• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Min CW GMT säger godmorgon :)
4A7B12E6-3DB6-442D-BCA3-F8A8365E72F8.jpeg
EA55B7AB-211C-4DC2-B0B4-1280C45810C7.jpeg
Är svårt sugen på denna!:)
Kan du vara supersnäll och säga några negativa saker om denna praktpjäs så att jag slipper att öppna plånboken?:rolleyes:
 
C

Coach

Guest
Är svårt sugen på denna!:)
Kan du vara supersnäll och säga några negativa saker om denna praktpjäs så att jag slipper att öppna plånboken?:rolleyes:
Kan ej hjälpa dig med den saken.
Det är en sanslöst trevlig klocka helt enkelt. Du kanske får köpa min om du är snäll så skonar det plånkan en aning ;)
Jag är inne i ett kvartsstim just nu :D
 
Senast ändrad:
C

Coach

Guest
Velar, 38 eller 40. Fortfarande svårt för namnet kl 9 men symbolen kl 12 snyggar till allt tycker jag, frågan är bara hur tydlig den är.
Ja det är som vanligt svårt att veta om man inte kan prova innan. 40 känns klockrent dock för mig. Jag gillar den verkligen men det blir att avvakta ett tag.
 

AE41500

Panerai
Huhh..ja, den nya C60 är verkligen lockande, vilken bra/billig peng för en riktigt bra dykare! Flera nya trevliga designförändringar i.m.h.o.
Är dock fortfarande tokförtjust i min Trident day date COSC och alla detaljer den har. Skoj med lite ny design på den nya. Tycka vad man vill om förändringar, men som vi vet så är det förändringar som även skapar entusiaster och samlare i slutändan! Jag håller kvar med min...kanske köper man en till ;), får se...
Den här funktionen på den nya är ju väldigt nice:
20190503_230141.jpg
 

Varn

Omega

Där har vi en titt på c60 mk3 i 40mm. Hade först tänkt köra på 38 mm men 40 är nog ännu bättre. Någon som vet om det kommer en blå version av 40mm?
 

Waldorf

Audemars

Där har vi en titt på c60 mk3 i 40mm. Hade först tänkt köra på 38 mm men 40 är nog ännu bättre. Någon som vet om det kommer en blå version av 40mm?
Tror nån frågade CW tidigare i tråden och om jag fattade rätt fanns ingen i nuvarande plan men kundefterfrågan kunde ändra det....
 

Varn

Omega
Cw ser ut att ha en väldigt generös returpolicy. Skulle kanske kunna prova på en blå 38mm och se hur den känns. Vi får se hur jag gör:)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Vad har ni för erfarenhet av tidshållningen hos CW överlag (gärna specifikt GMTn)? Manualen anger ETA 2893-2 alt. Sellita SW330 samt +/-20spd och det är väl i grunden samma verk så de är troligtvis likvärdiga för att inte säga identiska men vad har ni för erfarenhet av dessa verk?

Specifikationerna är oftast ganska rejält tilltagna och det är sällan man ser klockor som faktiskt är uppe i maxtoleransen, ofta handlar det till och med om halva värdet eller ännu lägre men det är så klart lite av ett lotteri.

I och för sig väldigt basic och standard så ni är naturligtvis välkomna att kommentera tidshållningen även hos andra klockor som delar samma verk. :)
 
Senast ändrad:

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Jag hade en vintage 38a med Sw200 i som gick runt 4spd ca. Dom kör väl Elabore i dom och antagligen inte justerad i mer än tre positioner kan jag tro.
 
  • Like
Reactions: HSK

HSK

Patek
2-Faktor
Jag hade en vintage 38a med Sw200 i som gick runt 4spd ca. Dom kör väl Elabore i dom och antagligen inte justerad i mer än tre positioner kan jag tro.
Tack. Jag förstår så klart att man tar höjd för de fall där avvikelserna kan vara högre men överlag verkar de hålla sig långt inom spec sett till de kommentarer jag har läst och det var därför jag reagerade på att de specificerade 20spd. Om inte annat bör väl valfri urmakare kunna rucka den till ett betydligt bättre resultat om man nu ligger på uppåt 15-20spd.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Tack. Jag förstår så klart att man tar höjd för de fall där avvikelserna kan vara högre men överlag verkar de hålla sig långt inom spec sett till de kommentarer jag har läst och det var därför jag reagerade på att de specificerade 20spd. Om inte annat bör väl valfri urmakare kunna rucka den till ett betydligt bättre resultat om man nu ligger på uppåt 15-20spd.
Absolut om verket är någorlunda ok justerat från början så det inte diffar väldigt i olika positioner så skall det nog gå att hålla sig runt Cosc siffror i snitt iaf. (-4/+6)
 
  • Like
Reactions: HSK
Topp