• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

HSK

Patek
2-Faktor
C63 imponerar.
Ni som köpt efter Brexit, fungerar det som innan utan några överraskningar med tull och moms?
De är momsregistrerade i Sverige så det är inga problem. 20% moms tas ut direkt vid köp (25% om man handlar i USD) och inga andra avgifter tillkommer så det du ser i kassan är den faktiska totalen. 😊

Edit: Glöm inte att kolla upp möjligheten till rabattkod! Det finns oftast en kod som ger £100/€120 vilket gör deras redan prisvärda klockor ännu billigare.
 
Senast ändrad:

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Blir CW GMT idag. Ser att jag missat att växla datum...
20210501_.jpg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Ett snabbt och taffligt försök att visa hur boetten speglar ljuset i olika vinklar. Väldigt smart att ha borstade bandhorn och borstad sida med polerade fasningar vilket får den att se både toolig och elegant ut på samma gång. Den polerade undersidan får den även att upplevas som ännu tunnare än vad den redan är.

20210501_113620.jpg
20210501_113858.jpg
20210501_113844.jpg
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Ett snabbt och taffligt försök att visa hur boetten speglar ljuset i olika vinklar. Väldigt smart att ha borstade bandhorn och borstad sida med polerade fasningar vilket får den att se både toolig och elegant ut på samma gång. Den polerade undersidan får den även att upplevas som ännu tunnare än vad den redan är.

20210501_113620.jpg
20210501_113858.jpg
20210501_113844.jpg
Ser fantastiskt ut, bra fångat 👍
 

L.D

Omega
Jag har skickat 8 suggestion mail till christopher ward under 1,5 års tid och efterfrågat ungefär samma sak.

Automat utan complications
40mm
blank eller borstad stål bezle, ej dykring eller dylikt.
En ren vit eller silver eller svart tavla
Blå lume
Minst 150m water resistans
Hållen i trident familjen så den har treudden kvar som sekundvisare
Loggan kl 12
No date
Ett alternativ till rolex op/explorer samt omega at. Finns inga andra på marknaden som gör snygga ”vardagsklockor” i min mening.


Hade det bara skippat datumet på automaticen så hade det varit min önskan exakt. Det kanske fungerar att ligga på.
 

parasec

Rolex
2-Faktor
DHL, köpte i pund.
Jag tror bara alla paket går via tullen helg enkelt...

Ha! Intressant 🤔😃
Håller tummarna. Alltid bra när någon testat på riktigt!

Blev det vit GMT eller hur var det nu?

EDIT: Svart C63 GMT va?
EDIT2: Brukar inte DHL skicka ev tullräkning i efterhand när man beställer utanför EU? Så har det varit för mig. Gissar och hoppas att de bara dubbelkollar ditt paket iom det är från UK om det ska förtullas eller ej.
 
Senast ändrad:

HSK

Patek
2-Faktor
Håller tummarna. Alltid bra när någon testat på riktigt!

Blev det vit GMT eller hur var det nu?

EDIT: Svart C63 GMT va?
EDIT2: Brukar inte DHL skicka ev tullräkning i efterhand när man beställer utanför EU? Så har det varit för mig. Gissar och hoppas att de bara dubbelkollar ditt paket iom det är från UK om det ska förtullas eller ej.
Alla importpaket tullklareras oavsett om tull/moms ska betalas eller ej och det innebär bara att försändelsen är kontrollerad och har hanterats för vidaresändning. I de fall tull/moms ska betalas faktureras detta och om det (som i detta fall) inte behövs släpps paketet helt enkelt bara vidare men alla paket måste ändå genomgå detta steg.

Det ska bli intressant att få se lite riktiga bilder på C63an. 😊
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Håller tummarna. Alltid bra när någon testat på riktigt!

Blev det vit GMT eller hur var det nu?

EDIT: Svart C63 GMT va?
EDIT2: Brukar inte DHL skicka ev tullräkning i efterhand när man beställer utanför EU? Så har det varit för mig. Gissar och hoppas att de bara dubbelkollar ditt paket iom det är från UK om det ska förtullas eller ej.

38FBC330-B8F8-44E3-8803-F3F9C17B7298.jpeg


Japp. Denna 😍
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Däremot har den sviktande länk (microflex) i och med att mitten biten har dubbla stift. Dessutom har den kortare länkbitar så den bör vara mer följsam och hyfsat enkel att anpassa med halvlänkar. Men jäkligt snygga bägge två @Anatta 👌
Korrekt med halvlänkarna. Jag lyckades dock aldrig få bra passning på GS:en, främst för att mina handleder sväller under dagen vid varmare temperaturer, då måste jag åtminstone ha mikrojusteringsmöjlighet och gärna inbyggd i spännet.
 

skarpheden

Cartier
2-Faktor
GS:en snäppet bättre i kvalitet men absolut inte så mycket bättre som priset skulle indikera.

Nu när jag känt på den in the flesh överträffar den alla förväntningar. Loggan funkar riktigt bra då den ligger lägre än timmarkörerna. Otroligt fin finish.

Endast två direkta minus; spännet är på tok för långt/stort, särskilt om man behöver korta länken för mindre handleder.
Och datumfönstret vid kl 6 är för litet och intetsägande.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
715DCD70-5B3C-44FE-A90F-D462C18BD10E.jpeg
AC3199FA-C36D-4C1D-A87F-562D1AE166EE.jpeg
407925E6-A50D-4639-BC07-500E1BDB7EFD.jpeg


Den i mitten är justerad.
Den är bra. Riktigt bra. Fler bilder när jag får lite tid över. Nu är det läxor och matlagning 😅
Wow den såg riktigt fin ut! Bättre än jag förväntat mig. Och vilken snabb leverans det måste varit från CW! Onekligen ett steg i rätt riktning för märket och jag blev rätt sugen på den vita måste jag erkänna😀 Du får bomba tråden med bilder😉
 

Crispie

Rolex
715DCD70-5B3C-44FE-A90F-D462C18BD10E.jpeg
AC3199FA-C36D-4C1D-A87F-562D1AE166EE.jpeg
407925E6-A50D-4639-BC07-500E1BDB7EFD.jpeg


Den i mitten är justerad.
Den är bra. Riktigt bra. Fler bilder när jag får lite tid över. Nu är det läxor och matlagning 😅
Stort grattis! Den där kommer jag ha väldigt svårt att stå emot, vilken fullträff. Jag som varit så duktig och rensat ut nästan allt. Får ta mig en riktig funderare. Bomba på med bilder!
Hade dom erbjudit en med chronometerverk i hade jag blivit ännu lite gladare dock. Kan också tycka att tavlan i Eliten är snäppet trevligare. Hade alltid lite problem med den där lackade tavlan på min c60. För mycket reflektioner.
 

Lucifer

Omega
GS:en snäppet bättre i kvalitet men absolut inte så mycket bättre som priset skulle indikera.

Nu när jag känt på den in the flesh överträffar den alla förväntningar. Loggan funkar riktigt bra då den ligger lägre än timmarkörerna. Otroligt fin finish.

Endast två direkta minus; spännet är på tok för långt/stort, särskilt om man behöver korta länken för mindre handleder.
Och datumfönstret vid kl 6 är för litet och intetsägande.
Själv tycker jag att datum sällan bidrar med något estetiskt tilltalande och att datumet därmed är sämre på GS:en!
 
Topp