• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Andy7750

Audemars
2-Faktor
7ACA7D8D-FAEA-411B-90EA-0F256F57C6C1.jpeg
DB5C8DF6-7F50-4BA2-A0DA-FFFECD8DC7D3.jpeg
 

Manne1891

Omega
Snyggt, me like.
Men fortfarande bitter över logotyen. Kan inte äga en CW förrens de fixar den...
Då blir det nog ingen Cw för dig, tror faktiskt att loggan är här för att stanna oavsett respons dom får. Äger två Cw och på något sätt blir symmetrin så bra med loggan kl 9. Trodde jag skulle avsky loggan men nu tänker jag knappast på den.
För mig är visarna det som gör mig besviken, så tråkiga jämfört med tidigare versioner. Däremot GMT ringen är ett stort plus, ska nog mejla och fråga vad en sådan kan gå loss på löst. För mig som äger en gmt med gamla vrisnigen vore det en uppgradering :)
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Då blir det nog ingen Cw för dig, tror faktiskt att loggan är här för att stanna oavsett respons dom får. Äger två Cw och på något sätt blir symmetrin så bra med loggan kl 9. Trodde jag skulle avsky loggan men nu tänker jag knappast på den.
För mig är visarna det som gör mig besviken, så tråkiga jämfört med tidigare versioner. Däremot GMT ringen är ett stort plus, ska nog mejla och fråga vad en sådan kan gå loss på löst. För mig som äger en gmt med gamla vrisnigen vore det en uppgradering :)
Ja visarna var ingen hit. Gillade väl inte den gamla fallos löken såvärst men dom var ändå stiliga. Den här nya minutvisaren ser ju ut som en sådan där spatel dom kollar halsen med hos doktorn. :stop:
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Schysst uppdatering. Jag är väl i minoritet, men jag tycker bättre om den nya loggan jämfört den gamla. De nya visarna är en klar förbättring. Lirar mycket bättre med index. De gamla var alldeles för dressade. Äntligen har de fixat gmt ringen också. Noterar även att vanliga dykaren kommer i 40mm. Bra!
 
  • Like
Reactions: HSK

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Schysst uppdatering. Jag är väl i minoritet, men jag tycker bättre om den nya loggan jämfört den gamla. De nya visarna är en klar förbättring. Lirar mycket bättre med index. De gamla var alldeles för dressade. Äntligen har de fixat gmt ringen också. Noterar även att vanliga dykaren kommer i 40mm. Bra!
Instämmer i allt utom visarna. Tycker också att den nya loggan är bättre än "Chapter Ward" o särskilt med symbolen i textur kl 12
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Hittar inget på hemsidan om de nya modellerna?

EDIT: Hittade nu på Instagram

EDIT2: Den som designat timvisaren borde på sparken. CW tar över förstaplatsen från Seiko i kategorin short hand syndrome.
 

Waldorf

Audemars
Den växer, önskar bara att symbolen kl 12 vore applicerad så den blev lite mer märkbar. Låset och länken verkar hur bra som helst.https://www.instagram.com/p/Bwzs6UPFOx9/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=embed_video_watch_again
Likadant lås funktionsmässigt som idag, kanoon, bland det basta jag stött på (vilket inte säger så mycket kanske). Ändrat yttersidans design lite.
Har klockor med olika loggor på, bägge funkar för mej.
Tycker utseendet på den nya är lite mer neutralt, gamla trevligare, smaksak. Gillar gamla visarna, tavlan och ringen, unikt, karaktär? Smak!
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Det är bra länkar och särskilt med tanke på pengarna! Men den som hävdar att de är de bästa på marknaden har verkligen inte koll på marknaden.

Och som kjesul säger så verkar de inte ha gjort några funktionsmässiga ändringar på länk eller lås.
Dock gillar jag de små ändringar i design de verkar ha gjort på nya låset! Kan inte sätta fingret på exakt vad de gjort då jag inte har sambons klocka att jämföra med nu, men den känns annorlunda. Har de gjort helborstade varianter förr till exempel? En ändring som jag hade velat se är skruvade länkbitar istället för pins. Men det är väl en kostnadsfråga så man skulle kanske skjuta sig själv i foten om man gjorde så.
Och stor tumme upp till nya, hellumade vridringen och 40mm storlek!
 

marwe

Breitling
Tycker visare från tidigare generationer har lite mer charm. Har inga problem med loggan och flaggan är ett trevligt tillskott. Grämer mig inte att jag äger den förra generationen vilket jag antar är synd för CW. På det stora hela är det fortsatt en mycket trevlig klocka till ett ok pris. Kul att den också kommer i 40mm.
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Nu har det svängt rejält för min del, gillar nog denna tror jag :)
1B03F91D-9152-4A77-B16A-FD2F50CC0647.png
Tycker den är mycket bra. Man har åtgärdat de för mig svagaste punkterna (visare, tomt under kl 12, 38 för litet 43 för stort, minutskalan på gmt:n, vit färg på datumhjulet, de snodda Omega vågorna). Något mer generisk i designen än tidigare men fortfarande tydligt identifierbar som en CW. För mig är det bra att de helt gått i från sina tidigaste designer (gäller alla produktlinjer) då dessa ser omoderna och faktiskt ganska anskrämliga ut. Blir ev köp på denna! :)
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Tycker den är mycket bra. Man har åtgärdat de för mig svagaste punkterna (visare, tomt under kl 12, 38 för litet 43 för stort, minutskalan på gmt:n, vit färg på datumhjulet, de snodda Omega vågorna). Något mer generisk i designen än tidigare men fortfarande tydligt identifierbar som en CW. För mig är det bra att de helt gått i från sina tidigaste designer (gäller alla produktlinjer) då dessa ser omoderna och faktiskt ganska anskrämliga ut. Blir ev köp på denna! :)
Bra sammanfattat. Jo det luktar köp här med :)
 
Topp