• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Annika

Omega
9BCBDAA7-7FF5-494A-8CA9-3F0936033048.jpeg
Nybliven Christopher Ward-ägare här! Väldigt nöjd hittills :) En C60 trident pro 38mm. Var rädd att jag skulle tycka den var för tjock men det funkar!
 

SFS

Omega
Har haft en C65 GMT, en C1000 Typhoon och nu en C65 Diver.
Tyckte alla verkade vara av bra kvalitet, men flippade/ar alla tyvärr.

Mycket klocka för pengarna som andra nämnt. Hade absolut behållt dykaren om den bara hade haft normal lume och skruvkrona.
Stör mig lite på deras positionering av loggan och att den byts så ofta.
Men häftiga modeller har de och ett kul koncept!
 

HSK

Patek
2-Faktor
Dags att beställa om man vill hinna nu verkar det som...
PSX_20200122_194443.jpg
Nu får man väl skämmas för sin okunskap men det har varit ett sånt jäkla tjat om Brexit hit och Brexit dit i flera år nu så man har inte direkt hållit sig uppdaterad. :bag: Finns det några handelsavtal eller liknande för handel mellan UK och EU-länder eller behandlas det som vilket utomeuropeiskt land som helst, dvs. 25% moms?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Nu får man väl skämmas för sin okunskap men det har varit ett sånt jäkla tjat om Brexit hit och Brexit dit i flera år nu så man har inte direkt hållit sig uppdaterad. :bag: Finns det några handelsavtal eller liknande för handel mellan UK och EU-länder eller behandlas det som vilket utomeuropeiskt land som helst, dvs. 25% moms?
Samma här men som jag har förstått det så finns det inga färdiga handelsavtal så man får nog räkna med 25% moms. Nu är ju priserna på .eu och .co.uk inkl GB-moms så man kan inte räkna 25% extra på de priserna. Vet faktiskt inte hur mycket moms de har i Storbritannien.
 

Waldorf

Audemars
Nu får man väl skämmas för sin okunskap men det har varit ett sånt jäkla tjat om Brexit hit och Brexit dit i flera år nu så man har inte direkt hållit sig uppdaterad. :bag: Finns det några handelsavtal eller liknande för handel mellan UK och EU-länder eller behandlas det som vilket utomeuropeiskt land som helst, dvs. 25% moms?
Det vet jag inte om det finns men om det är som utanför EU skall de ju dra av VAT/Moms i England först så så stor skillnad blir det inte antar jag, eller? Dock blir det ju import så lite extra där blir det väl.
 

Waldorf

Audemars
Då lär det med andra ord bli 5% dyrare om det inte finns något avtal och man fortfarande kan handla i pund. Inte hela världen då. :)
Ja + nån tullavgift och kanske nåt till transportören för införtullning kan jag tänka. Men inga stora belopp. och det kanske tar längre tid (beroende på transportör t.ex. PN), hittills har det gått på en dag eller två för mej med DHL.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Samma här men som jag har förstått det så finns det inga färdiga handelsavtal så man får nog räkna med 25% moms. Nu är ju priserna på .eu och .co.uk inkl GB-moms så man kan inte räkna 25% extra på de priserna. Vet faktiskt inte hur mycket moms de har i Storbritannien.

Det vet jag inte om det finns men om det är som utanför EU skall de ju dra av VAT/Moms i England först så så stor skillnad blir det inte antar jag, eller? Dock blir det ju import så lite extra där blir det väl.
Frågan är om CW anpassar sina priser på .eu-siten för att spegla detta eller om man gör en fuling och sätter ett högre pris för dessa kunder. Redan idag har deras EU-site drygt 10% högre priser om jag inte minns fel så det kanske blir +/-0 mot dagens priser i alla fall.
 

Waldorf

Audemars
Frågan är om CW anpassar sina priser på .eu-siten för att spegla detta eller om man gör en fuling och sätter ett högre pris för dessa kunder. Redan idag har deras EU-site drygt 10% högre priser om jag inte minns fel så det kanske blir +/-0 mot dagens priser i alla fall.
Jo så är det men man kan ju handla i pund (och ett antal andra valutor) också och så länge man kan det så vet jag inte hur de skall kunna höja mot priset i UK?
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jo så är det men man kan ju handla i pund (och ett antal andra valutor) också och så länge man kan det så vet jag inte hur de skall kunna höja mot priset i UK?
De kan ju ganska enkelt begränsa tillgången till UK-siten från andra länder och jag förstår inte varför de inte redan har gjort det. Troligtvis är det ett slags kryphål som de inte känner till för man blir automatiskt omdirigerad till EU-siten (med högre priser) om man besöker hemsidan från ett EU-land och det är nog inte tänkt att man ska kunna ändra valuta. Nåja, det ska bli spännande att se hur man väljer att göra och huruvida prissättningen kommer att skilja sig från US/UK.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ja + nån tullavgift och kanske nåt till transportören för införtullning kan jag tänka. Men inga stora belopp. och det kanske tar längre tid (beroende på transportör t.ex. PN), hittills har det gått på en dag eller två för mej med DHL.
Tull är typ 8kr så ingen fara där men mns får klart räkna meden avgift till transportören. Tråkigt. :meh: Hamnar det hos DHL så är det noll dagar extra men hamnar det hos Postnord så är det några veckor. :shifty:

Frågan är om CW anpassar sina priser på .eu-siten för att spegla detta eller om man gör en fuling och sätter ett högre pris för dessa kunder. Redan idag har deras EU-site drygt 10% högre priser om jag inte minns fel så det kanske blir +/-0 mot dagens priser i alla fall.
Egentligen är det inte dyrare på EU-adressen men kronan är väldigt svag mot euron så för oss blir det dyrare.
 
Topp