• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Elias.A

Cartier
11E4F616-580E-4073-B199-B841F155F779.jpeg

Någon som har en Christopher Ward worldtimer? Skulle vara roligt att höra vad folk tycker och tänker om den. Jag tycker att den är riktigt snygg iallafall
 

Fargoth

Omega
Tycker också den är riktigt häftig men stör mig ordentligt på att man ser två månar! Hade mycket hellre sett att den undre delen av tavlan inte var transparent. Men det är klart, då kanske den hade blivit för tråkig istället.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Vet inte om jag förstår hur den visar månfasen. Hur tolkar man den mörka månen...inte alls kanske? Men jäkligt coooolt med lume på månarna. Har det gjorts förut eller kom CW på egen grej här?
 

DrDre

Patek
11E4F616-580E-4073-B199-B841F155F779.jpeg

Någon som har en Christopher Ward worldtimer? Skulle vara roligt att höra vad folk tycker och tänker om den. Jag tycker att den är riktigt snygg iallafall

Jag har aldrig provat den, men tyvärr är nog risken överhängande att den kommer att kännas väldigt stor på handleden. 43,5mm, ljus urtavla och glaset som når ända ut till kanten, då blir det stort. Väldigt snygg urtavla dock och rolig design.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Nej den ska nog inte tolkas alls. Den ljusare delen är det som syns på en "vanlig" månfas, och det som syns bakom ett transparent lager brukar vara helt dolt bakom tavlan, som t.ex. på denna:
c01-40amp1-s00w0-cb_fr.jpg
Tack! Tänkte väl det.... Men då håller jag med ovanstående om att det var en miss att ha genomskinlig skiva o visa två månar. Effektsökeri som slog fel...
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Tack! Tänkte väl det.... Men då håller jag med ovanstående om att det var en miss att ha genomskinlig skiva o visa två månar. Effektsökeri som slog fel...

Wornandwound har skrivit en artikel om klockan där de nämner den genomskinliga skivan. De verkar gilla den då den är lite mörkare och det är uppenbart vilken måne det är man ska hålla koll på. Så det kanske ser bättre ut i verkligheten? Någon här inne får köpa och dela med sig av sina a tankar ;)

Den är riktigt snygg iaf!

https://wornandwound.com/exclusive-first-look-the-christopher-ward-c1-moonglow/
 
Senast ändrad:

HSK

Patek
2-Faktor
Jag förstår inte varför du inte skickar tillbaka den till CW, 60 dagars öppet köp sist jag beställde.
Länken är kortad och klockan är avplastad och använd.

Edit: Även om CW skulle ta tillbaka den och erbjuda en partial refund till liknande värde är det ju roligare om någon annan här på forumet får chansen att köpa den till rabatterat pris men det förutsätter så klart att intresset finns.
 
Senast ändrad:

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Länken är kortad och klockan är avplastad och använd.

Edit: Även om CW skulle ta tillbaka den och erbjuda en partial refund till liknande värde är det ju roligare om någon annan här på forumet får chansen att köpa den till rabatterat pris men det förutsätter så klart att intresset finns.
Gjorde båda de två och skickade ändå tillbaka. Vill minnas att jag fick full återbetalning (minus frakt). Nåväl, lycka till med försäljningen.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Gjorde båda de två och skickade ändå tillbaka. Vill minnas att jag fick full återbetalning (minus frakt). Nåväl, lycka till med försäljningen.
Tack för tipset, jag ska kolla upp möjligheten i alla fall. Jag antog bara att det var kört i och med att jag hade kortat länken då alla våra svenska butiker anger att ångerrätten då är förbrukad.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Tack för tipset, jag ska kolla upp möjligheten i alla fall. Jag antog bara att det var kört i och med att jag hade kortat länken då alla våra svenska butiker anger att ångerrätten då är förbrukad.
Man kan ju beställa dom med kortad länk (Vilket jag gjorde) och återköp gäller ju då så ser det bara fint ut på länken skall det nog funka.. Jag skulle prova om jag var du. Du har ju faktiskt bara provet den, precis som det är tänkt ju!
 
  • Like
Reactions: HSK

MoHaha

Rolex
2-Faktor
YESSS, så läckert. Sommar och sol. Inte blev väl gästerna ledsna för det?! :angel: Läckert band till, är det CW original?:):D Grattis!
Tack. Dags man blev med CW igen.
Ja, verkligen sommar så det räcker.
Originalbandet är läder med gul söm. Detta är ett Hirsch Robby som jag fick med. Mera passande med gummi på en sommarklocka och färgen matchar bra.
 
Topp