• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Andy7750

Audemars
2-Faktor
715DCD70-5B3C-44FE-A90F-D462C18BD10E.jpeg
AC3199FA-C36D-4C1D-A87F-562D1AE166EE.jpeg
407925E6-A50D-4639-BC07-500E1BDB7EFD.jpeg


Den i mitten är justerad.
Den är bra. Riktigt bra. Fler bilder när jag får lite tid över. Nu är det läxor och matlagning 😅
Stort grattis, så jäkla bra 👍
 

L.D

Omega
A8FFB330-67C0-4823-88E0-EE6929DD8BC8.jpeg

Absolut! 🤩

Frågan är vilken jag gillar bäst 🤗💫
Utan att vara inläst på GS:en förmodar jag att den är tekniskt överlägsen vad gäller urverk.

Men estetiskt så tycker jag C63:an är mycket mer tilltalande.

GS:ens visare och tim markörer ser gammaldags och tråkiga ut. Det inramade datumfönstret gör det hela värre. GS:en får mig att tänka på billig 90-tals och 00-tals design.
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Utan att vara inläst på GS:en förmodar jag att den är tekniskt överlägsen vad gäller urverk.

Men estetiskt så tycker jag C63:an är mycket mer tilltalande.

GS:ens visare och tim markörer ser gammaldags och tråkiga ut. Det inramade datumfönstret gör det hela värre. GS:en får mig att tänka på billig 90-tals och 00-tals design.
C63 har det uppdatera SW300-2 verket medan GS kör sina grymma kvartsverk. Så det är en smaksak där.
Det är intressant det där med vad som händer om vi tittar objektivt på klockor och släpper prestigen lite. Jag tycker nog att CW kittlar mer när jag jämförde 🤩
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Nämen fy tusan vad sugen man blev på C63 GMT då. Vilken sweet spot de har hittat. @Anatta, är jag rätt inläst i att timvisarna alltid följer varandra? Dvs det går inte att ställa in tidzoner som diffar 30min mellan varandra? (Mina indiska kollegor är +3.5h från Sverige.)

Jag minns inte hur min f.d. Tudor GMT betedde sig på den punkten, kanske helt omögligt på alla analoga GMT:s...
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Nämen fy tusan vad sugen man blev på C63 GMT då. Vilken sweet spot de har hittat. @Anatta, är jag rätt inläst i att timvisarna alltid följer varandra? Dvs det går inte att ställa in tidzoner som diffar 30min mellan varandra? (Mina indiska kollegor är +3.5h från Sverige.)

Jag minns inte hur min f.d. Tudor GMT betedde sig på den punkten, kanske helt omögligt på alla analoga GMT:s...

Det stämmer att dem följer varandra. Hmm...intressant ändå. Borde gå att lösa på enkelt sätt...vem kan lösa detta? 🤩
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Det stämmer att dem följer varandra. Hmm...intressant ändå. Borde gå att lösa på enkelt sätt...vem kan lösa detta? 🤩
Jag kan ha fel, men jag tror att de enda klockorna som kan fixa tidzoner som är diffar 0.5 timmar (eller 0.75h, I'm looking at you Nepal...) är:
  • de allra billigaste GMT-verken där 24h-visaren är helt löskopplad från resten av verket när man ställer den, och att den ställs svepande och inte i hack.
  • digitalare, min GShock fixar biffen såklart ;)
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Tre nyanser av grått. :oldman: Jag slängde på ett isofrane för en lite sportigare stil men vet inte riktigt vad jag tycker om kombon. Otroligt trevlig och prisvärd klocka dock som jag mer eller mindre är OWG med! 😱

20210506_112952.jpg
Grått Isofrane satt ju som en smäck! Tycker kombon blev kanon!

Jag äger ingen CW nu, men jag borde göra slag i saken och köpa ett par stycken igen.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Grått Isofrane satt ju som en smäck! Tycker kombon blev kanon!

Jag äger ingen CW nu, men jag borde göra slag i saken och köpa ett par stycken igen.
Det är synd att de inte får mer uppmärksamhet och ett större erkännande för det är verkligen väldigt välgjorda, högkvalitativa och prisvärda klockor som smäller många andra modeller i samma (eller till och med dyrare) prisklass på fingrarna.

Det är inte en helt främmande idé att ha en samling som uteslutande består av CW och ju mer de utökar modellutbudet desto mer lockande blir det. C60 Trident, C65 GMT, Supercompressor, månfas, C63 osv. Listan börjar bli rätt lång! 😉

Jag kan på sätt och vis förstå kritiken mot designen av C63 och det är ingen hemlighet var man hämtat inspirationen ifrån men jag tycker ärligt talat att de tar det bästa från alla världar och presenterar det som en riktigt läcker helhet. "Originalen" tilltalar mig naturligtvis också men jag upplever ändå att de har vissa brister som, för min del, är en deal-breaker som t.ex. storleken på Explorer, visare/index på GS, trista tavlor och plottriga färgkombinationer hos SS osv.

C60-38ADA3-S0KK0-B0_Picture_2.jpg
C65-41AGM1-S0BK0-B0_Picture_1.jpg
C65-41ASC1-S0WB0-RK_Picture_1.jpg
C01-40AMP1-S00K0-M0_Picture_4.jpg
C63-39AGM3-S00K0-B0_Picture_1.jpg
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Det är synd att de inte får mer uppmärksamhet och ett större erkännande för det är verkligen väldigt välgjorda, högkvalitativa och prisvärda klockor som smäller många andra modeller i samma (eller till och med dyrare) prisklass på fingrarna.

Det är inte en helt främmande idé att ha en samling som uteslutande består av CW och ju mer de utökar modellutbudet desto mer lockande blir det. C60 Trident, C65 GMT, Supercompressor, månfas, C63 osv. Listan börjar bli rätt lång! 😉

Jag kan på sätt och vis förstå kritiken mot designen av C63 och det är ingen hemlighet var man hämtat inspirationen ifrån men jag tycker ärligt talat att de tar det bästa från alla världar och presenterar det som en riktigt läcker helhet. "Originalen" tilltalar mig naturligtvis också men jag upplever ändå att de har vissa brister som, för min del, är en deal-breaker som t.ex. storleken på Explorer, visare/index på GS, trista tavlor och plottriga färgkombinationer hos SS osv.

C60-38ADA3-S0KK0-B0_Picture_2.jpg
C65-41AGM1-S0BK0-B0_Picture_1.jpg
C65-41ASC1-S0WB0-RK_Picture_1.jpg
C01-40AMP1-S00K0-M0_Picture_4.jpg
C63-39AGM3-S00K0-B0_Picture_1.jpg
Jag har aldrig tänkt på att ha en samling med uteslutande CW. Men nu kan jag inte sluta tänka på det. Tack.

;)
 
Topp