Laddar...
Nymansur

Någon med en Christopher Ward här?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Travellingcello, 27 mars 2016.

1. Crispie

Crispie Tantal

Hmm. Liten fundering. Jag har haft CWn på mig hela dagen och urverket bör således vara "maxladdat", i brist på bättre ord. Jag skruvade precis ur kronan för att vrida några varv. Helt utan anledning och onödigt men vad som skrämde mig då var att urverket skramlade till som bara den och rotorn snurrade runt. Så fort man vrider på kronan snurrar rotorn. Det har jag aldrig upplevt på ett ETA 2428/SW-200 verk tidigare. Tankar? Mejla CW?

2. Frallet

Frallet Titan

Från:
    Gbg
    Hade exakt samma problem med min CW. Mejlade och fick snabbt en fraktsedel för att skicka den till CW för undersökning. Några dagar senare får jag ett mejl där de förklarar att det går på garantin och att de skulle byta ut hela urverket. Allt gick mycket smidigt och ärendet tog ungefär 1 månad från att jag skickade in den till att jag fick tillbaks klockan i fullt fungerande skick

Crispie gillar detta.
  3. parasec

parasec Silver

Från:
    Skåne
    Hade precis det problemet.
    Ett annat problem var att länken, trots mikrojustering, blev något för tight (längst ut på mikrojusteringen) eller något för slapp (längst in på mikrojusteringen inklusiven en extra länkbit). Halvlänkar hade löst det.
    Min CW fick lämna men någon dag kanske det blir en igen :)

kjesul och Crispie gillar detta.
  4. Crispie

Crispie Tantal

Tack för svar! Men fan vad segt att vänta en månad. Då går det ju snabbare att ångra köpet och köpa en ny. Jag får mejla.

Frallet gillar detta.
  5. kjesul

kjesul Guld

Jag tycker denna lösningen är bättre än skruvar. Här finns en hylsa som går att byta om det inte fungerar och pinnarna är homogena så inte som sånd där saxpinnar som många använder. Pinnarna sitter mycket bra och kommer inte glida ur (om det inte är fel på hylsan eller pinnen då det går att byta). Skruvade kan skruva ur se och då kan man tappa klockanj och det kan bli korsgängor eller förstörda gängor och då är länkbiten kass och måste bytas. Sen behöver man ett längre stift till utdragningsverktyget med dessa sprintar... eller en bra tång. Men det är vad jag tycker, detta är "highest notch".:)

parasec och Crispie gillar detta.
  6. Crispie

Crispie Tantal

Huh, efter att ha skrivit ett långt mejl till customer supporten skulle jag bara kolla en gång till innan jag klickade på sänd. Nu går det helt plötsligt fint att vrida kronan. Nått står ju helt klart inte rätt till men i och med fem års garanti på urverket kan man kanske låta det vara så länge det funkar bra och skicka iväg lite längre fram om det börjar strula.

Frallet gillar detta.
  7. Frallet

Frallet Titan

Från:
    Gbg
    Haha se där ja :D Jag hade personligen inte väntat med att skicka in den och riskera att problemet skulle bli värre och göra att undersökningstiden/reparationen skulle ta ännu längre tid. Sen förstår jag ju också att det är segt att vara utan klockan i cirka en månad

8. Clark Kent

Clark Kent Diamant Premium

Jag hade valt mellanvägen och mailat CW, beskrivit precis vad som hänt och säga att du bara vill informera. Då får de ta beslutet om det är så att du ska skicka iväg klockan, men i annat fall har du åtminstone en officiell notering att det har strulat om samma problem återkommer längre fram.

Frallet, Crispie och HSK gillar detta.
  9. HSK

HSK Guld

Deras kundtjänst brukar vara väldigt tillmötesgående och vill de att du skickar in den är det säkert inga problem att få en utbytesenhet istället när det gäller en helt ny klocka.

Crispie och Frallet gillar detta.
  10. Crispie

Crispie Tantal

Det var bra. Dumt att jag skickade iväg mejlet ändå nyss. Tyckte efter lite ytterligare skruvande att det kändes lite för svajjigt, det rycker liksom i rotorn från och till. Kändes säkrare att ta tag i direkt. Men jag tar med mig din inställning i den fortsatta diskussionen. Tack!

Frallet och Clark Kent gillar detta.
  11. Crispie

Crispie Tantal

Imorrn går den tillbaka. Så får dom titta på det. DHL Express bokat. Även om kundsupporten är rätt så snabb och än så länge strulfri vill jag inte ge, ivf Katie som jag har att göra med, epitetet trevlig.

Jag är van vid att britter är superformella och överdrivet trevliga, särskilt i mejlkontakter. Men men, det är ju en fungerande klocka jag vill ha och inte en ny kompis så det får väl vara okej.

kjesul och MortenH gillar detta.
  12. parasec

parasec Silver

Från:
    Skåne
    Katie hade jag också att göra med när jag skulle få en ny länk... det var definitivt inte det smidigaste jag har varit med om men till slut fick jag en ny länk. Trevlig var hon heller inte.

Crispie gillar detta.
  13. MortenH

MortenH Brons

Dags igen för CW utan vridring i tråden.
    Tycker 7750 kronografer generellt är höga och svåra att få att sitta snyggt på armen.
    Denna är en av de bättre. Känns lite tunnare och designet gör boettsidan mindre massiv. 20200528_120923. 20200528_120452.

parasec, thewordfox, Crispie och 1 annan gillar detta.
  14. thewordfox

thewordfox Guld Premium

Kanonsnygg! Precis som du säger har de verkligen lyckats med boettsidan. Brukar vara en stor vägg där på klockor med 7750.

MortenH och Crispie gillar detta.
  15. Magnus Eriksson

Magnus Eriksson Tantal

Har ju den här ute på annons men faen vet om jag egentligen inte vill behålla o_O:oops:Vansinnigt bra klockor för pengarna.
    DSC_0035.JPG

Anatta, kjesul, Crispie och 3 andra gillar detta.
  16. Coach

Coach Silver

Från:
    Dalarna
    Precis parkat bilen efter köpet av en CW.
    Måste säga att den ger en gedigen kvalitetskänsla irl som är svår att fånga på bild. Sommarens badklocka check :) 911B326F-A90F-4CD9-A76A-8E7BA87D4BF6. 854B8FB2-1A2E-454C-B8ED-2286F89EC037.

Olsson, Anatta, thewordfox och 11 andra gillar detta.
  17. kjesul

kjesul Guld

Dagens kompanjon. Tänk att man höll på att sälja den, så dumt.:rolleyes: Kanske ett byte mot world timern dock...
    IMG_20200602_192924_1.

Olsson, thewordfox, MaBr och 4 andra gillar detta.
  18. Grummel

Grummel Plast

Den är även snygg på läder - från Tid & ting. IMG_20200602_193401.

Olsson, thewordfox, MaBr och 4 andra gillar detta.
  19. kjesul

kjesul Guld

Den är även snygg. punkt. :)

parasec och Grummel gillar detta.
  20. Crispie

Crispie Tantal

Säg gärna till nästa gång tanken slår dig att sälja. Om jag har möjlighet då slår jag gärna till. Den är för fin den där. Allt beror lite på hur min ekonomi och samling ser ut nästa gång tanken slår dig :)

kjesul gillar detta.
  21. kjesul

kjesul Guld

Ja visst, sätter dej på förfrågningslistan. Dyker det upp nåt bra tillfälle kan det hända att jag slår till på en wt och då får nog denna lämna trots allt, kan ju inte ha fler c65... Hänger på CW kampanjer, wt är ju rätt dyr...

Crispie gillar detta.
  22. Crispie

Crispie Tantal

Ja, förstår det. Kan kan man iofs :) men roligare med lite bredd såklart. WT ser ju riktigt grym ut, det ska bli kul att se lite bilder och höra vad du tycker om den när (om?) det väl blir tillfälle.

kjesul gillar detta.
  23. thewordfox

thewordfox Guld Premium

Den där är ju så lyckad! Båda kanske ryms i klocklådan?

kjesul och Crispie gillar detta.
  24. kjesul

kjesul Guld

Jo fast jag har tre cw idag och att då få ännu en...:oops: Du har säkert rätt, bara mina mentala spärrar...

parasec, thewordfox, MortenH och 1 annan gillar detta.
  25. Crispie

Crispie Tantal

Lyssna inte för mycket på andra, tror nog den behöver säljas ;)

kjesul gillar detta.
  26. kjesul

kjesul Guld

:happyhappy:

MortenH och Crispie gillar detta.
  27. MortenH

MortenH Brons

Ingen ursäkt, jag har fyra :)
    (fast tänker sälja en...)

Crispie och kjesul gillar detta.
  28. kjesul

kjesul Guld

Alla sådana spärrar är ju antingen mentala :artist: eller hustrurelaterade. :angel::)

MortenH, thewordfox och Crispie gillar detta.
  29. Crispie

Crispie Tantal

Vad är det som får lämna?

MortenH gillar detta.
  30. MortenH

MortenH Brons

Så kan det vara:D
    Alla mina CW´s är egentligen ditt fel. Min första köpte jag av dig. Sen gick det snabbt ner i fördärvet...

Tror Mk3:an med vit tavla är på väg ut.
    Helt fantastisk kvalitet men känns lite anonym på armen med svartvita färgen om du förstår...

kjesul, thewordfox, HSK och 1 annan gillar detta.
Mollstedt