• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Trident GMT på olivgrönt, lite slitet nato.
DSC_0898-01.jpeg
Bra bild och en härlig klocka! Dykare med vit urtavla är gravt underskattat. Väldigt snyggt.
 

Crentus

Cartier
2-Faktor
Fråga. Brukar rabatterna vara på 100 pund rakt av eller är det ibland säg 20% eller så?
100 eller 150 pund av beroende på originalpris, 15% rabatt ibland på vissa modeller (tridentweek etc) och på kvartalsmässiga rean så hittar man modeller på väg bort med 30% och gamla modeller med 50% (kap).

Bästa tipset är Nearly New, då det ploppar upp även populära modeller där. Nyskick, fulla villkor 60/60. Plasten sitter kvar i de fall jag hört om.
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Ska väl tilläggas att lyckas få en klocka med 50% rabatt på rean är svårt. Dvs man ska inte räkna med det. De brukar gå illa kvickt och det brukar vara datastrul samtidigt. En nearly new på 30% är lättare, även om de populära modellerna brukar gå rätt snabbt där med.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ska väl tilläggas att lyckas få en klocka med 50% rabatt på rean är svårt. Dvs man ska inte räkna med det. De brukar gå illa kvickt och det brukar vara datastrul samtidigt. En nearly new på 30% är lättare, även om de populära modellerna brukar gå rätt snabbt där med.
Nearly new är bra grejer. Brukar vara de recensionsexemplar som skickats till press och klockor som skickas tillbaka. Så de är i riktigt bra skick och till 30% off är det riktigt bra deals!
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Nearly new är bra grejer. Brukar vara de recensionsexemplar som skickats till press och klockor som skickas tillbaka. Så de är i riktigt bra skick och till 30% off är det riktigt bra deals!
Har köpt två nearly new. Båda hade samtlig plast kvar och var vad jag kunde se inte ens testade. Det enda som inte var i absolut nyskick var ytterboxarna som var lite skavda. Så det är precis som du säger, bra grejer.
 

Crentus

Cartier
2-Faktor
Gå med i CWs kundklubb på deras site så kommer det ofta olika former av "förtida" samt unika rabatt erbjudanden.

Som tidigare skrivet i tråden så är det ett måste att prenumerera på deras nyhetsmail för att få reda på rean innan det är utplockat. Rabattkoderna är oftast allmänna tex "SUN120" och bör spridas till allas glädje :)
 
Klämde lite på C65 Trident för någon dag sedan, måste säga att boetten är väldigt bra gjord, och klockan överlag med! Och nu med CW's "120 euro off" på köp över 600 eur så verkar det som ett rätt så klockrent köp. Däremot testade jag inte länken, så den kan jag inte säga något om.
 
Topp