyes:
 
Senast ändrad:

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Gul trident på borstad länk vore ju steeenhårt! Inte alls ens tittat på klockan förut, kanske är det bara den härliga sommarsolen men nu plötsligt blev man lite sugen alltså... :D

c60-43ada2-s0y0-b0_fr.jpg

EDIT: Om det är nån som har en guling får ni gäärna visa upp dem för att stilla hungern/övertyga om köp :rolleyes:
Jag har den blå varianten. Och jag uppskattar verkligen bezelen på den, känns mer annorlunda än svart/blå.
Tycker också att den känns aningen mindre än vad sina 43mm anger.
Länken är samma som på vanliga C60'n, alltså fantastisk :)
 

Julle

Omega
Jag har den blå varianten. Och jag uppskattar verkligen bezelen på den, känns mer annorlunda än svart/blå.
Tycker också att den känns aningen mindre än vad sina 43mm anger.
Länken är samma som på vanliga C60'n, alltså fantastisk :)
Dina bilder har jag sett! Sjukt snygg klocka särskilt för mig som är sucker för blå, men när man har både en svart trident och bronzaren med sin blå tavla kan jag inte riktigt justifiera det... gul är dock tillräckligt annorlunda hehe! :D Som du säger är stålbezeln riktigt häftig..
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
Gul trident på borstad länk vore ju steeenhårt! Inte alls ens tittat på klockan förut, kanske är det bara den härliga sommarsolen men nu plötsligt blev man lite sugen alltså... :D

c60-43ada2-s0y0-b0_fr.jpg

EDIT: Om det är nån som har en guling får ni gäärna visa upp dem för att stilla hungern/övertyga om köp :rolleyes:
Sluta med det där, nu blir jag ju tvungen och beställa en, den är ju skitsnygg i gult :greedy:
. Kostar att ligga på topp.
 
Har börjat bli sugen på att skaffa en CW igen, men tänkte höra om någon här kan tipsa om hur en Trident i 38 mm storlek bärs, gärna i jämförelse med något vanligare ur? Hade en i 43 mm storleken men upplevde den aningen för stor vilket gjorde så att den fick lämna...
Och när jag ändå håller på; det är inte någon här som har tröttnat på sin Trident GMT?;)
 

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
652E74F5-15F8-4070-9985-838DBC25665D.jpeg

En 38mm C.W sida vid sida med SKX007. Seikon är större på pappret men det märks inte så stor skillnad i mitt tyckte, mycket tack vare att CWn har snarlik lug2lug som Seikon samt smal vridring vilket gör att tavlan tar stor plats.
Jag var rätt osäker på storleken innan jag fick hem den då jag sålt klockor som på pappret haft liknande eller tom större dimension pga då upplevt dem för små. Jag tog en chansning när jag beställde 38mm och ångrar det inte. CWn måste jag säga, IMHO bärs perfekt. Suverän storlek. Lärdomen för min del är att varken diametern eller lug2lug-måttet helt avslöjar hur en klocka kommer att bäras. Designen spelar minst lika stor roll. Sen är det en vanesak. Det tar någon dag att anpassa sig mellan olika storlekar.
 
Tack @TonyM och @Goose för infon:) Speciellt Skx:en är ju grym som referens eftersom man haft ett par stycken. Måste säga att den inte alls ser ut att vara så pass liten som jag var rädd för. Det får nog bli en 38:a, har spanat in GMT versionen med svart vridning och tavla. Synd bara att man missade kampanjen de hade nyss, får väl vänta tills nästa rea om man inte hittar någon beggad.:rolleyes:
 

TonyM

Cartier
Tack @TonyM och @Goose för infon:) Speciellt Skx:en är ju grym som referens eftersom man haft ett par stycken. Måste säga att den inte alls ser ut att vara så pass liten som jag var rädd för. Det får nog bli en 38:a, har spanat in GMT versionen med svart vridning och tavla. Synd bara att man missade kampanjen de hade nyss, får väl vänta tills nästa rea om man inte hittar någon beggad.:rolleyes:
Kööör! Är kanon nöjd med min.
 

nallhed

Omega
Jag har just sänt min C5 Malvern Automatic till Christopher Ward i GB för rutinservice. De tar 99£ plus 12£ för returfrakten. Jag tycker att det är ett mycket bra pris för service av en 2824-2 men måste samtidigt erkänna att min branchkännedom är dålig. Vad säger ni som vet mer om det priset?
 
Senast ändrad:

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Jag har just sänt min C5 Malvern Automatic till Christopher Ward i GB för rutinservice. De tar 99£ plus 12£ för returfrakten. Jag tycker att det är ett mycket bra pris för service av en 2428-2 men måste samtidigt erkänna att min branchkännedom är dålig. Vad säger ni som vet mer om det priset?
Om det är totalpriset inklusive service så är det väldigt billigt.
 
Topp