• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Liten update på min beställning. Jag lade ju order i fel valuta (euro) vilket blev 9600. Sedan försökte jag maila flera dagar men hände inget. När jag väl ringde var dom dock väldigt hjälpsamma o canselerade ordern direkt så jag kunde lägga en ny i pund. Med "pund vouchern" på 100 dragen blev nu priset 8700 istället! Tack @HSK för att du påminde mig om detta! 900 spänn i kursskillnad är ju steep men nu blidde det bra. Återkommer med en liten recension när den landar. (Mk3 i 40mm)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Liten update på min beställning. Jag lade ju order i fel valuta (euro) vilket blev 9600. Sedan försökte jag maila flera dagar men hände inget. När jag väl ringde var dom dock väldigt hjälpsamma o canselerade ordern direkt så jag kunde lägga en ny i pund. Med "pund vouchern" på 100 dragen blev nu priset 8700 istället! Tack @HSK för att du påminde mig om detta! 900 spänn i kursskillnad är ju steep men nu blidde det bra. Återkommer med en liten recension när den landar. (Mk3 i 40mm)
Jag tar inte åt mig någon ära för det, det var ju @rambo_amadeus som tipsade om det från början :)
Jag beställde själv en likadan fast i 42mm. Kände efter lite funderande att C65an inte riktigt är min grej, även om den är sjukt snygg finns det en del aspekter jag inte gillar och en C60 Trident passar mig nog bättre.

Får nog ta och ringa dem imorgon, det känns lite småego att ringa in bara för att skynda på sitt eget ärende när de har mycket att göra men å andra sidan är det rätt segt att behöva vänta en vecka mellan svaren...
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Jag tar inte åt mig någon ära för det, det var ju @rambo_amadeus som tipsade om det från början :)
Jag beställde själv en likadan fast i 42mm. Kände efter lite funderande att C65an inte riktigt är min grej, även om den är sjukt snygg finns det en del aspekter jag inte gillar och en C60 Trident passar mig nog bättre.

Får nog ta och ringa dem imorgon, det känns lite småego att ringa in bara för att skynda på sitt eget ärende när de har mycket att göra men å andra sidan är det rätt segt att behöva vänta en vecka mellan svaren...
Jo fast gör man anspråk på superbra kundservice kan man ju inte svara på mail en gång i veckan!
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Jag tar inte åt mig någon ära för det, det var ju @rambo_amadeus som tipsade om det från början :)
Jag beställde själv en likadan fast i 42mm. Kände efter lite funderande att C65an inte riktigt är min grej, även om den är sjukt snygg finns det en del aspekter jag inte gillar och en C60 Trident passar mig nog bättre.

Får nog ta och ringa dem imorgon, det känns lite småego att ringa in bara för att skynda på sitt eget ärende när de har mycket att göra men å andra sidan är det rätt segt att behöva vänta en vecka mellan svaren...
Blir spännande att höra vad du tycker, den verkar onekligen bra! Jag var lite sugen på en Tourby lawless 40mm men det skiljer lite för mycker i pris o CWn är faktiskt snyggare.
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Ska man sätta på gummit igen tro? Gammal bild.
1E19B802-C3F8-44CA-9299-FD2699B278ED.jpeg
 

Manne1891

Omega
Är det någon här i tråden som kan tipsa om bra gummin med curved ends som passar 43mm modellerna? Inser att jag under vår/sommar vill byta ut länken till gummi på både GMTn och c60 vintage. :)
Försökt leta på andra klock sidor/forum men kommer upp kort :(
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Nu kom min Trident mk3 40mm till slut. Betald i pund.... Fick utmärkt service av CW efter inledande tystnad på mail så skärpte dom sig. Som tidigare är min erfa att dom verkligen anstränger sig för att göra kunderna nöjda även om dom är sega att svara på mail ibland. Klockan? Jodå tänkte återkomma med en liten recension men jämfört med Oris Aquis 39.5 som jag haft nyligen håller den jämförbar kvalle (Vilket är mycket bra!) med plus för en betydligt bättre vridring.
IMG_20190605_213513.jpg
IMG_20190606_185043.jpg
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Nu kom min Trident mk3 40mm till slut. Betald i pund.... Fick utmärkt service av CW efter inledande tystnad på mail så skärpte dom sig. Som tidigare är min erfa att dom verkligen anstränger sig för att göra kunderna nöjda även om dom är sega att svara på mail ibland. Klockan? Jodå tänkte återkomma med en liten recension men jämfört med Oris Aquis 39.5 som jag haft nyligen håller den jämförbar kvalle (Vilket är mycket bra!) med plus för en betydligt bättre vridring.
IMG_20190605_213513.jpg
IMG_20190606_185043.jpg
Mycket snyggt! Den ser ut att sitta helt perfekt på armen!
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Nu kom min Trident mk3 40mm till slut. Betald i pund.... Fick utmärkt service av CW efter inledande tystnad på mail så skärpte dom sig. Som tidigare är min erfa att dom verkligen anstränger sig för att göra kunderna nöjda även om dom är sega att svara på mail ibland. Klockan? Jodå tänkte återkomma med en liten recension men jämfört med Oris Aquis 39.5 som jag haft nyligen håller den jämförbar kvalle (Vilket är mycket bra!) med plus för en betydligt bättre vridring.
IMG_20190605_213513.jpg
IMG_20190606_185043.jpg
Stort grattis, mycket bra.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Nu kom min Trident mk3 40mm till slut. Betald i pund.... Fick utmärkt service av CW efter inledande tystnad på mail så skärpte dom sig. Som tidigare är min erfa att dom verkligen anstränger sig för att göra kunderna nöjda även om dom är sega att svara på mail ibland. Klockan? Jodå tänkte återkomma med en liten recension men jämfört med Oris Aquis 39.5 som jag haft nyligen håller den jämförbar kvalle (Vilket är mycket bra!) med plus för en betydligt bättre vridring.
IMG_20190605_213513.jpg
IMG_20190606_185043.jpg
Kul! Min dök upp i onsdags men jag har inte hunnit packa upp den än. Samma förfarande denna gång, efter drygt en veckas väntande (beställdes 27/5) skickades den med DHL Express så jag antar att de gör detta på samtliga beställningar för tillfället då de vet att de ligger efter en del i leveransflödet.

Jag skulle returnera en C65 GMT och även den togs tillbaka med DHL Express för att snabba på processen. Jag håller helt med om att svarstiderna är lite väl långa just nu då de verkar vara underbemannade men när man väl får svar är de väldigt trevliga och kundorienterade.

Vad tycker du om länken? Jag tyckte att länken på C65an var riktigt trevlig och ser fram emot att testa och jämföra C60n.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Kul! Min dök upp i onsdags men jag har inte hunnit packa upp den än. Samma förfarande denna gång, efter drygt en veckas väntande (beställdes 27/5) skickades den med DHL Express så jag antar att de gör detta på samtliga beställningar för tillfället då de vet att de ligger efter en del i leveransflödet.

Jag skulle returnera en C65 GMT och även den togs tillbaka med DHL Express för att snabba på processen. Jag håller helt med om att svarstiderna är lite väl långa just nu då de verkar vara underbemannade men när man väl får svar är de väldigt trevliga och kundorienterade.

Vad tycker du om länken? Jag tyckte att länken på C65an var riktigt trevlig och ser fram emot att testa och jämföra C60n.
Min gick med express också så det stämmer nog! Vad gäller länken så är den riktigt bra. Jag hade en c65 vintage tidigare på länk och dom är snarlika. Dock är passningen på ändlänk mot klocka nu riktigt bra o ligger nära min GS i att sitta tight mot klockan.
 
  • Like
Reactions: HSK

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Nu kom min Trident mk3 40mm till slut. Betald i pund.... Fick utmärkt service av CW efter inledande tystnad på mail så skärpte dom sig. Som tidigare är min erfa att dom verkligen anstränger sig för att göra kunderna nöjda även om dom är sega att svara på mail ibland. Klockan? Jodå tänkte återkomma med en liten recension men jämfört med Oris Aquis 39.5 som jag haft nyligen håller den jämförbar kvalle (Vilket är mycket bra!) med plus för en betydligt bättre vridring.
IMG_20190605_213513.jpg
IMG_20190606_185043.jpg
Hur upplever du "loggan" kl12, tillför den något eller märks den knappt av?
 

B.Holmström

Breitling
Oooh, riktigt fina klockor för pengarna.
Har en på väg hem som jag längtar som tusan efter just nu. En C60 Trident Pro 600 med vågmönstrade tavlan och lök-timmeshanden. 38mm.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Hur upplever du "loggan" kl12, tillför den något eller märks den knappt av?
Jo den tillför! Syns bara ibland men jag tillhör som gillar nya loggan så jag har inget behov av att symbolen ersätter text kl 12. Men den syns då och då på ett trevligt sätt. Tycker att tavlan är extremt välbalanserad med logga på ena sidan, datum på andra, lika stora index 3 o 9 samt bara den lilla text som behövs kl 6. Och dessutom med en liten diskret röd puff.
 

Waldorf

Audemars
Topp