• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Manne1891

Omega
Fortfarande sjukt nöjd med min CW! Snart 2,5 år sedan jag köpte den. Går väldigt bra, bättre än inom COSC lovade +/- 7 sek/d.
Trident C60 Day-Date LE (1/200 st.) COSC:
20190829_192310.jpg

20190829_193702.jpg

20190829_193624.jpg
Får man fråga om mittlänkarna är borstade eller polerade? Har funderat på att borsta mina då dom är polerade men osäker på hur det ser ut kontra ovansida på bandhornen som är blanka. :rolleyes:
 

AE41500

Panerai
Får man fråga om mittlänkarna är borstade eller polerade? Har funderat på att borsta mina då dom är polerade men osäker på hur det ser ut kontra ovansida på bandhornen som är blanka. :rolleyes:
Mina är numera borstade. Hade samma fundering som dig, men ångrar absolut inte mitt beslut! Är det så att man ångrar sig så kan man ju alltid köpa en ny länk...
 

Manne1891

Omega
Mina är numera borstade. Hade samma fundering som dig, men ångrar absolut inte mitt beslut! Är det så att man ångrar sig så kan man ju alltid köpa en ny länk...
Har du lust att bjuda på lite fler bilder på hur bandhornen och länken ser ut? Blev ju inte mindre sugen på att borsta nu heller... :rolleyes:
Var det något du gjorde själv eller lämnade du in klockan någonstans?
 

Waldorf

Audemars
Den blåa färgen med de orangea detaljerna är ju underbar. Ska bli kul att se hur den ser ut i solen, den lär ju explodera av färg. :D Grattis!
Ja får försöka ta lite bilder ute imorgon. Mobilen är måttligt bra men ibland så. Saknar en kamera som din men den är i mitt tycke lite stor! :( och kanske lite dyr.
Blått, vitt och orange gifter sig ganska bra liksom grönt, vitt och gult (tycker jag alltså) :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ja, den kameran är inget man släpar runt på precis men det finns både mindre och billigare kameror som tar grymma bilder. :) Håller med om färgkombinationerna, de är riktigt grymma båda två. :D Ser fram emot dina bilder!
 

Waldorf

Audemars
Mycket trevlig, grattis!
Man blir sugen att fylla på med lite flera CW.
Grym kvalitet.
Risk att märket tar överhand i lådan bara. Finns ju så mycket man vill ha.
Håller med, man kör runt lite och testar lite olika och så hittar man grejor man gillar och fastnar lite där ett tag. Är nog där nu med CW och Zelos . Släpper så småningom hoppas jag. :) Sen finns några som hela tiden funnits i lådan, Steinhart, Airman och många villhöver... :arghh::D
 

Waldorf

Audemars
Finns mindre kameror med optisk sökare, köpte en Fujifilm X100F som jag använt för att ta klockbilder också även om det inte var därför jag köpte den. Grym närgräns och galet fina bilder. :)
Ser ju det men tycker den är något för stor. Den jag haft hittills är under 10 cm i längd (har ingen optisk sökare och är numera kass, röda ränder över bilderna, gammal), x100F är 12 tror jag...
Skall fokussera frågan nån gång och se vad som finns, är där och nosar ibland men tar inte riktigt tag i det.:bag:
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ser ju det men tycker den är något för stor. Den jag haft hittills är under 10 cm i längd (har ingen optisk sökare och är numera kass, röda ränder över bilderna, gammal), x100F är 12 tror jag...
Skall fokussera frågan nån gång och se vad som finns, är där och nosar ibland men tar inte riktigt tag i det.:bag:
Du får spana runt i den här tråden och se om du hittar något. :) https://klocksnack.se/threads/vad-fotar-ni-er-klocka-med-för-kamera.86029/

X100F är iofs inte särkilt affordable men det är mycket för pengarna. Tror att det är svårt att hitta en kompakt, bra och billig kamera med optisk sökare. :confused: Jag har en Samsung som var bra på den tiden det begav sig, typ fem år sen, men den har tyvärr ingen optisk sökare annars kunde du fått den, den ligger ändå bara och skräpar.
 

Waldorf

Audemars
Du får spana runt i den här tråden och se om du hittar något. :) https://klocksnack.se/threads/vad-fotar-ni-er-klocka-med-för-kamera.86029/

X100F är iofs inte särkilt affordable men det är mycket för pengarna. Tror att det är svårt att hitta en kompakt, bra och billig kamera med optisk sökare. :confused: Jag har en Samsung som var bra på den tiden det begav sig, typ fem år sen, men den har tyvärr ingen optisk sökare annars kunde du fått den, den ligger ändå bara och skräpar.
Tack, snällt av dej, sådan tankar uppskattas. Men jag tror jag avvaktar tills jag hittar nåt som jag gillar. Jo just en kompakt kamera med optisk sökare är inte helt lätt :).
 
Topp