• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

TheRedDevil

Cartier
23wtt14.jpg

Roligt att det börjar bli fart i den här tråden! :D
 

Jandinger

Breitling
Faktum är att jag gillar C65 GMT:n så mycket att jag funderar på att cancelera min order på Tudor GMT (har liksom svårt att tänka mig att jag kommer behöva två GMT)
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Postade för ett tag sedan om min Vintage 38 som hade för stort glapp mellan länk o klocka. Tänkte nu bara ge lite beröm till CWs kundsupport som fixat det hela. Det visade sig bero på undermåliga springbars (kanske hade förre ägaren bytt?) Dom var inte krökta o var i rätt storlek men ändå glappade dom när dom satt på klockan. Efter att ha fått nya bra stift funkar det ny kanon. Dom erbjöd faktiskt också en sprillans länk ifall det inte blivit bra.
Så cred till CW!
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Postade för ett tag sedan om min Vintage 38 som hade för stort glapp mellan länk o klocka. Tänkte nu bara ge lite beröm till CWs kundsupport som fixat det hela. Det visade sig bero på undermåliga springbars (kanske hade förre ägaren bytt?) Dom var inte krökta o var i rätt storlek men ändå glappade dom när dom satt på klockan. Efter att ha fått nya bra stift funkar det ny kanon. Dom erbjöd faktiskt också en sprillans länk ifall det inte blivit bra.
Så cred till CW!
Det låter som att de fått fason på kundsupport igen. Från start och fram tills för något eller några år sedan drevs kundsupport väldigt väldigt bra, men sedan slutade en nyckelperson (Wera, om jag minns rätt) och de hade trubbel ett tag. Skönt att höra sådana här historier.
 

Crentus

Cartier
2-Faktor
Måste också säga efter att ha ägt klockan några veckor att den vuxit rejält i min uppskattning. Särskilt på länk. Riktigt riktigt fin klocka till vettiga pengar.
Väldigt clean och boetten känns oerhört smakfull! Om jag kommer ihåg rätt så fick du den till ett bra pris också. Skönt att det löste sig :)
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Väldigt clean och boetten känns oerhört smakfull! Om jag kommer ihåg rätt så fick du den till ett bra pris också. Skönt att det löste sig :)
Stämmer! Det var en bra affär på C24. Jag blev lite skeptisk först kanske bara kopplat till att jag tolkade glappet mot klockan som taskig finish men så var det ju inte. Anyway rekommenderas lätt även till nypris!
 
Mycket trevligt att se en dressare! Den blå tavlan har de verkligen lyckats med. Hur upplever du bandet? Har läst på andra forum att det ska vara väldigt långt men det ser ju väldigt normalt ut på din bild.
Jag föredrar viklås så jag var snabb att uppdatera när CW reade ut sådana och fick då samtidigt lite bättre kvalitet på själva bandet. Upplevde nog inte originalbandet som så där jättelångt men men kan ju beställa banden från CW i olika längder. Tavlan är verkligen fin men svår att fånga på bild.
IMG_3946.JPG
 

Mafghan

Breitling
Sådär, 44 sidor senare och efter lite Facebook-chattande med CW börjar man närma sig...

C60 vintage är ju för fin! Även den vanliga är kanon men jag hakar upp mig på en sak som ni kanske kan hjälpa mig med.

På vissa av bilderna på c60 ser den så extremt högblank ut, nästan som att man spänt plastfolie över hela klockan. Är det bara som det ser ut på bild?
 

GurraJ

Breitling
2-Faktor
Jag blev oerhört sugen av videos+bilder postade i denna tråd och körde på med en beställning av en C65 Trident GMT här för ett par dagar sedan. Tack alla som delade rabattkoder. Fick snabbt och mycket bra bemötande av CW kundtjänst då jag glömde att lägga till förkortning av länk och de fixar det gratis. Men nu har undertecknad fått lite halv-kalla fötter, då jag har lite svårt att bortse från likheterna med Rolex 1655. Hur ska en människa (jag) tänka i dessa livets svåra situationer?
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag blev oerhört sugen av videos+bilder postade i denna tråd och körde på med en beställning av en C65 Trident GMT här för ett par dagar sedan. Tack alla som delade rabattkoder. Fick snabbt och mycket bra bemötande av CW kundtjänst då jag glömde att lägga till förkortning av länk och de fixar det gratis. Men nu har undertecknad fått lite halv-kalla fötter, då jag har lite svårt att bortse från likheterna med Rolex 1655. Hur ska en människa (jag) tänka i dessa livets svåra situationer?
60 dagars fri retur. Kolla vad du tycker när den kommit hem.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Jag blev oerhört sugen av videos+bilder postade i denna tråd och körde på med en beställning av en C65 Trident GMT här för ett par dagar sedan. Tack alla som delade rabattkoder. Fick snabbt och mycket bra bemötande av CW kundtjänst då jag glömde att lägga till förkortning av länk och de fixar det gratis. Men nu har undertecknad fått lite halv-kalla fötter, då jag har lite svårt att bortse från likheterna med Rolex 1655. Hur ska en människa (jag) tänka i dessa livets svåra situationer?
Det är supersvårt att svara på eftersom jag inte vet hur du generellt tänker kring homager etc. För egen del så störs jag inte av homager så för mig hade valet varit lätt.
Är det för dig en dealbreaker att den ser ut som en annan klocka?
Ta hem den, testa den, och utnyttja deras returrätt om du inte är nöjd :)

Edit: tvåa på pucken om returrätten
 

GurraJ

Breitling
2-Faktor
60 dagars fri retur. Kolla vad du tycker när den kommit hem.
Såklart. Tack!
Det är supersvårt att svara på eftersom jag inte vet hur du generellt tänker kring homager etc. För egen del så störs jag inte av homager så för mig hade valet varit lätt.
Är det för dig en dealbreaker att den ser ut som en annan klocka?
Ta hem den, testa den, och utnyttja deras returrätt om du inte är nöjd :)

Edit: tvåa på pucken om returrätten

Tack för svaret, uppenbarligen är jag helt överraskad över konceptet returrätt :banghead:

Vi får se hur jag känner helt enkelt, inga andra av mina nuvarande klockor är homager så ska bli spännande att testa hursomhelst.
 
Topp