• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon OMEGA expert här??

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
hejsan!


jag inhandlade en omega seamaster caliber 1337 quartz, det är så att klockan ibland går för snabbt, ibland går för långsamt och ibland står den still! Nu är frågan om vi har någon omega expert här eller någon som kan mer än mig i detta ämnet? det är verkligen en klocka jag vill få fixad!

vad tror ni problemet kan vara?
 

Viking

Cartier
Tvätta bort smutsen. Med andra ord en regelrätt service hos din närmsta urmakare så kommer den att ticka på stabilt igen.
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Viking skrev:
Tvätta bort smutsen. Med andra ord en regelrätt service hos din närmsta urmakare så kommer den att ticka på stabilt igen.



tack så mycket för svaret! är det något som förekommer att den tickar så som den gör?
 

Viking

Cartier
mrMyagi skrev:
kan tillägga att när man lätt trycker på bakboetten så tickar den okej
Låter som lite oxid på kontaktytan batteriet-eldelen (dålig kontakt). Det positiva är att klockan tickar på stundtals så något allvarligt elfel är det nog inte frågan om. Men som sagt tidigare så åtgärdar en urmakare detta utan några större problem.
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Viking skrev:
mrMyagi skrev:
kan tillägga att när man lätt trycker på bakboetten så tickar den okej
Låter som lite oxid på kontaktytan batteriet-eldelen (dålig kontakt). Det positiva är att klockan tickar på stundtals så något allvarligt elfel är det nog inte frågan om. Men som sagt tidigare så åtgärdar en urmakare detta utan några större problem.



Tack, uppskattar att du tog dig tid att svara =), ska kolla upp det på fredag, uppdaterar senare!

ha en fortsatt trevlig afton herr viking!
 
Topp