• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Svart! Nu händer det! 39mm, l2l 46mm, fantastisk siluett, gmt och...loggan på rätt ställe 😍😍😍
Helt underbart ❤️
40B3C902-3111-4FD1-838B-6465C1B2C2B1.jpeg
 

skarpheden

Cartier
2-Faktor
Måste säga att de nya släppen är en riktig fullträff, C65 Compressor var mycket bra men dessa är ett strå vassare. Mitt intresse för CW har verkligen slagit i taket 🥰
B032D7FD-43F8-4000-8F50-CBC8F1694695.jpeg
F2DCF798-A7A8-4C0A-AAE3-479A3830362B.jpeg
Samma här. Aldrig ägnat CW mer än flyktiga tankar när @Anatta köper en.

Men de växer på mig. Rejält.
Behöver/vill ha en finare vardagsklocka och C63 Sealandern i vitt..
Frestad😳
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Skitsnyggt nysläpp. Men CW har verkligen problem att få till loggan. Först fula CW, sen fula till vänster och nu denna som saknar det där lilla extra. Känns inte ens som en logga. Trist typsnitt.

De borde anlita en duktig AD/designer och verkligen få till en seriös logga med text och symbol. De skulle må bra av det tror jag.
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Skitsnyggt nysläpp. Men CW har verkligen problem att få till loggan. Först fula CW, sen fula till vänster och ny denna som saknar det där lilla extra. Känns inte ens som en logga. Trist typsnitt.

De borde anlita en duktig AD/designer och verkligen få till en seriös logga med text och symbol. De skulle må bra av det tror jag.

100% Men good enough för mig 💫
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Haha!
Stör mig fortfarande på loggan, trots placeringen vid 12.
Och själva märkets brist på .. cache stör mig också.
Ja, jag är ytlig när det gäller mina klockor 😁

Skitsnyggt nysläpp. Men CW har verkligen problem att få till loggan. Först fula CW, sen fula till vänster och nu denna som saknar det där lilla extra. Känns inte ens som en logga. Trist typsnitt.

De borde anlita en duktig AD/designer och verkligen få till en seriös logga med text och symbol. De skulle må bra av det tror jag.
Små steg åt rätt håll med loggan, den börjar hamna rätt nu på tavlan i alla fall, räcker för mig 👍
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Ja, kanske. Men synd att en så enkel sak kan ens existera. Att få till en bra logotyp är inte svårt. Tror de flesta här skulle kunna knåpa ihop en bättre logga på en halvtimme.

Men men. De har mycket annat. Jag blir sugen på gmt. :)

Finns helt klart utvecklingspotential!
Jag är bara så glad att den är på ”rätt” plats.
Hoppas de fortsätter att utvecklar den och bestämmer sig för sig logotyp-språk någon gång! 😂
 

HSK

Patek
2-Faktor
Om du aldrig haft en CW kan jag inget annat än rekommendera dessa. Grymma klockor till bra pris, våre nästan straffbart att inte äga en 😜
Medhåll! Jag är faktiskt förvånad att det är så vanligt med instegsmodeller från de större varumärkena men så pass ovanligt med CW som enligt mig slår många av dessa på fingrarna bortsett från själva varumärket i sig och den eventuella historia det innebär.

Jag jämförde den t.ex. med Certinas nya 38mm-dykare och trots att de ligger kring samma pris upplevde jag CWn som bättre på alla sätt och vis. Jag har tyvärr ingen jämförelsebild men bjuder på en från arkivet. 😊

PSX_20210410_154254.jpg
 
Topp