• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Crispie

Rolex
Så kan det vara:D
Alla mina CW´s är egentligen ditt fel. Min första köpte jag av dig. Sen gick det snabbt ner i fördärvet...



Tror Mk3:an med vit tavla är på väg ut.
Helt fantastisk kvalitet men känns lite anonym på armen med svartvita färgen om du förstår...

XrN0as3qEJC56Tnhq_m0IB5NUeFkoxQKMj58ncxmTxYPkjfVWolPx21RrRy0J1_Eet5Bf4f75AL-tGS9s9vrIB6Q7zRphzouo6yj8QiO9TIYD7emX9Z39sTYk1n88BjTqur0T3OzbOizMlbkQO0UavOLUh5WoQ8n_fT_7kWl7k6akk51E2xb_skodOVvOfxToVurU66D_3-Gq8HNLHSFPLMPUJN4bEtrC6VVwgnm5l48CWCc5cmt1zTfwjYZAZ0KoKFr280AcKHMP_MdIRAL0GEccEydA08X8cXQEbrBa72yMYhRczyuwXLkRNqr7I3zDG4Uq_zfPNacTDILZZIMCjpLJJWMsSGhTpwsJs-4pHoopB2_9_HltVWji48EB_wW-XDGtSayoEGJzOQfdYvKdyTG1BctIxhUGSqTv5VlRmCRAmChQf68CGOzE468hReQCq8N_zQfF-NJJ2DZQOJ1wS34A8VSLhwEv1-CcVUx9PjrNsLMedtQU1eG7hLa1cy88C6jhuHD8NGykrXmEniZ-XsqwJB04qSGrMvjwa-EbDA-IthEQnYETTR2rQFsA59vyKgFdxlvtjxK6LqmLhDtnEoUUktK5qlm6jBavy4pqUHC3da29_2aM6XZBGT6XZw3k6Rh2bz15F7grymj7q0DXoP6aZGtSEDjR_WtJUZ32mnSQJ48vz91RFo5AimQ5qM=w798-h903-no
Jag förstår, kan vara en styrka men absolut en svaghet också. 42mm?
 

Crispie

Rolex
Min CW blev utbytt så nu är en ny på väg tillbaka. Jag tror att deras verkstad har varit stängd under ganska lång tid #covid så de har väl en rätt så kraftig backlog. Kanske därför de valde att göra så. Hittade för övrigt en tråd om detta fenomon (spinning rotor syndrome) på CW-forum och det verkar vara en hel del personer som råkat ut för detta.

Ser fram emot att ta emot den i början av nästa vecka. Skönt att jag slapp vänta en månad!
 

Crispie

Rolex
Ja, just. Två tidszoner är ju lämpligt på en pilotklocka och den där ser väldigt pilotig (finns ett sånt ord?) ut. Riktigt fin.
Jag har noterat att du verkar ha stort fokus på GMT i din samling. Har du bara klockor med GMT? Är du svag för komplikationen eller har du stort behov av den? Är nyfiken :)

(Märkligt. Jag skrev detta ovan igår och då blev det dubbla poster så jag ändrade den ena. När jag kollade idag så ligger der bara en ändrad post och ovan låg kvar i kommentarsfältet.)
 

Waldorf

Audemars
Jag har noterat att du verkar ha stort fokus på GMT i din samling. Har du bara klockor med GMT? Är du svag för komplikationen eller har du stort behov av den? Är nyfiken :)

(Märkligt. Jag skrev detta ovan igår och då blev det dubbla poster så jag ändrade den ena. När jag kollade idag så ligger der bara en ändrad post och ovan låg kvar i kommentarsfältet.)
Är väl bara en dum fobi (liksom hela klockgrejen?), fått för mej att det är en bra komplikation, eller åtminstone användbar. Hade haft mer nytta av den för 20-30 år sen, då reste jag mycket. :) Har några klockor som inte är med 2 tidszoner men inte så många, 6-7 st kanske varav 2 är kronografer istället.
 

Crispie

Rolex
Det första som slog mig när jag tog upp den var att den var så blå vilket jag inte mindes. Tyckte att det kändes häftigt att den kan skifta från så djupt svart till mörkblå. Försökte hitta rätt förutsättningar för att hitta det svarta i tavlan som jag mindes men förgäves. Inte förrän flera timmar senare och jämförelser med gamla bilder slog det mig att de ju nyss lanserat denna nya mörkblå med svart bezel. Jag har mejlat CW och får se vad dom säger. Har ingen lust att skicka iväg den igen. Tycker den blå är riktigt läcker också men det var ju inte den jag beställde. Kanske kan få något plåster på "såren". :rolleyes:
 

Waldorf

Audemars
Det första som slog mig när jag tog upp den var att den var så blå vilket jag inte mindes. Tyckte att det kändes häftigt att den kan skifta från så djupt svart till mörkblå. Försökte hitta rätt förutsättningar för att hitta det svarta i tavlan som jag mindes men förgäves. Inte förrän flera timmar senare och jämförelser med gamla bilder slog det mig att de ju nyss lanserat denna nya mörkblå med svart bezel. Jag har mejlat CW och får se vad dom säger. Har ingen lust att skicka iväg den igen. Tycker den blå är riktigt läcker också men det var ju inte den jag beställde. Kanske kan få något plåster på "såren". :rolleyes:
Bra att du känner så i alla fall, då blir det ju alltid nåt som är bra för dej oavsett vilket. Hoppas det löser sig och att du blir kompenserad då.
 
Tjena!
Jag har en Trident pro 600 MK2 i 38mm case. Den har ett Sellita sw200 vad jag vet. Klockan har sedan ny varit trög att dra upp manuellt och låtit en del. Hade ingen erfarenhet av det verket eller så många andra liknande heller. Därför antog jag att verket var sådant. Jag har nyligen haft den ute till försäljning och den blev också såld. Köparen reagerade dock med all rätt på att verket kändes konstigt och vi gjorde i mycket god ton upp om en retur. Jag är väldigt tacksam för detta för jag vill absolut inte sälja en klocka med knas på verket. Det är en ren hederssak tycker jag. Nu har jag fått tillbaka den och den känns som den gjort sen den var ny. Möjligen känns det som att rotorn blir engagerad i uppdraget efter ett tag och den lever om en del. Är detta något som är typiskt för verket? Kan lokale urmakaren kika på den och avgöra detta? Ni som haft med CW att göra påverkas garantin om urmakaren öppnat och kikat utan att göra något? Riktiga nybörjarfrågor men känner mig osäker. Just nu lutar det mest åt att jag när CW öppnar igen skickar dit den för en koll. Har ju fyra år kvar på garantin.
/Magnus
 

Crispie

Rolex
Enligt CW-forum ett ganska välkänt problem på CW-klockor. Vet inte varför dom "drabbas" av de problemet i så hög utsträckning då verket används av drösvis med andra klocktillverkare. Går under namnet "spinning rotor syndrome" på forumet. Sök där så kan du läsa lite. Jag beställde en ny C65 dykare och reagerade dag 2 på att urverket inte var helt 100. Skickade tillbaka och fick den utbytt. Dock sjabblade dom till det och skickade då en med fel tavla så nu har jag skickat tillbaka den igen och väntar på min tredje. Rätt tröttsamt om jag ska vara ärlig. Snart en månad sedan jag la första beställningen.

Edit: citerade, men nått blev tokigt. Pingar @Magnus Eriksson
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Tjena!
Jag har en Trident pro 600 MK2 i 38mm case. Den har ett Sellita sw200 vad jag vet. Klockan har sedan ny varit trög att dra upp manuellt och låtit en del. Hade ingen erfarenhet av det verket eller så många andra liknande heller. Därför antog jag att verket var sådant. Jag har nyligen haft den ute till försäljning och den blev också såld. Köparen reagerade dock med all rätt på att verket kändes konstigt och vi gjorde i mycket god ton upp om en retur. Jag är väldigt tacksam för detta för jag vill absolut inte sälja en klocka med knas på verket. Det är en ren hederssak tycker jag. Nu har jag fått tillbaka den och den känns som den gjort sen den var ny. Möjligen känns det som att rotorn blir engagerad i uppdraget efter ett tag och den lever om en del. Är detta något som är typiskt för verket? Kan lokale urmakaren kika på den och avgöra detta? Ni som haft med CW att göra påverkas garantin om urmakaren öppnat och kikat utan att göra något? Riktiga nybörjarfrågor men känner mig osäker. Just nu lutar det mest åt att jag när CW öppnar igen skickar dit den för en koll. Har ju fyra år kvar på garantin.
/Magnus
Klassiskt ”fel” på ETA 2824 och dess kloner. Tycker personligen att det verkar vanligare på klonerna än på ETA men det är enbart min egen åsikt. Men klockan behöver TLC av urmakare, förslagsvis på garanti i ditt fall.
Enligt CW-forum ett ganska välkänt problem på CW-klockor. Vet inte varför dom "drabbas" av de problemet i så hög utsträckning då verket används av drösvis med andra klocktillverkare. Går under namnet "spinning rotor syndrome" på forumet. Sök där så kan du läsa lite. Jag beställde en ny C65 dykare och reagerade dag 2 på att urverket inte var helt 100. Skickade tillbaka och fick den utbytt. Dock sjabblade dom till det och skickade då en med fel tavla så nu har jag skickat tillbaka den igen och väntar på min tredje. Rätt tröttsamt om jag ska vara ärlig. Snart en månad sedan jag la första beställningen.

Edit: citerade, men nått blev tokigt. Pingar @Magnus Eriksson
Drabbar även andra märken :)
 
Topp