• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

hooods

Panerai
2-Faktor
Idiotfråga kanske men jag blir flyttat till EU hemsidan och kommer ej in på co.uk eller us. Hur löser man det? Använder Chrome om det spelar någon roll.
 

Varn

Omega
Jag är lite sugen på den den nya c60n i 38 mm. Någon som har koll på om länken har samma storlek oavsett version? 22 lug to lug kan kog bli ganska stort på en 38 mm klocka men passar nog bra för 42.
 

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Jag är lite sugen på den den nya c60n i 38 mm. Någon som har koll på om länken har samma storlek oavsett version? 22 lug to lug kan kog bli ganska stort på en 38 mm klocka men passar nog bra för 42.
Förra seriens (dvs MkII) 38mm hade 20mm bandbredd.
 

Waldorf

Audemars
Jag är lite sugen på den den nya c60n i 38 mm. Någon som har koll på om länken har samma storlek oavsett version? 22 lug to lug kan kog bli ganska stort på en 38 mm klocka men passar nog bra för 42.
Bredden mellan bandhornen på 38 mm är 20 mm. Lug to lug är 45 mm enligt hemsidan.
 

HSK

Patek
2-Faktor
CWs hemsida i UK. De har ett högre pris i EUR, dvs deras pris motsvarar inte bara skillnaden i växelkurs.

Edit:
Tittade precis. Med rabattkod så kostar nya trident 595 pund, i sek blir det 7352 (Nordeas kurs 12,356) och i EUR kostar den 750 vilket i SEK blir 7979 (Nordeas kurs 10,638). Skiljer alltså 627 kr.

Blir nog ännu billigare i USD (hittar dock inte rabattkoden) ordinarierpris är 795 USD och med kursen 9,48 så landar man på 7536 (om man hittar rabattkoden så lär det blir drygt 1000 sek billigare ytterligare) - kan det ha med paypal omvandlingen att göra eller han man prissatt annorlunda?
Går det att betala i dollar om man beställer till sverige?
Det borde gå. Ser inte varför det inte skulle fungera. Jag lyckades gå till check out (dock inte köpt) utan några konstigheter.

Edit: det gick att välja Sweden i "ship to" (man måste bara scrolla uppåt) så bör gå.
Tack för tipset! :woot: Jag antog bara att man var tvungen att handla i EUR då man omdirigeras till .eu men det går tydligen att ändra valuta i rutan längst ner på siten. Priserna i USD är dock exkl. moms så priset på en GMT blev någon hundring lägre än i EUR. GBP däremot var drygt 800 spänn billigare.
Se ovan $120 på med rabattkod ju! 6500;- omvandlat från dollar :wideyed:
Nu har jag inte klämt på den nya än men 6500kr för något som verkar hålla Oris-kvalitet är ju ett fantastiskt bra pris.
Priserna i USD är som sagt exkl. moms så den landar på knappt 8' (på canvas, 9.2' på länk). Däremot verkar man som rambo påpekar kunna spara ett par hundralappar om man handlar i GBP (7.4' på canvas, 8.7' på länk där de i EUR kostar 8' resp. 9.4').
Idiotfråga kanske men jag blir flyttat till EU hemsidan och kommer ej in på co.uk eller us. Hur löser man det? Använder Chrome om det spelar någon roll.
Det går att ändra valuta i rutan längst ner på siten och man omdirigeras då till aktuell site. Återstår att se om det faktiskt går att beställa i andra valutor än EUR men om det gör det så verkar GBP vara billigast även om jag inte har kikat på övriga valutor.

OBS! Välj alltid att betala i lokal valuta istället för SEK då Paypals kurs är lite sämre. Priserna ovan är exkl. kortavgift på 1.65% men det tillkommer oavsett vilken utländsk valuta man handlar i.

Edit: Det gick att beställa i GBP så stort tack för tipset @rambo_amadeus :)
 
Senast ändrad:
C

Coach

Guest
Min CW GMT säger godmorgon :)
4A7B12E6-3DB6-442D-BCA3-F8A8365E72F8.jpeg
EA55B7AB-211C-4DC2-B0B4-1280C45810C7.jpeg
 

levman

Cartier
Tack för tipset! :woot: Jag antog bara att man var tvungen att handla i EUR då man omdirigeras till .eu men det går tydligen att ändra valuta i rutan längst ner på siten. Priserna i USD är dock exkl. moms så priset på en GMT blev någon hundring lägre än i EUR. GBP däremot var drygt 800 spänn billigare.

Priserna i USD är som sagt exkl. moms så den landar på knappt 8' (på canvas, 9.2' på länk). Däremot verkar man som rambo påpekar kunna spara ett par hundralappar om man handlar i GBP (7.4' på canvas, 8.7' på länk där de i EUR kostar 8' resp. 9.4').
Det går att ändra valuta i rutan längst ner på siten och man omdirigeras då till aktuell site. Återstår att se om det faktiskt går att beställa i andra valutor än EUR men om det gör det så verkar GBP vara billigast även om jag inte har kikat på övriga valutor.

OBS! Välj alltid att betala i lokal valuta istället för SEK då Paypals kurs är lite sämre. Priserna ovan är exkl. kortavgift på 1.65% men det tillkommer oavsett vilken utländsk valuta man handlar i.

Edit: Det gick att beställa i GBP så stort tack för tipset @rambo_amadeus :)

Vilken bestämde du dig för? :)
 

Waldorf

Audemars
Då ser det ut som 42mm skulle vara perfekt för dig. Har cirka 16,5cm så därför är 40mm nog perfekt för mig!
Upplevde också 43 som för stor för min 16,5 - 17 cm arm. Här är några bilder på CW i olika storlekar. 43 mm
IMG_20190218_085204_3.jpg


en 38 mm
IMG_20190502_092229_0.jpg

och så en c65 på 41 mm
IMG_20190131_091942_9.jpg


Alla tre sitter/satt bra runt armen, bandhornen rätt vinklade. Nu beror det på utformning av klockan men 41 mm med den "tunnare", "smäckrare" c65 går alldeles utmärkt, liksom 38 mm passar med den modellen medans 43 mm upplevde jag mycket för stor. Idealt för mej är 38-40 mm, tål 36-42 beroende på utformning, l2l osv. Smak spelar ju också en roll här... :)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Vilken bestämde du dig för? :)
Det blev C65 GMT'n som i inlägget ovanför ditt. :)

Jag har aldrig varit intresserad av CW tidigare då jag tycker att både gamla loggan (som de visserligen bytte ut för ett bra tag sen) och de gamla visarna såg hemska ut och jag föredrar egentligen både stick dials och batongvisare. Det i kombination med den stora tavlan och smala bezeln är pricken över i för min del och GMTn kan väl kanske vara kul att leka med.

Jag är inte ett särskilt stort fan av varken tvåfärgade inlägg, GMT eller ens automater heller för den delen men den här klockan tilltalade mig verkligen. Jag tycker egentligen även att 40-41mm är aningen litet för en dykare men det smala inlägget gör förhoppningsvis att klockan upplevs som och bärs större. Märkligt hur den kan ha så många "nackdelar" men ändå ha sån dragningskraft.

Men vi får se, det är ju väldigt svårt att göra en bedömning baserat på bilder och den kan upplevas helt annorlunda i verkligheten och på den egna handleden. Den kanske dyker upp på en k&s nära dig? :p
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Upplevde också 43 som för stor för min 16,5 - 17 cm arm. Här är några bilder på CW i olika storlekar. 43 mm
IMG_20190218_085204_3.jpg


en 38 mm
IMG_20190502_092229_0.jpg

och så en c65 på 41 mm
IMG_20190131_091942_9.jpg


Alla tre sitter/satt bra runt armen, bandhornen rätt vinklade. Nu beror det på utformning av klockan men 41 mm med den "tunnare", "smäckrare" c65 går alldeles utmärkt, liksom 38 mm passar med den modellen medans 43 mm upplevde jag mycket för stor. Idealt för mej är 38-40 mm, tål 36-42 beroende på utformning, l2l osv. Smak spelar ju också en roll här... :)
Fin samling :)
Någon mk3 som lockar?
 

HSK

Patek
2-Faktor
Är det förresten någon som har koll på hur de skickar sina klockor om man väljer gratisfrakten? Jag antar att det är Royal Mail/PostNord och att expressfrakten går med DHL?
 

Waldorf

Audemars
Är det förresten någon som har koll på hur de skickar sina klockor om man väljer gratisfrakten? Jag antar att det är Royal Mail/PostNord och att expressfrakten går med DHL?
Köpte c65 ny, kom snabbt med PostNord vill jag minnas, max nån vecka. PN funkar när det är inom EU, det är väl mest import hanteringen som är helt kass.
 
  • Like
Reactions: HSK

HSK

Patek
2-Faktor
Köpte c65 ny, kom snabbt med PostNord vill jag minnas, max nån vecka. PN funkar när det är inom EU, det är väl mest import hanteringen som är helt kass.
Hehe jag har precis upplevt det motsatta men jag kanske har (o)tur. Ett EU-paket har studsat runt i över en vecka medan ett paket från Japan verkar vara redo för leverans ett par dagar efter registrering i Sverige. o_O
 

Waldorf

Audemars
Hehe jag har precis upplevt det motsatta men jag kanske har (o)tur. Ett EU-paket har studsat runt i över en vecka medan ett paket från Japan verkar vara redo för leverans ett par dagar efter registrering i Sverige. o_O
Se där. Har aldrig lyckats få ett import paket via PN under en månad i Sverige. Senaste exemplet är 38 mm ovan från Australien som tog över 6 veckor i PN regi efter den kommit till Sverige. Men det var ju bra att de lyckats nån gång :). Kul att höra nåt positivt om PN.
 
Topp