• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon på plats i Ludvika?

Jonaz

Rolex
Isåfall, hejsan! Jag har en grejj på gång där och är väl halvsugen att körs bil 11timmar för att möjligtvis bli besviken. Any ludvikaner med Breitlingintresse?
Svar till: "Feskätande göteborgare med brattekomplex"


iPhone | Tapatalk
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Har också försökt få tag på den där snubben. Fick mail om att klockan fanns kvar fast annonsen är borta. Försökt nå honom på tele men inget svar.
 

Jonaz

Rolex
Ok. Pratade med honom i förmiddags, fick ganska sköna vibbar men vill ändå inte skicka stålar utan att veta att allt är kosher.


iPhone | Tapatalk
 

Ricrob

Patek
Har också kontaktat honom och fick svar idag om att den finns kvar, hade tänkt bränna dit idag om han svarat tidigare.. Märkligt att annonsen är borta bara..?
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Var det Bratten för 8000:- ni pratar om?
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Stämmer! Fick just svar att han skulle gå igenom alla mail i kväll. Han verkar inte valt ut någon köpare. Känns som att det är upplagt för en "Du får köpa den, men det är en kille som bjudit XXkr, hur mkt bjuder du?". Men vi får se. Jag meddelade att jag inte är intresserad. Grattis till den som tar den. Relativt nyservad var den va? Ett riktigt steal till det priset!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag är redan i Ludvika!!










Nääää! Skämtar bara, såg annonsen imorse och tänkte att det var för bra för att vara sant. Det brukar ju vara det när det verkar vara för bra för att vara sant...
Men är allt OK så är det bara att gratta någon lycklig. Förstår dock inte varför han tagit bort annonsen?!
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Jag har blivit erbjuden att köpa klockan fastän jag sa att jag passade på den. Så om ngn annan också blivit erbjuden den så kanske det är läge att vara vaksam. Har fått en story om varför den är så billig. PMa om behov av en crosscheck finns.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Spännande att följa :) Vad är det för bråte det gäller då? Bratte skulle det ju stå ;-)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Jonaz

Rolex
Hmm... Sa till honom att jag kan köra upp och hämta den på måndag om jag får lite närbilder vilket han skulle skicka efter sitt jobb... Dvs snart. :)


iPhone | Tapatalk
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Spännande! En Headwind för 8k låter ju onekligen för bra för att vara sant. Blocket?
 

Ricrob

Patek
Jaganata skrev:
Jag har blivit erbjuden att köpa klockan fastän jag sa att jag passade på den. Så om ngn annan också blivit erbjuden den så kanske det är läge att vara vaksam. Har fått en story om varför den är så billig. PMa om behov av en crosscheck finns.

Har också fått en story.. Vaksamma nu grabbar men är den kosher, så är det fina firren ekonomiskt!
 

Jonaz

Rolex
Skall lägga halva summan och resten på plats på måndag.... En bra åktur men det kan vara värt det.


iPhone | Tapatalk
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag skulle inte lägga ngt i förskott om jag inte kollat upp säljaren ordentligt.. Här på KS ja, Blocket.. Näe..
 

Jonaz

Rolex
RicVin skrev:
Jag skulle inte lägga ngt i förskott om jag inte kollat upp säljaren ordentligt.. Här på KS ja, Blocket.. Näe..

Jag har namn och adress, han svarade på listat nummer... Vad kan jag göra mer?


iPhone | Tapatalk
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Aj aj, känns inte bra. Om en affär låter för bra att vara sann, och speciellt på blocket, ska man nog vara riktigt riktigt försiktig.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kan vara ok. Kändes som ett otroligt bra pris, det i samband med att annonsen togs bort räckte för att jag skulle känna mig osäker. Ledsen om jag skrämt upp någon i onödan :oops:
 

Tommytvigg

Cartier
Jag är ju bara en halvtimme bort, säg till om nån behöver hjälp att titta på klockan. Jag har själv en Headwind, så jag vet hur dom ska vara.

Mvh Tommy
 

Jonaz

Rolex
Tack vare våra kära forummedlemmar blev jag uppmärksammad på att fler hade fått samma generösa erbjudande att lägga en handpenning och säkra klockan.

Skickade ett mailsvar till säljaren.

"Nu kanske du är besviken över att jag inte förde över 4000:- till dig inatt.
Jag är besviken över att du ger andra samma möjlighet att tinga klockan för en handpenning.
Rimligtvis har du inte flera exemplar av din klocka och isåfall är det frågan om rent bedrägeri ifrån din sida.
Klocksamlarsverige är inte jättestort så en intern diskussion förs över intressanta objekt på Blocket ( som en en gång bevisar att det är fullt av skiojare )
Jag tar tacksamt emot dina synpunkter och är fortsatt intresserad av en Headwind.
/ Jonaz"

Jag väntar spänt på ett svar...
 
Topp