• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som är vass på gamla led-klockor?

naggge

Panerai
Hoppades på att byte av batteri skulle få denna att fungera igen men det mesta jag kan åstadkomma är att displayen blinkar till väldigt korta stunder emellanåt. Tyder ju på att det glappar rejält någonstans..
Någon här som har koll på dessa ur och vet om vanliga fel eller tips på hur jag ska få den att fungera?
Någon man kan vända sig till med klockan? Känns ju inte som en vanlig urmakare kan göra något.

aBeQkyj.jpg


lwhCfJI.jpg

617yTiF.jpg

6ix1Fw5.jpg
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Jag gissar på att baksidan av locket skall trycka mot batterierna så att dessa hålls på plats, ta en titt så att det fortfarande är lite "tryck".
Sedan skulle jag börja med att tvätta kontaktytorna med sprit.

Troligtvis så är det lite oxid eller så är det avbrott i någon av ledarna, isåfall kan du försöka med att lägga på nytt lod alternativt lägga ny folie över de gamla ledarna och löda fast :pompus:
Om du tittar vid minuspolen och ledaren som går ned mot det som ser ut som en skruv/potentiometer så skulle det kunna vara ett avbrott där som gör att det är kontakt ibland.
 

naggge

Panerai
Har redan böjt till så det definitivt är kontakt mellan batterierna vid plattan så det är inte problemet. Har även rengjort alla ytor så det borde inte vara några problem heller.

Får nog ha tag på en lödkolv och leka lite :)
 
Topp