• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

BjornAgain

Cartier
2-Faktor
C65 Sandhurst. Skulle egentligen velat ha den med länk, men den varianten var slutsåld. Det var inget fel på läderarmbandet som medföljde, men det är inte riktigt min grej så den hamnade snabbt på ett MN-band istället.

CW_65_Sandhurst_1.jpg


CW är listiga med sina rabatter. Veckans 15% räckte för att "lura" mig att slå till.
 

Crispie

Rolex
C65 Sandhurst. Skulle egentligen velat ha den med länk, men den varianten var slutsåld. Det var inget fel på läderarmbandet som medföljde, men det är inte riktigt min grej så den hamnade snabbt på ett MN-band istället.

CW_65_Sandhurst_1.jpg


CW är listiga med sina rabatter. Veckans 15% räckte för att "lura" mig att slå till.
Stort grattis! Så jävla fin den där. Hade jag inte varit beroende av datum på alla mina klockor hade jag nog slagit till på den där jag också. Synd att du inte fick länken för CW's länkar är verkligen något att skriva hem till mamma om.

edit: min CW hälsar vid ett slumpmässigt kul klockslag.
20201015_175950.jpg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Varför är den gula modellen begränsad till just 316 exemplar? Det är ett väldigt specifikt och udda antal som jag antar har någon slags betydelse men vad? 🤔
@Opinioncarb
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Varför är den gula modellen begränsad till just 316 exemplar? Det är ett väldigt specifikt och udda antal som jag antar har någon slags betydelse men vad? 🤔
@Opinioncarb
Serien är en hyllning till stålet de flesta klockor görs av, 316L rostfritt.
 

BjornAgain

Cartier
2-Faktor
Oj, superfin den där.
Tackar! Hoppas bara Mastercard och banken kan få ordning på sina prylar. Just nu ligger klockan dubbeldebiterad i mitt korts kontoutdrag. Så för tillfället så kostar den 170% av fullpris istället för 85%...

Trevligt med en klocka som är lagom stor för min handled som omväxling. Annars har jag en tendens att ha lite för stora dykarur.
 

AE41500

Panerai
Två rabattkoder hos CW nu, de e mycke nu... ;).
15BLUE ger 15% rabatt på alla CW.s med blå tavla. Gäller t.o.m. 26/10.
120LOUPE18 ger 120 Euro rabatt på klocka över 600 Euro t.o.m. 31/10.
 
  • Like
Reactions: HSK

Waldorf

Audemars
Tjusig.
Jag är lite kluven till graderingen på bezeln kl 12 - 3. Jag tycker nog att GMTn blev snyggare när de tog bort den men å andra sidan så är det smidigt om vill använda bezeln för att ta tid.
Hade rent rationellt också föredragit ren 24 timmars bezel, helst med 48 klick och bi-dirktionell. Men nu är det som det är och det är estetiskt tilltalande att de gjort nåt annorlunda, tycker jag alltså. ;)
 

Crentus

Cartier
2-Faktor
Hej!
Någon som äger en C60 Trident 600 Vintage idag?
42D7DB30-119E-4252-9C2F-976D00129AE3.jpeg

Sålde min för ett och halvt år sen när jag fick tag på den svartvita modellen. Tröttnade på det beiga när jag äntligen förstod att det var ämnat att se ut som patina. Oerhört skarpa detaljer från den matta tavlan i kontrast mot glänsande metalliska visare.

Om du orkar kan du följa annonsspåret och fråga senaste säljaren vem som köpte och lägga en artig fråga :)

Edit, senaste annonsen:
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Sålde min för ett och halvt år sen när jag fick tag på den svartvita modellen. Tröttnade på det beiga när jag äntligen förstod att det var ämnat att se ut som patina. Oerhört skarpa detaljer från den matta tavlan i kontrast mot glänsande metalliska visare.

Om du orkar kan du följa annonsspåret och fråga senaste säljaren vem som köpte och lägga en artig fråga :)

Edit, senaste annonsen:
Tack!!
 
Nya kronografen var väldigt lyckad tycker jag. Som vanligt kan jag väl tycka att den skulle vara 1-2 mm mindre, men det är egentligen det enda jag kan gnälla över.

C65-41ACH1-S0BB0-VC_Picture_1.jpg
Håller med, riktigt läcker men lite för stor för mig. En kronograf kan ju inte vara hur liten som helst utan att det blir plottrigt men 38-39 mm borde ha funkat.

Det ser förresten ut som att det inte är keramisk bezel på denna, hur känner ni över det? Själv är jag lite kluven.
 

BjornAgain

Cartier
2-Faktor
Håller med, riktigt läcker men lite för stor för mig. En kronograf kan ju inte vara hur liten som helst utan att det blir plottrigt men 38-39 mm borde ha funkat.

Det ser förresten ut som att det inte är keramisk bezel på denna, hur känner ni över det? Själv är jag lite kluven.
Jag tycker inte det gör något - passar med vintage-stuket.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Håller med, riktigt läcker men lite för stor för mig. En kronograf kan ju inte vara hur liten som helst utan att det blir plottrigt men 38-39 mm borde ha funkat.

Det ser förresten ut som att det inte är keramisk bezel på denna, hur känner ni över det? Själv är jag lite kluven.
Aluminium hela dagen lång på en sån här klocka. Keramik är för modernt.
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Nya kronografen var väldigt lyckad tycker jag. Som vanligt kan jag väl tycka att den skulle vara 1-2 mm mindre, men det är egentligen det enda jag kan gnälla över.

C65-41ACH1-S0BB0-VC_Picture_1.jpg
Börjar det inte bli väl många "vintagekronografer" nu?
Känns inte som deras mest innovativa släpp.

Dock mycket fin, och 41 mm är helt ok storlek
Tyvärr tjock med sina 15 mm som merparten av nyare kronografer.
Till och med 0,4 mm tjockare än deras förra 7750 kronograf.
Tycker den är helt på gränsen för vad som sitter ok på armen.

(Edit: Giller CW mycket i normala fall så det var skönt att få möjligheten att vara negativ grinig gubbe en gång :) )

20200715_152518.jpg
 
Senast ändrad:
Topp