• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon på forumet som äger en DeepSea?

Ok, det har varit min drömklocka från första gången jag såg den på bild.
Hur är den i verkligheten? Går den att använda som vanligt?
Jag har inga problem med att leva med en ~45mm klocka, men jämförelsevis mot en vanlig Submariner tänker jag?

Går det att få tag på en fräsch SDDS för 60k eller måste man lasta upp mer? Det är så sällan dom kommer ut tycker jag.

Slutligen så får ni jättegärna lägga upp bilder på era DeepSeas! :D
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Min graal-dykare. Den är maffig och betydligt större än en Subb på alla sätt, dock kan jag nog tänka mig att den kanske kan upplevas som topptung för många, men jag kan nog inte uttala mig på den fronten eftersom jag inte äger den. Många tycks ogilla att armbandslänken avsmalnar från 21mm från luggarna till ca 18mm vid klaspen. Men jag gillar just det! Det gör att själva klockhuset blir mera framträdande. Sen har vissa klagat på texten: "Ringlock System, Original helium gas escapevalve" men den är inte alls lika framträdande IRL som på bilder, och sen tycker jag den ger dinkan än mera "toolig" känsla. Kort och gott, coolaste tool-dykaren. :)
 

Jonaz

Rolex
Dipsyn är helt klart med på önskelistan, vore fint att ha brevid min super avenger... 21mm mellan luggarna? Jag har aldrig tänkt på att länken är så smal. Är det samma som på övriga sportrollar?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Det ligger faktiskt ute en SDDS på Blocket nu för 60k.

Min Dipsy säger hej!

uqe5umyp.jpg


udaraza9.jpg
 

Rivalen

Rolex
Har bara provat den på Bergströms i Gbg (oerhört trevliga) och på min taniga arm satt den (43mm) kanonbra och bekvämt. Bättre än min Sinn U1 44mm och den sitter jättebekvämt. Men höjden - den är hög och där bör du prova dig fram innan du bestämmer dig enligt min mening. Underbar klocka. Jag hade gärna sett en jämnbred länk.
 
Jonaz skrev:
Dipsyn är helt klart med på önskelistan, vore fint att ha brevid min super avenger... 21mm mellan luggarna? Jag har aldrig tänkt på att länken är så smal. Är det samma som på övriga sportrollar?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Huh?
Bara 21mm. Jag antar att Dipsyns groteska storlek är grovt överdriven då. :lol:
 
Topp