• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Diogenes

Cartier
Du och jag verkar ha liknande klocksmak. Här är mina ur:
TDh5nYE.jpg

MvoGg7P.jpg


Två fantastiska pjäser du har där. Hur ligger det till med en ev. service på en Cartier? Är det bara att skicka ner den till Cartiers egna urmakare eller mer erfarna urmakare vågar stoppa mejslarna i dessa?
 

OBRKV

Cartier
En Tank är definitivt ett framtida måste i min samling, men innan den dagen kommer ska jag läsa på mig lite kunskap. I dagsläget vet jag nog bara att dom kan vara riktigt snygga och att Andy Warhol var ett stort fan, där det gått rykten om att den ens inte gick rätt utan han endast hade på sig den som en modeaccessoar. Dock osäkra källor och har själv aldrig tagit mig tid att kolla upp detta.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Santosen designades 1904 åt Alberto Santos Dumont (därav namnet om någon till äventyrs skulle missat det) som var en av Frankrikes pionjärer inom flyget, dock själv ursprungligen brasilian. Den ursprungligaste pilotklockan, kanske?
mvh
garfield
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Fick känna på en väns Tank Solo idag. Den passade på min handled. Kände att det är en klocka jag känner mig hemma med!

Måste nog säga att Cartiers blåa krona är bland de vackraste kronorna jag sett. Som en pärla.

Flickvännen älskar Ballon Bleu modellerna. Blir hon min fru köper jag en Tank till mig och en BB till henne. Om jag ens kommer att kunna hålla mig ifrån en Tank fram tills dess...


Skickas från min iPhone 9 via Tapatalk
 

Brogren

Cartier
Fan, nu har jag också börjat titta på en Tank Solo XL.
Gå inte på den första på chrono24 bara... Denna
Tydligen i mint condition men råkat missa sekundvisare verkar det som? Eller finns modellen utan sekundvisare..?

EDIT: Glöm det jag sade. Den översta är Quartz versionen och den saknar sekundvisare. :bag:
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Någon som kan skriva några fler ord om urverken? Läste att några hade batteri, kanske något för frugan.

Det enda jag vet är att de har in-house verk. Quartz, för att kunna behålla den slimmade figuren samt för att kunna hålla priset nere.


Skickas från min iPhone 9 via Tapatalk
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Fan, nu har jag också börjat titta på en Tank Solo XL.
Gå inte på den första på chrono24 bara... Denna
Tydligen i mint condition men råkat missa sekundvisare verkar det som? Eller finns modellen utan sekundvisare..?

EDIT: Glöm det jag sade. Den översta är Quartz versionen och den saknar sekundvisare. :bag:

Det där är Large-modellen, dom har skrivit fel. XL är större och automatisk (med sekundvisare)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Finns det någon AD i Stockholm som säljer Cartier Tank Solo på läder? Gillar viklåset, dessutom föredrar jag läder framför länk på en Tank.


Skickas från min iPhone 9 via Tapatalk
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Finns det någon AD i Stockholm som säljer Cartier Tank Solo på läder? Gillar viklåset, dessutom föredrar jag läder framför länk på en Tank.


Skickas från min iPhone 9 via Tapatalk

Viklåset är snyggt och skönt att bära men det är otroligt meckigt att tvinga i banden se de sitter rätt :p ligger en del lustiga bilder ute på nätet såsom denna:

767562d1342671583-cartier-leather-straps-deployants-additional-image-expanded.php-id%3Dcartier-tank-w5200003-img%3Dcrtw5200003_2.jpg


Viklåset hade inte gått att stänga såsom bandet sitter där :p det måste dubbelvikas in under en metallpin och utrymmet är TAJT! Då ser det ut såhär:
cartier03.jpg


Förövrigt så håller jag med dig om länken till Tank solo, den ser skit ut. Den ska ha läderbrallor på sig, inget annat :)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Viklåset är snyggt och skönt att bära men det är otroligt meckigt att tvinga i banden se de sitter rätt :p ligger en del lustiga bilder ute på nätet såsom denna:

767562d1342671583-cartier-leather-straps-deployants-additional-image-expanded.php-id%3Dcartier-tank-w5200003-img%3Dcrtw5200003_2.jpg


Viklåset hade inte gått att stänga såsom bandet sitter där :p det måste dubbelvikas in under en metallpin och utrymmet är TAJT! Då ser det ut såhär:
cartier03.jpg


Förövrigt så håller jag med dig om länken till Tank solo, den ser skit ut. Den ska ha läderbrallor på sig, inget annat :)

Alltid intressant med bilder! Testade en igår med viklåset, men den var så klart för stor för mina handleder!

Länken gör att klockan får mig att tänka på tant med rullator på ICA... ;)


Skickas från min iPhone 9 via Tapatalk
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Viklåset är snyggt och skönt att bära men det är otroligt meckigt att tvinga i banden se de sitter rätt :p ligger en del lustiga bilder ute på nätet såsom denna:

767562d1342671583-cartier-leather-straps-deployants-additional-image-expanded.php-id%3Dcartier-tank-w5200003-img%3Dcrtw5200003_2.jpg


Viklåset hade inte gått att stänga såsom bandet sitter där :p det måste dubbelvikas in under en metallpin och utrymmet är TAJT! Då ser det ut såhär:
cartier03.jpg


Förövrigt så håller jag med dig om länken till Tank solo, den ser skit ut. Den ska ha läderbrallor på sig, inget annat :)

Alltid intressant med bilder! Testade en igår med viklåset, men den var så klart för stor för mina handleder!

Länken gör att klockan får mig att tänka på tant med rullator på ICA... ;)


Skickas från min iPhone 9 via Tapatalk
 
Topp