• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Anatta

Panerai
2-Faktor
Blir nog till att helborsta länken...för detta är ju en killer! :wideyed:

1256155d1449938158t-christopher-ward-c60-trident-pro-600-vintage-steel-42mm-ref-c60-42-auto-svkk-s-_skx2159.jpg

(Bild lånad från internet)
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
CW har en borstad länk att köpa, tillhör C65 Vintage men passar C60 38mm också, då får du mikrojusteringen på kuppen men förmodligen också nya loggan så risk för mish-mash finns.
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
CW har en borstad länk att köpa, tillhör C65 Vintage men passar C60 38mm också, då får du mikrojusteringen på kuppen men förmodligen också nya loggan så risk för mish-mash finns.

Jag gjorde en request på den borstade. Får se om den hann komma med, för dem var snabba på att skicka! Express från utlämningsställe åker idag eller imorgon till min adress! :woot:
 
Jag erkänner att jag kan ha fel men är nog mest designen jag inte är helt 100 med haha
Jag tycker de har en hel del snygga pjäser. Kombinerat med vad jag förstår är bra kvalitet och hyggliga priser känns det som ett ganska bra köp. Det som dödar det för mig är att loggan i kombination med designen gör att den ser väldigt...billig ut. Skulle jag sett en CW på gatan förr skulle jag inte direkt tänka "snygg micro" utan mer "ännu en kina-kvarts".
 

Julle

Omega
IMG_0212.JPG

IMG_0213.JPG
IMG_0214.JPG

Otroligt solid intryck. Superfin tavla, med patinerade index som går nästan i guld.
Jag är positivt överraskad av kvalitetskänslan.
Dock. 38mm. Vridbar bezel på det.
Den blir för liten för mig :(
Kommer denna i 40mm slår jag till direkt.
Väldigt fin klocka.. Du vågar inte testa 43 då? Har själv funderat bra länge på Christopher Ward och ska nog satsa på en gmt. De har ju sin 60 dagars returrätt om det skulle visa sig vara lite för stort. :happyhappy:
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
IMG_0212.JPG

IMG_0213.JPG
IMG_0214.JPG

Otroligt solid intryck. Superfin tavla, med patinerade index som går nästan i guld.
Jag är positivt överraskad av kvalitetskänslan.
Dock. 38mm. Vridbar bezel på det.
Den blir för liten för mig :(
Kommer denna i 40mm slår jag till direkt.
Riktigt snygg, stort grattis. Synd att du inte kommer överens med storleken, ge det lite tid kanske så den upplevs lite bättre. Var också tveksam till 38mm i början, framför allt när den bygger på höjden oxå, men vant mig nu och tycker att den bär riktigt bra.
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
IMG_0212.JPG

IMG_0213.JPG
IMG_0214.JPG

Otroligt solid intryck. Superfin tavla, med patinerade index som går nästan i guld.
Jag är positivt överraskad av kvalitetskänslan.
Dock. 38mm. Vridbar bezel på det.
Den blir för liten för mig :(
Kommer denna i 40mm slår jag till direkt.
Förresten fick du en borstad standardlänk eller den som hör till C65 Vintage? Vilken logga sitter på låset och har du mikrojustering?
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Alltså...jag har en liten dipp.
Låter flummigt, men jag måste titta på "varför" jag köper klockor. Jävligt OT kanske...eller helt fel forum :confused: men jag tror jag håller på bygger min identitet med exklusiva ting i brist på självvärde, däribland klockor. Måste undersöka vidare:banghead:

Jag tror jag har blivit en junkie. Så som svar på din fråga Andy: Inte just nu :D
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Alltså...jag har en liten dipp.
Låter flummigt, men jag måste titta på "varför" jag köper klockor. Jävligt OT kanske...eller helt fel forum :confused: men jag tror jag håller på bygger min identitet med exklusiva ting i brist på självvärde, däribland klockor. Måste undersöka vidare:banghead:

Jag tror jag har blivit en junkie. Så som svar på din fråga Andy: Inte just nu :D
Går upp och ner det här med klockintresse, ibland starkare och ibland svagare. Så klart känner man själv att saker börjar gå överstyr åt det ena eller andra hållet så är det väl bara bra att försöka stanna upp å tänka efter.
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Går upp och ner det här med klockintresse, ibland starkare och ibland svagare. Så klart känner man själv att saker börjar gå överstyr åt det ena eller andra hållet så är det väl bara bra att försöka stanna upp å tänka efter.
True that.
Jag bara kände att något är det, när jag talar osanning hemma om hur mycket en klocka kostar :oops:
Shame on me...
 
Senast ändrad:

Julle

Omega
Hallå Chris Ward nördar! ;)

Är nu nästan helt säker på att jag ska beställa en C60 Trident Gmt! Men nu återstår bara det svåraste.. Vilken färg ska man välja??

Detta kommer troligtvis bli den klocka jag kommer bära mest och i de flesta sammanhang en tid framöver, och då känns kanske svart som det säkra valet? Kommer jag tröttna på rött? Samtidigt kan det vara kul med en färgklick, som får klockan att sticka ut lite..

Till sist kommer jag förstås gå efter magkänsla men vill gärna höra vad ni har för synpunkter! :)
image.jpeg
image.jpeg
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Hallå Chris Ward nördar! ;)

Är nu nästan helt säker på att jag ska beställa en C60 Trident Gmt! Men nu återstår bara det svåraste.. Vilken färg ska man välja??

Detta kommer troligtvis bli den klocka jag kommer bära mest och i de flesta sammanhang en tid framöver, och då känns kanske svart som det säkra valet? Kommer jag tröttna på rött? Samtidigt kan det vara kul med en färgklick, som får klockan att sticka ut lite..

Till sist kommer jag förstås gå efter magkänsla men vill gärna höra vad ni har för synpunkter! :)
image.jpeg
image.jpeg
Najs!
Personligen hade jag kört på svart ;)
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Hallå Chris Ward nördar! ;)

Är nu nästan helt säker på att jag ska beställa en C60 Trident Gmt! Men nu återstår bara det svåraste.. Vilken färg ska man välja??

Detta kommer troligtvis bli den klocka jag kommer bära mest och i de flesta sammanhang en tid framöver, och då känns kanske svart som det säkra valet? Kommer jag tröttna på rött? Samtidigt kan det vara kul med en färgklick, som får klockan att sticka ut lite..

Till sist kommer jag förstås gå efter magkänsla men vill gärna höra vad ni har för synpunkter! :)
image.jpeg
image.jpeg
Min röst faller på svart den med, klassiskt och kan aldrig gå fel. Kul förresten med en CW :)
 

Julle

Omega
Min röst faller på svart den med, klassiskt och kan aldrig gå fel. Kul förresten med en CW :)
Jag var så himla nära på att slå till på en Oris aquis, men det kändes inte riktigt försvarbart med en fjärde dykare.. Känns roligare med en klocka som har något extra. CW verkar vara så mycket kvalitet för pengen också så vill verkligen testa!
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag skulle välja rött, väldigt mycket roligare och djupare färg. Mig veterligen en av väldigt få keramiska röda där ute. Dock är jag smått allergisk mot CWs idé att blanda dyk- och GMT-ring (vaffan?, liksom).
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Jag var så himla nära på att slå till på en Oris aquis, men det kändes inte riktigt försvarbart med en fjärde dykare.. Känns roligare med en klocka som har något extra. CW verkar vara så mycket kvalitet för pengen också så vill verkligen testa!
Kan bara hålla med om att det är mycket klocka för pengarna. Det eviga problemet dock med Tridenten är storleken, 38 eller 43, stor eller liten, vilken hade du tänkt?
 

Julle

Omega
Kan bara hålla med om att det är mycket klocka för pengarna. Det eviga problemet dock med Tridenten är storleken, 38 eller 43, stor och liten, vilken hade du tänkt?
Det är ju det.. :D Har tänkt 43 och hoppas att den ska kännas bra, gillar ändå lite större klockor men vi får se.. Funkar det verkligen inte blir det att skicka tillbaka helt enkelt och skaffa en Aquis troligtvis hehe.
 
Topp