• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Är det fråga om dålig QC eller är det jag som är orimlig i mina förväntningar? Om man ställer in tiden så följer GMT-visaren givetvis med och är då centrerad, men om man vill ändra GMT-handen stegvis hamnar den ganska off och det verkar finnas väldigt mycket spel i GMT-handen med resultat att man måste ställa tiden varje gång man vill ändra GMT-handens position för att få korrekt tidsangivelse.

Bifogar några bilder på hur det ser ut om man linjerar visarna och sedan flyttar visaren stegvis. Troligtvis inget problem vid vanlig användning så länge man alltid har samma GMT-zon inställd men trist att man verkar behöva gå igenom denna procedur om man vill ändra zon, då går ju GMT-funktionen lite förlorad kan jag tycka. Kanske inte heller något egentligt problem då man ändå ser vilken timme det gäller men väldigt störande ändå att visarna inte linjerar...

Jag har aldrig haft någon GMT/SW330 så yay or nay? Är det vanligt förekommande eller har jag fått ett måndagsexemplar?

20190520_115940.jpg

20190520_115952.jpg

20190520_120000.jpg
20190520_172631.jpg
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Ingen här som fått chans att titta närmare på mk3an? Jag har fingret på avtryckaren för 40mm svart men funderar lite på det faktum att på några bilder av mk3an så ser index och visare inte helt perfekta ut. Det kan ju vara pga pre production ex. Min tidigare CW var flawless. Vill ju gärna att den nya skall hålla hög nivå. För övrigt är den designmässigt sjukt bra tycker jag... .
 

HSK

Patek
2-Faktor
Ingen här som fått chans att titta närmare på mk3an? Jag har fingret på avtryckaren för 40mm svart men funderar lite på det faktum att på några bilder av mk3an så ser index och visare inte helt perfekta ut. Det kan ju vara pga pre production ex. Min tidigare CW var flawless. Vill ju gärna att den nya skall hålla hög nivå. För övrigt är den designmässigt sjukt bra tycker jag... .
Jag är riktigt sugen på en 42mm och håller med om att den nya designen är en enorm förbättring både vad gäller logotyp och visare. Kan du posta några bilder på det du syftar på? Menar du att de inte är centrerade eller är det något annat du reagerar på?

Jag har i alla fall inte reflekterat över det och inte heller läst några negativa kommentarer kring det i de recensioner jag har läst/sett men det kan så klart röra sig om måndagsex. De är dessutom rätt generösa med 60 dagars fri retur så man kan alltid chansa och skicka tillbaka den om den inte motsvarar förväntningarna.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag har inte beställt någon än då jag föredrar quartz på en bruksklocka. Jag mailade dem för någon dag sen och frågade om den nya designen kommer att föras över även till quartzserien så vi får väl se vad de svarar, om svaret är nej får det kanske bli en automat i alla fall.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Jag är riktigt sugen på en 42mm och håller med om att den nya designen är en enorm förbättring både vad gäller logotyp och visare. Kan du posta några bilder på det du syftar på? Menar du att de inte är centrerade eller är det något annat du reagerar på?

Jag har i alla fall inte reflekterat över det och inte heller läst några negativa kommentarer kring det i de recensioner jag har läst/sett men det kan så klart röra sig om måndagsex. De är dessutom rätt generösa med 60 dagars fri retur så man kan alltid chansa och skicka tillbaka den om den inte motsvarar förväntningarna.
Nja jag vet inte riktigt var bilderna var som jag reagerade på. Det var inte heller högupplösta bilder o kan ha varit skit på glaset lika gärna. Men jag tyckte finish på index på ett par bilder såg ut sån att det fanns någon liten rå yta på någon kant eller liten prick på index osv. Men egentligen tror jag inte det skall vara något problem. Så antagligen beställer jag o så får jag väl agera försökskanin! :) Har ett rätt högt förtroende för CW så det blir nog bra!
 

HSK

Patek
2-Faktor
Kul, jag ser mycket fram mot bilder och intryck när den landat.
Använde du vouchern med €120 off? Och isåfall får man fråga vad det landade på?
Det har i och för sig avhandlats tidigare men det är betydligt billigare att handla i GBP. Denna modell landar på drygt 8500kr (GBP) istället för 9400kr (EUR), detta med €120/£100 avdraget.

Värt att tänka på om man är sugen. :)
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Det har i och för sig avhandlats tidigare men det är betydligt billigare att handla i GBP. Denna modell landar på drygt 8500kr (GBP) istället för 9400kr (EUR), detta med €120/£100 avdraget.

Värt att tänka på om man är sugen. :)
Hmm nu när du säger det så minns jag den diskussionen. Synd att jag inte gjorde det när jag beställde :rolleyes:
 

HSK

Patek
2-Faktor
Ja fast kan det verkligen vara så? Det verkar ju helt knas ju.
Det är egentligen inte särskilt konstigt eftersom de inte kan justera priserna så fort kurserna svänger och just nu är det fördelaktigt att betala i GBP då euron gått upp en hel del på sistone.

Edit: Tittar man historiskt så är skillnaderna tydligen inte så stora om man jämför EUR/GBP men frågan är varför de sätter ett lägre pris för den inhemska marknaden. De kanske vill gynna lokala kunder eller så kanske de har ett större förtroende för den egna valutan?

Det är säkert tänkt att man ska betala i EUR eftersom man omdirigeras till Christopherward.eu men väljer man GBP som valuta hamnar man på co.uk och kan genomföra köpet i GBP.
 
Senast ändrad:

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Det är egentligen inte särskilt konstigt eftersom de inte kan justera priserna så fort kurserna svänger och just nu är det fördelaktigt att betala i GBP då euron gått upp en hel del på sistone.

Det är säkert tänkt att man ska betala i EUR eftersom man omdirigeras till Christopherward.eu men väljer man GBP som valuta hamnar man på co.uk och kan genomföra köpet i GBP.
Detta är galet, att man ändå tjäna en tusenlapp på att göra så. Nu ökade suget markant.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Det är egentligen inte särskilt konstigt eftersom de inte kan justera priserna så fort kurserna svänger och just nu är det fördelaktigt att betala i GBP då euron gått upp en hel del på sistone.

Det är säkert tänkt att man ska betala i EUR eftersom man omdirigeras till Christopherward.eu men väljer man GBP som valuta hamnar man på co.uk och kan genomföra köpet i GBP.

Du får så klart göra som du vill men tusen spänn är tusen spänn och kan spenderas på roligare saker än vaskning IMO. :cigar:
Japp jag får se om dom kan avbeställa ordern så lägger jag en ny. Har skrivit till dom. Självklart kan dom inte ändra priserna hela tiden utifrån valuta förändringarna men det verkar ändå sjukt. Räknat på högsta skillnaden sista året så blir 795 pund 930 euro. Just nu ligger kursen ungefär median senaste året o då skiljer det ju typ 90 euro nästan.. Luktar inte riktigt gott tycker jag...visst, dom får väl sätta vilka priser dom vill men kunderna blir ju faktiskt lite upplurade. Dom har väl heller inte förväntat sig att pundet skall stärkas mot euron antar jag så egentligen borde skillnaden bara mycket mindre o då hade jag heller inte brytt mig. Men nu blev jag ju lite grinig måste jag erkänna :)
Edit: priser 795 gbp 995 euro.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Japp jag får se om dom kan avbeställa ordern så lägger jag en ny. Har skrivit till dom. Självklart kan dom inte ändra priserna hela tiden utifrån valuta förändringarna men det verkar ändå sjukt. Räknat på högsta skillnaden sista året så blir 795 pund 930 euro. Just nu ligger kursen ungefär median senaste året o då skiljer det ju typ 90 euro nästan.. Luktar inte riktigt gott tycker jag...visst, dom får väl sätta vilka priser dom vill men kunderna blir ju faktiskt lite upplurade. Dom har väl heller inte förväntat sig att pundet skall stärkas mot euron antar jag så egentligen borde skillnaden bara mycket mindre o då hade jag heller inte brytt mig. Men nu blev jag ju lite grinig måste jag erkänna :)
Jo, jag såg det när jag gick in och kikade på historisk valutakurs och lade till en kommentar kring det. Går man två år bakåt i tiden var skillnaden typ 700 spänn (baserat på dagens priser) så visst handlar det till viss del om kursernas utveckling men de verkar onekligen hålla lägre priser inom UK.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Jo, jag såg det när jag gick in och kikade på historisk valutakurs och lade till en kommentar kring det. Går man två år bakåt i tiden var skillnaden typ 700 spänn (baserat på dagens priser) så visst handlar det till viss del om kursernas utveckling men de verkar onekligen hålla lägre priser inom UK.
Ja hursom.... Tack för heads up på den! Dom borde kunna avboka den direkt eftersom jag beställde ikväll så då skall det nog gå att spara iaf 800 spänn...
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Ja hursom.... Tack för heads up på den! Dom borde kunna avboka den direkt eftersom jag beställde ikväll så då skall det nog gå att spara iaf 800 spänn...
Någon som haft kontakt med CW kundservice sista tiden? Jag skrev till dom i söndags och omfrågade igår o har inte hört halvsju ännu? Hybernate mode?
 

HSK

Patek
2-Faktor
Någon som haft kontakt med CW kundservice sista tiden? Jag skrev till dom i söndags och omfrågade igår o har inte hört halvsju ännu? Hybernate mode?
Ja, jag beställde en C65 GMT i samband med släppet av Trident MK3 i början av månaden. När det hade gått en vecka utan att jag hört från dem frågade jag lite försynt om det var så att de bara hade mycket att göra i och med lanseringen eller om klockan var slutsåld igen vilket den var strax innan jag gjorde en beställning.

Dagen efter skickades klockan med DHL Express men jag vet inte om det var en automatiserad åtgärd när de ser att leveranser drar ut på tiden eller om någon hade reagerat på mitt mail och någon dag senare fick jag svar på mailet där de skrev att de var under väldigt hög belastning.

Jag hörde av mig till dem gällande ett returärende då C65an var defekt och har inte hört från dem än trots att någon vecka passerat, däremot fick jag igår kväll svar på en annan fråga som jag hade mailat in i söndags så det verkar vara lite sådär med responsen för tillfället men att man besvarar mail klockan 21-22 tyder väl i alla fall på att man jobbar hårt på att beta av högen.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Skickade ett mail i söndags fick svar nu vid lunch. Bra svar men inte lika snabbt som förut, hoppas det är växtvärk.
Mm jag upplevde något liknande en gång tidigare med då kopierade jag in Ellis i tråden o fick sedan utmärkt service. Trist sätt att hantera det på men lutar åt en repris. Det är ju inte OK med tre dagars väntetid utan att ens ha skickat ett accept på att man tagit emot ärendet...
 

HSK

Patek
2-Faktor
Det är ju inte OK med tre dagars väntetid utan att ens ha skickat ett accept på att man tagit emot ärendet...
Jag har i alla fall alltid fått ett automatiserat standardsvar om att mitt meddelande är mottaget. Vem är Ellis?

Är det brådskande finns det alltid möjlighet att ringa dem, bör inte kosta mer än någon krona i minuten och ger direkta svar så fort man kommer fram.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Jag har i alla fall alltid fått ett automatiserat standardsvar om att mitt meddelande är mottaget. Vem är Ellis?

Är det brådskande finns det alltid möjlighet att ringa dem, bör inte kosta mer än någon krona i minuten och ger direkta svar så fort man kommer fram.
Peter Ellis, en av grundarna. Dom säger själva på sin site att man inte skall tveka att lyfta in dom i diskussionen om man inte är nöjd. Det är ju iofs snyggt av dom och dom hanterade det galant den gången. Och ringa kan ju faktiskt vara en idé.... Har nästan glömt hur man gör :):):)
 
Topp