• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon som hört talas om märket JF/Jacques Frederic?

Demonen1

Basic
Hittade en klocka som såg relativt snygg ut, är dock ej intresserad av sk. Parfymklockor som folk säger. Genom en enkel google search så får man reda på "Jacques Frédéric Houriet - Swiss clockmaker and chronometer maker. Born 1743, died 1810"

Ska man slå till eller undvika?

SrZFNDa.jpg

Definitivt lik Rolex Diver och en Steinhardt modell.
Man kanske ska hålla sig undan just på grund av det?

Jag tycker dock den ser bra ut, har dock ej hört talad om märket tidigare. Kanske köper en Timex istället, hittade en fin sådan.

SrZFNDa.jpg

Definitivt lik Rolex Diver och en Steinhardt modell.
Man kanske ska hålla sig undan just på grund av det?

Jag tycker dock den ser bra ut, har dock ej hört talad om märket tidigare. Kanske köper en Timex istället, hittade en fin sådan.
Samma ”företag” som säljer kompass-klockorna. Alltså hade jag nog avstått.

Jag har köpte en Jacques Frédéric helt okej klocka ingen Rolex men väger en del o sitter bra på handleden lite som en tisspt

Allt som är dykare med svart vridring är inte en kopia av Rolex.

Däremot tycker jag klockan och dess story är helt ointressant oavsett.

Senast ändrad:
de e nog en jacque-frederic det e nog en fin klocka ska du se o tissot har funnits länge min kära vän Reinhards far hade en sån

Tillbaka
Topp