• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon som handlat av/med eller känner Sweden75 (som annonserade en Aqualand för någon vecka sen)?

Singular

Guld
2-Faktor
Slog till på annonsen nedan i julas - men har sedan dess sett inte sett röken av klockan, trots att den påståtts ha postats den 27:e i en i övrigt tämligen engagerad och trevlig SMS-konversation med säljaren (J.A.);
https://klocksnack.se/threads/citizen-aqualand-co22-från-1991.125089/
Nu är såväl Swish som telefonnumret dött, så jag börjar misstänka att jag varken lär se de där femtonhundra eller klockan igen - men det känns lite orimligt att köra en blåsning på så "lite" efter att ha lagt hösten på att både posta och annonsera (och jag vet med mig att människor kan vara fina men struliga, vilket jag in i det sista hoppas är fallet här). Har någon av övriga KS:are samverkat något med Sweden75 på tidigare annonser eller är bekant?

Man får väl ändå hoppas att det finns en naturlig förklaring för ingen sunt tänkande karl är väl beredd att skamfila sig för 1500 spänn?!

Man får väl ändå hoppas att det finns en naturlig förklaring för ingen sunt tänkande karl är väl beredd att skamfila sig för 1500 spänn?!
Beror på hur många många lyckas blåsa på 1500kr. Ganska vanligt med scamming på lägre belopp eftersom risken att någon anmäler sjunker. Var ju en snubbe som ”sålde” 10st skx007 här för något år sedan.

Beror på hur många många lyckas blåsa på 1500kr. Ganska vanligt med scamming på lägre belopp eftersom risken att någon anmäler sjunker. Var ju en snubbe som ”sålde” 10st skx007 här för något år sedan.

Det köper jag rätt av men i detta fallet är det ju ändå någon som genomfört flertalet affärer här (även om det varit under en kort tid). Visst skulle de kunna ha genomförts eller varit påhittade (finns ju ingen återkoppling referenstråden) för att bygga upp ett förtroende och sedan casha in på en sista annons men det tycks ju inte varit fler som reagerat. Oavsetts är det synnerligen tråkigt.

Slog till på annonsen nedan i julas - men har sedan dess sett inte sett röken av klockan, trots att den påståtts ha postats den 27:e i en i övrigt tämligen engagerad och trevlig SMS-konversation med säljaren (J.A.);
Nu är såväl Swish som telefonnumret dött, så jag börjar misstänka att jag varken lär se de där femtonhundra eller klockan igen - men det känns lite orimligt att köra en blåsning på så "lite" efter att ha lagt hösten på att både posta och annonsera (och jag vet med mig att människor kan vara fina men struliga, vilket jag in i det sista hoppas är fallet här). Har någon av övriga KS:are samverkat något med Sweden75 på tidigare annonser eller är bekant?
Du fick väl hans riktiga namn när du Swishade? Isf är det bara att börja detektivarbetet tills det löst sig. :)

Håll oss gärna uppdaterade i tråden!

Kapa folks bank-id så har du inga problem i världen alls att göra det. Och använd samma bank-id på olika platser under olika alias så har du vips dragit ihop 15k.

Se vad man lär sig! Jag tänker att spårbarheten idag borde vara så hög då kontanter är så ovanligt. Med ett falskt mobilt bank-id och summor som banker inte flaggar för så är det väl fortfarande "värt" mödan antar jag.

Sök på hans namn och ta det därifrån. Går att få all info om adress telefon etc, och försök red ut det.

Jag var med om en liknande sak på Tradera för många år sedan, men då visade det sig att säljaren hade gått bort, antagligen precis efter att auktionen tog slut. Inte för att jag tror eller hoppas att så är fallet här...

Hur löste sig detta?

Mvh Nyfiken i en strut.

Det har inte löst sig, är jag rädd.
Tråkigt att höra...
Nyfiken pga av att jag har en köpes annons ute efter en Aqualand.
Sen skrev en kille till mig på fb och frågade om det va jag som ville köpa en aqualand på KS.
1300:- men profilen på fb kändes lustig och sen var det ju lustigt att han inte skrev här..

Insåg att det var ganska lätt att hitta mitt namn genom att läsa trådar jag svarat i...

Tillbaka
Topp