• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Crentus

Cartier
2-Faktor
Är det någon som har erfarenhet av CW’s hantering av garantiärenden? I så fall vilka erfarenheter?
Mitt går helt okej. Köpte en beggad CW, cert utan kvitto, som stannade helt. I mailkonversationen tog CW mer än fyra dagar på sig att svara på varje enskilt mail men med konkreta svar så att jag fick fraktsedel, DHL Express. Lagning tog förståeligt nog hela sommaren, allt gick på garanti och jag väntar på leveransen just nu.

Bra men oerhört långsamt bemötande, hopplöst att boka en upphämtningstid via CW. Inte noggranna med kvitto :)
Har du något problem med klockan din?
 
Mitt går helt okej. Köpte en beggad CW, cert utan kvitto, som stannade helt. I mailkonversationen tog CW mer än fyra dagar på sig att svara på varje enskilt mail men med konkreta svar så att jag fick fraktsedel, DHL Express. Lagning tog förståeligt nog hela sommaren, allt gick på garanti och jag väntar på leveransen just nu.

Bra men oerhört långsamt bemötande, hopplöst att boka en upphämtningstid via CW. Inte noggranna med kvitto :)
Har du något problem med klockan din?
Ja, med en av mina CW’s, ska precis dra igång processen men förhoppningsvis går det snabbare nu efter sommaren, eller..?
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Jag tycker deras kundservice är väldigt bra även om den ibland är långsam. Hoppas att dom inte har börjat slarva med QC eller tappa kvalle av volymskäl. Man kan få lite intryck av det o det vore synd. När allt är som det skall är ju kvalité, finish o design suverän för prisklassen.
 

Snowflake

Cartier
2-Faktor
Tjena! Aldrig haft en Christopher Ward men har varit på jakt efter en modern mindre dykare ett tag och nu funderar jag på att slå till på en C60 Trident Pro 600 Mk 3 (38 mm). Någon här som möjligen har en fungerande rabattkod att dela med sig av? Tar också gärna emot synpunkter på själva klockan!
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Tjena! Aldrig haft en Christopher Ward men har varit på jakt efter en modern mindre dykare ett tag och nu funderar jag på att slå till på en C60 Trident Pro 600 Mk 3 (38 mm). Någon här som möjligen har en fungerande rabattkod att dela med sig av? Tar också gärna emot synpunkter på själva klockan!
Dom senaste rabattkoder jag såg gick ut i juni. Vet ej om det finns giltiga nu men kommer säkert snart nya. Själva klockan är riktigt fin. Har haft 40mm o det enda negativa öht är isf att den pga onödigt hög WR också är liiite i tjockaste laget. Den har dock en fin form på boetten som följer handleden väl o delvis maskerar höjden. Kvalle ifht pris är kanon.
 

j0cke9100

Omega
Jag hade en c1000 typhoon i flera år, funkade alltid problemfritt.
 

Bilagor

  • A27915F0-9185-4969-9F1A-4284EF861738.jpeg
    A27915F0-9185-4969-9F1A-4284EF861738.jpeg
    35.6 KB · Visningar: 2

Snowflake

Cartier
2-Faktor
Dom senaste rabattkoder jag såg gick ut i juni. Vet ej om det finns giltiga nu men kommer säkert snart nya. Själva klockan är riktigt fin. Har haft 40mm o det enda negativa öht är isf att den pga onödigt hög WR också är liiite i tjockaste laget. Den har dock en fin form på boetten som följer handleden väl o delvis maskerar höjden. Kvalle ifht pris är kanon.
Tack för intressant inspel! Just tjockleken är väl det enda som håller mig tillbaka från att beställa en. Får fundera lite till.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Tack för intressant inspel! Just tjockleken är väl det enda som håller mig tillbaka från att beställa en. Får fundera lite till.
Jag tyckte som sagt att det var ok på 40mm. Vet ej hur 38a blir. Den är väl något tunnare tror jag men samtidigt tror jag "ratio" höjd/bredd blir något sämre. Tror..
Bifogar ett par bilder på min 40mm för referens...38a är ju iaf inte tjockare. För att vara en dykare tyckte jag det var ok. Men som sagt på gränsen.
IMG_20190608_161807.jpg
IMG_20190608_161830.jpg
IMG_20190608_161958.jpg
 

Snowflake

Cartier
2-Faktor
Jag tyckte som sagt att det var ok på 40mm. Vet ej hur 38a blir. Den är väl något tunnare tror jag men samtidigt tror jag "ratio" höjd/bredd blir något sämre. Tror..
Bifogar ett par bilder på min 40mm för referens...38a är ju iaf inte tjockare. För att vara en dykare tyckte jag det var ok. Men som sagt på gränsen.
IMG_20190608_161807.jpg
IMG_20190608_161830.jpg
IMG_20190608_161958.jpg
Tydliggörande bilder, tack! Jag tycker att proportionerna på 40mm-versionen är bra, möjligen att 38:an kanske blir lite topptung. Får väl helt enkelt beställa en och se hur den upplevs, verkar onekligen vara mycket klocka för pengarna i alla fall :)
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Tydliggörande bilder, tack! Jag tycker att proportionerna på 40mm-versionen är bra, möjligen att 38:an kanske blir lite topptung. Får väl helt enkelt beställa en och se hur den upplevs, verkar onekligen vara mycket klocka för pengarna i alla fall :)
Ja det får man säga! Den är riktigt fin, hoppas de blir bra!
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
En liten uppdatering på denna saken . Det gick tyvärr inte särskild bra med CW alls.
Blev en mycket konstig historia och kommunikation.
Jag reklamerade klockan och skickade den åter till CW. Fick efter ett tag meddelande från deras kundtjänst att klockan skulle repareras/justerad och att det kom att ta 6-8 veckor. "Your watch has come back from inspection from our Technicians and will be repaired free of charge under your warrant"
I och med att klockan var oanvänd svarade jag att det villa vara bättra att CW skickade mig en ny. Fick ett positivt svar på det. Allt bra så långt.
CW är snabba och bra på frakt så det kom en ny inom några dagar.
Dock blev det en extrem besvikelse i och med att den hade exakt samma avvik som den första!

Jag kontakta då kundtjänst igen med kopia till en av ägarna och fick följande svar från Mike France.
Thank you for your recent email about the inaccuracy of the GMT hand of your new C65 Trident GMT – one of my favourite watches of ours!
I agree with you that it isn’t as perfectly accurate as we would like it to be but I am afraid it is an issue all brands using either ETA’s or Sellita GMT movements have – and that’s virtually everyone. It is within the movement manufacturers tolerance although because we have a close relationship with Sellita we are aware that they are working hard to tighten the tolerance. I do not know if ETA are doing similarly.
I wear my C65 GMT regularly, it has the same issue, but have become accustomed to it. If you can’t then we will, of course, refund your purchase or exchange for a non-GMT watch (I can’t promise any C65 will perform better because of the reaons above) but hope you can learn to enjoy your C65’s idiosyncratic GMT hand as I have.

Med andra ord så var det som var ett fel som skulle repareras på den första klockan inte ett fel på den andra klockan.
Där försvann logiken...
Jag svarade Mike om detta paradox för 9 dagar sen utan att jag fått svar än så länge.
Jag tröttnade lite och bestämde mig ändå att använda klockan. Orkade inte en rund till med Dhl
Under tiden hade jag köpt en Meccaniche Veneziane GMT med samma problem och det justerade min lokala urmakare snabbt och billigt. Finns hopp med andra ord.
I och med att jag köpte MVn begagnad skickade jag bara ett mail till italienarna om problemet. MV skickade mig då 30 euro för att täcka justeringen :)

Nu är allt i sin ordning igen. Klockan hämtat från min lokala urmakare som justerad den perfekt och billigt. Livet leker:)

oPBR3KL_pi-UhPKDySwbfUMBk-09yIyU39WursCTVax_-HWXT4fw-RzVl0P5otVBAt2LivdLC-ResTp6UKg9LlD-ZWW5_AVlt-Iz6h7TRGEDVqpdNi4rX5IflYhZEoDShz-Q6LsY_rPk1QvmP-qzKqNKITwIEamoXYnBoFewww6ChxyWN6TNMERfF7KobI3Z7Vl_IE0cdQmq6GaDECFviwrU9XOw_cO8kEUMqgM8lUTtx7hZEmPYWYOxfahpTdDNsy3EKJZURM5nmrqSae54TVQIGsHGgtArrW5pZQgY6elWcPw70M0ra9ovChQ20L4f6CvfLdrLKmPTQl0AJOPGUhlqCNkFg2aFRvL_Fe8IhHNBVFzlH2ia74Q5YwkoPG_WMnCo0TZdtqfgZy4Oc32riBmZCM4larRz5Pe9F12tyMHNf9BxHw2WaJvWJAZT2eijaUthihsdlZxbzpsMAqpp47Rr2tmwMaybbmyLnThmoJGPETvdO8J2HKGwcamK3BAqmLd9uDuwtvu_j4-TTCCwIuUL_QxoQ8xZpW612PFqgK1KG2MVL3OgANZhkpJruIDDDpV42yPywNW1zf39I3RzjSdYHIxnSKWrXwBSDAfFBfM-H1dVJ7SefYKFcwgsdfurM1gOgfKf2jdQn782vBeZAXrJvhrmv2E=w811-h937-no


20190829_115216.jpg
 
Senast ändrad:

Snowflake

Cartier
2-Faktor
Wow, här händer det grejer! Den blå C65 Dartmouth Series 1 på länk är ju riktigt bra!
Jag fick förresten en rabattkod på 100 pund av CW på Facebook idag om någon är sugen (gäller om man anger GBP som valuta):
Skärmavbild 2019-08-29 kl. 17.50.13.png
 

Waldorf

Audemars
Wow, här händer det grejer! Den blå C65 Dartmouth Series 1 på länk är ju riktigt bra!
Jag fick förresten en rabattkod på 100 pund av CW på Facebook idag om någon är sugen (gäller om man anger GBP som valuta):
Skärmavbild 2019-08-29 kl. 17.50.13.png
Japp och denna för € kom med e-post och kanske i papper också (fått förut). Rekommenderar köp i £ dock, brukar bli billigare...
Wk22-EU-autumn-voucher_2019.jpg

Kod (som syns i underkanten) 120CW19
 
Senast ändrad:
Topp