• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Har blivit med två CW, en grön och en röd Trident C60 600. Väldigt fina klockor, klart prisvärda för vad jag fick ge. Men den nya loggan och nya riktningen på företaget...ja du, jag är osäker på att det blir bra.
image.jpeg
image.jpeg
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Ombyte förnöjer, ha kvar båda ;)
Med tanke på prisklassen kan det mycket väl bli så (åtminstone ett tag). Vi får se vad CW gör med C60-serien, som det känns idag skulle jag inte vilja ha en med den nya loggan.
Trevliga klockor även om länken är...alltså, åsikten om den är delad;
Å ena sidan är polerade centerlänkar ett jävla gissel. Har haft klockan på armen i tre dagar och hairlinesen börjar redan störa mig.
Å andra sidan är snabbjusteringen av längden helt otroligt smidig och trevlig. Ett snäpp in för kontoret, helt utsläppt när man är ute och rör sig. I vinter lär jag nog behöva ta in två snäpp. Det kan bli så att jag borstar centerlänkarna.
 

Perz

Omega
Ny modell ute, C8 UTC Worldtimer. Riktigt läcker får jag ändå säga, finns i flera färgkombinationer.
Screenshot_20160820-105306.png
ETA 2893-2 som sitter i.
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Någon i Sthlm som sitter på en C60 Trident pro 38mm?
Jag vill gärna prova innan jag köper en :)
Jag bjuder på finfika på valfritt café ;)
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Någon annan som haft svårt att beställa från hemsidan?
Vill inte acceptera min adress tror jag...o_O

Jo, det är en klocka på G.
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Fick detta till svar i somras ang. 40mm.
Jag nöjer mig med 38 så länge ;)
Klocka beställd och anländer om 10-12 dagar.
IMG_0196.PNG
Jo det är jäkligt svårt det där med storlekarna, antingen 38 eller 43 mm, lite ytterligheter. Kör på 38 mm och finner den lagom för mig, dock har jag tunna handleder (ca 16,5 cm) och gillar lite mindre klockor. Kan uppleva proportionerna diameter-höjd som ett gränsfall om jag ska vara ärlig. Mitt råd till dig om du är van vid +40 mm klockor så ska du köra på den större varianten, eller så avvaktar du, går rykten om att CW ska släppa en 40 mm Trident. Vet ej när men fått uppfattningen om att det kommer ske i år.
 
Topp