• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

HSK

Patek
2-Faktor
Ser att det blir klart billigare att betala i Pund på CW:s sajt jämfört med Euro. Det blir inget dumt på något annat sätt som jag inte tänkt på eller, känns för enkelt för att vara sant att bara byta valuta liksom?
Det har diskuterats lite tidigare i tråden och jag är övertygad om att man håller en billigare prisnivå nationellt för att locka inhemska kunder. Priserna är och har alltid varit konsekvent lägre i GBP än övriga valutor oavsett växelkurs så det måste finnas en anledning till det. Det är inga problem att beställa i GBP men jag antar att de hellre ser att man betalar det dyrare europriset eftersom man automatiskt omdirigeras till EU-sidan och måste göra en liten manöver och byta valuta längst ner på sidan för att kunna komma in och beställa från UK-sidan.
 

Virgin

Breitling
Går inte att lägga en order, har provat upprepade gånger. Är detta vanligt?

Gick 15% rabattkoden ut i morgon söndag så jag har morgondagen på mig också?
 

Bilagor

  • CW.jpg
    CW.jpg
    77.8 KB · Visningar: 3

Waldorf

Audemars
Det har diskuterats lite tidigare i tråden och jag är övertygad om att man håller en billigare prisnivå nationellt för att locka inhemska kunder. Priserna är och har alltid varit konsekvent lägre i GBP än övriga valutor oavsett växelkurs så det måste finnas en anledning till det. Det är inga problem att beställa i GBP men jag antar att de hellre ser att man betalar det dyrare europriset eftersom man automatiskt omdirigeras till EU-sidan och måste göra en liten manöver och byta valuta längst ner på sidan för att kunna komma in och beställa från UK-sidan.
De har tagit bort .eu och .co.uk sidan, ersatt av en .com sida (finns bara en domän alltså). :) Men valutan sätts default till euro och man väljer som förut...
 

parasec

Rolex
2-Faktor

HSK

Patek
2-Faktor
Jag provade också med det, dock på C65 och då fungerade varken 15 eller 10 i GBP. Det kommer säkerligen en 100/120punds kod om ett tag.
Det känns som att de har målat in sig lite i ett hörn genom att vara så frikostig med rabattkoder. Visst, de säljer säkert en hel del ändå men många inväntar nog dessa rabattkoder och det är inte särskilt konstigt när det ändå handlar om dryga tusenlappen.

Det blir som ett sånt där märke som ingen köper till listpris *host* Tag Heuer *host* för att "alla" vet att det alltid går att köpa rabatterat.
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Det känns som att de har målat in sig lite i ett hörn genom att vara så frikostig med rabattkoder. Visst, de säljer säkert en hel del ändå men många inväntar nog dessa rabattkoder och det är inte särskilt konstigt när det ändå handlar om dryga tusenlappen.

Det blir som ett sånt där märke som ingen köper till listpris *host* Tag Heuer *host* för att "alla" vet att det alltid går att köpa rabatterat.
Bra poäng!
Med det sagt får någon gärna hojta till om ni ser att det kommer rabattkod :)
 
Topp