• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

krockettröja

Cartier
2-Faktor
Come on come on!!!! 🤩🤩🤩
PXL_20210506_164451518.jpg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Verkligen. Finns faktiskt inget märke som jag gillar så många olika modeller från.
Har compressor, c60 mk 2 och rapide kronografen nu men vill gärna komplettera med en c63, c65 gmt (ångrar lite att jag sålde den jag hade) c60 mk 3 och så vidare ;)
Har den bruna SCn utgått? Synd i så fall, det är den absolut snyggaste varianten! Verkar bara finnas ljus- och mörkblå på hemsidan. 🙁
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Har den bruna SCn utgått? Synd i så fall, det är den absolut snyggaste varianten! Verkar bara finnas ljus- och mörkblå på hemsidan. 🙁

Ja det verkar så.
Jag köpte min på januarirean och jag tror den redan då var borta från ordinarie sortimentet. Sjukt tur att hitta snyggaste varianten till lägre pris.
 
  • Like
Reactions: HSK

Rizzie

Patek
2-Faktor
Verkligen. Finns faktiskt inget märke som jag gillar så många olika modeller från.
Har compressor, c60 mk 2 och rapide kronografen nu men vill gärna komplettera med en c63, c65 gmt (ångrar lite att jag sålde den jag hade) c60 mk 3 och så vidare ;)
Lovar att fråga dig om du vill köpa tillbaka den innan jag lägger ut den till övriga :) Tanken har slagit mig att sälja den för att ge plats åt en C63 faktiskt.
 

Hellmao

Panerai
2-Faktor
Min andra CW!
Brutal kvalitet för lite pengar 😍😍
 

Bilagor

  • BEF3CFB6-DBCD-422A-8F96-48D5842B4E33.jpeg
    BEF3CFB6-DBCD-422A-8F96-48D5842B4E33.jpeg
    344.7 KB · Visningar: 16
  • 4CF9B91A-68B0-432A-BCD4-DC6781CCA276.jpeg
    4CF9B91A-68B0-432A-BCD4-DC6781CCA276.jpeg
    993.2 KB · Visningar: 15
  • 04EE4438-9D0E-4C5F-89AE-2541290CFB9B.jpeg
    04EE4438-9D0E-4C5F-89AE-2541290CFB9B.jpeg
    1,015.4 KB · Visningar: 15
  • C03F9AC8-01C3-4613-AAD2-9DE9C0303B59.jpeg
    C03F9AC8-01C3-4613-AAD2-9DE9C0303B59.jpeg
    1.2 MB · Visningar: 13

L.D

Omega
Vad tycker ni om sekundvisarna på de olika C63:eek:rna?

Ok utan lume lollipop som C60?

Jag tycker det är synd att Automatic och GMT inte fått helt målade i orange.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Synd att inte CW satsar på mer chronometer / cosc klocker. Tycker det är den största svagheten de har. +-20 sek per dag är lite i överkant om man inte vill hålla på och ställa om den.
Specen tillåter +/-20s men det är nog väldigt ovanligt med så pass dålig tidshållning på ett SW200. De klockor jag har haft med SW200/2824 har alla presterat mer eller mindre inom COSC och det går dessutom att rucka för ett par hundralappar (eller använda deras generösa returpolicy) om man nu skulle tycka att den avviker för mycket.
 

Crispie

Rolex
Synd att inte CW satsar på mer chronometer / cosc klocker. Tycker det är den största svagheten de har. +-20 sek per dag är lite i överkant om man inte vill hålla på och ställa om den.
Håller helt med dig. Min c60 plussade runt 20. Jag justerade själv ned den till runt 10 men då jag inte har några instrument blir mätning segt och tidskrävande så jag nöjde mig så. Hade också gillade bättre tidhållning.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Håller helt med dig. Min c60 plussade runt 20. Jag justerade själv ned den till runt 10 men då jag inte har några instrument blir mätning segt och tidskrävande så jag nöjde mig så. Hade också gillade bättre tidhållning.
Jisses! Det var ingen dålig gångavvikelse och måste ha varit ett riktigt måndagsex. Vilken urmakare som helst kan utföra en så kallad ruckning för ett par hundralappar och som mer eller mindre garanterar COSC-liknande tidshållning med dessa urverk. Jag hade dock skickat tillbaka den om den plussade 20 sekunder dagligen då det låter helt galet även om specen visserligen tillåter det.

Jag har burit min C60 i tre dygn och den ligger nu +13-14s så ca +4s/d och kan inte minnas att jag hört om någon annan med SW200/2824 som diffat så extremt som din även om det säkert förekommer i ovanliga fall.
På tal om c60, c63, c65. Är det någon som vet vad reffen står för? Varför just 60...? Och 0, 3, 5...
C60 innebär väl 60ATM/600m? Sen gissar jag att man bara fortsatt med udda siffror med övriga modeller men det kanske finns någon förklaring även där.
 

L.D

Omega
Jisses! Det var ingen dålig gångavvikelse och måste ha varit ett riktigt måndagsex. Vilken urmakare som helst kan utföra en så kallad ruckning för ett par hundralappar och som mer eller mindre garanterar COSC-liknande tidshållning med dessa urverk. Jag hade dock skickat tillbaka den om den plussade 20 sekunder dagligen då det låter helt galet även om specen visserligen tillåter det.

Jag har burit min C60 i tre dygn och den ligger nu +13-14s så ca +4s/d och kan inte minnas att jag hört om någon annan med SW200/2824 som diffat så extremt som din även om det säkert förekommer i ovanliga fall.

C60 innebär väl 60ATM/600m? Sen gissar jag att man bara fortsatt med udda siffror med övriga modeller men det kanske finns någon förklaring även där.
Visste inte att urmakare kan fixa sådant. Låter riktigt bra. Funkar det att gå till exempelvis stjärnurmakarna.?
Jo på c60 är det logiskt. C för christopher ward och 60 för atm. Men på C63 blir det konstigt då de bara har 15 atm
 
Topp