• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som förstår mig?!

Köpa nya SUB-C eller ej?

  • Go for it!

    Röster: 48 64.0%
  • Glöm det, du har redan en SUB och det räcker! Satsa på något annat.

    Röster: 27 36.0%

  • Totala väljare
    75

Sten

Cartier
Kära klockbröder och -systrar, jag går med svåra tankar i mitt stilla sinne.
Har i dagens läge en SUB 14060M och en Sinn 856 S UTC. Suget efter den nya SUB-C no date är dock olidligt stort. Har försökt sikta in mig på andra klockor, bl.a. intresserar även GMT-C, MEN jag kommer ändå inte ifrån att jag skulle vilja ha den nya SUB-C no date. Hur i bövelen motiverar man ett köp av en SUB-C då jag redan har den äldre versionen - de är ju ändå rätt lika (fast ändå inte)???
Skulle ju vara lätt om jag sålde den jag har, men den har så mycket affektionsvärde att det är omöjligt.
Å andra sidan lär ju en nya SUB-C inte vara särskilt svårsåld då jag vill byta.

Tankar / idéer?!
 
L

LadyA

Guest
Är du redan så "fast" i suget efter SUB-C så lär det nog inte försvinna fastän du köper en annan klocka. Då lär du bara tänka "varför köpte jag inte den där SUB-C istället?". Du känner ju redan så när du överväger att köpa GMT-C istället.

Så... jag röstade för "Go for it!" I slutändan är det endast du som kan veta vilket val som är rätt för just dig.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
För inte allt för länge sedan ägde jag tre stycken SubC :)
Den svarta, 114060, sålde jag dock... ångrar mig lite, men ja, det kändes lite overkill att äga tre stycken, fast än de var unika på sina egna sätt :)

FullSizeRender (5) copy 17.jpg
 

Biffbert

Cartier
För inte allt för länge sedan ägde jag tre stycken SubC :)
Den svarta, 114060, sålde jag dock... ångrar mig lite, men ja, det kändes lite overkill att äga tre stycken, fast än de var unika på sina egna sätt :)

FullSizeRender (5) copy 17.jpg
Haha börjar sakta men säkert bli den mest välanvända bilden på KS kanske? :D
Men det är väl bara att köra? Fet klocka och du vill ju uppenbarligen ha den på nåt plan :)
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Tycker personligen att det är tråkigt att äga klockor som är för lika. T.ex sub + gmt eller som i detta fall. Roligare att ha något som ger mer "omväxling" än bezelinlägget.
 

Vincent

Cartier
''Man ångrar alltid de sakerna man aldrig gjorde mer än de man faktiskt gjorde'' lever jag efter så jag säger köp! Kan ju sälja den på typ en kvart om du skulle ångra dig.
 
För många (mig inräknad) handlar detta intresse knappast om rationella val utan snarare om känslomässiga. Om du verkligen vill ha en 114060 så skaffa en sådan!
Annars lägger jag gärna en puff för 116600 om det är keramisk dykare på programmet, men du verkar ju redan ha hittat din älskling i 114060 så kör på den.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Kära klockbröder och -systrar, jag går med svåra tankar i mitt stilla sinne.
Har i dagens läge en SUB 14060M och en Sinn 856 S UTC. Suget efter den nya SUB-C no date är dock olidligt stort. Har försökt sikta in mig på andra klockor, bl.a. intresserar även GMT-C, MEN jag kommer ändå inte ifrån att jag skulle vilja ha den nya SUB-C no date. Hur i bövelen motiverar man ett köp av en SUB-C då jag redan har den äldre versionen - de är ju ändå rätt lika (fast ändå inte)???
Skulle ju vara lätt om jag sålde den jag har, men den har så mycket affektionsvärde att det är omöjligt.
Å andra sidan lär ju en nya SUB-C inte vara särskilt svårsåld å jag vill byta.

Tankar / idéer?!
Du ska självklart sälja 14060 till mig och köpa en ny sub :)
 

Chagall

Cartier
Äh, jag skulle inte gjort det. Men på samma gång känns det onödigt att tänka så mycket när det verkar som du har bestämt dig.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Äh du har ju en no date som du säger har affektionsvärde, det finns oerhört mycket klockor för SUB C pengar som är roligare att köpa i din sits.

Passa!
 

Sten

Cartier
Varför inte köra på en SUB-C 116610 eller Sea-Dweller 116600 istället när du ändå har en 14060M?
SD:n gillar jag inte riktigt. 116610 är ett alternativ, men tycker inte riktigt det är värt att betala extra för datum som jag inte vet om jag gillar eller ej :S Hulken hade varit ett alternativ om jag inte hade "tvingat" farsgubben att köpa en sån :D
 
Topp