• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som handlat från Uhrwerk 31 ?

pnt

Rolex
2-Faktor
Har varit i kontakt med honom för ett år sedan när jag ville köpa en äldre Sub, var i princip i hamn med affären när han (Sasa Vidovic) propsade på att jag skulle betala till hans bankkonto istället för Paypal (som vi kom överens om från början) med motiveringen att det var säkrare för mig som köpare... Han ville väl slippa avgifterna. Drog mig ur affären oavsett efter det, kändes inte helt rätt. Har alltså ingen mer erfarenhet än så, hjälper väl föga tyvärr. Ganska bra omdöme på eBay dock så det är säkert en OK handlare. Tror han har en fysisk butik i Hamburg.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Skrev till denna ang. en 16570 och en 14060. Skrev lite frågor om amplitud/gångavvikelse och frågade om han kunde ge någon rabbatt på priset(förhandlingsbas stod det ju tänkte jag), så jag frågade om 10% off skulle vara OK. Tänkte att han kunde komma med motbud om det var för lågt.
Han svarade bara:
"I am NOT interested. Regards " typ.... Snyggt jobbat av en handlare, suck...
 
  • Like
Reactions: SSL

Double E

Omega
Rätt gammal tråd, jag vet, men skadar kanske inte att ge lite klarhet i ämnet :)

Köpte hem en Rolex i veckan från Uhrwerk31 då jag hittade honom via Chrono24. Såg att priset var under 'förhandlingsbasis' vilket jag tolkade som att frakten på €55 kan kanske ingå. Snabb kontakt, snabb betalning (jag insisterade på att använda PayPal för att ha skydd som köpare) och jag var hela tiden tydlig i kommunikationen att jag kommer skicka tillbaka klockan om det visar sig vara något 'konstigt' med den. 3 dagar senare knackade UPS-killen på dörren och jag tog emot klockan, väldigt säkert paketerat! :) Han gick med på att betala frakten. Allt såg bra ut och jag fick till och med inner- & ytterbox i riktigt bra skick. Kunde dock inte sova gott förrän jag hade ett riktigt äkthetsintyg från AD. Visserligen fick jag ett äkthetsintyg från Uhrwerk31, men vad innebär det? Utöver klocka och box så fanns inte mycket mer. Inga papper, Garantikort etc. från Rolex alltså. Tog med mig klockan till Bergströms Ur i Malmö, lämnade in den, hämtade den dagen efter (idag!) med ett rejält äkthetsintyg i handen som gör att jag nu kan sova gott om nätterna då mitt första Rolex-köp någonsin visade sig vara en lyckad sådan. :D

Jag mailade Sasa Vidovic, som driver Uhrwerk31, och frågade ifall han vill att jag lämnar bra kundrecension eller feedback på något sätt. Han svarade kort: "No need, just doing my job".

Long Story Short: Uhrwerk31 och Sasa bör ses som en 'good guy'! Hittar ni något ni gillar hos honom, tveka inte över äkthet.

//Double E
 

mabac

Breitling
Jag tycker att det ser ut som att Uhrwerk31 hänger ihop med watch-dealer24.de och
Watch-auktion på chrono24.

De två senare har samma text i beskrivningarna, samma bakgrund i foton och Google kopplar dom på nåt sätt. UW31 delar fysisk adress och har varit med i vattenstämpel på bilder från de andra kontona.

De verkar ju ha bara goda betyg så det borde inte betyda fuffens antar jag. Eller får det någons näsa att klia? ;-)
 

mabac

Breitling
Andras intryck kan variera, men jag drog mig till sist för att göra affär med Sasa/watch-dealer24. Jag frågade artigt efter fler bilder på en Explorer där urtavlan såg tydligt skum ut. Kanske restaurerad men iaf avvikande. Svaret var väldigt snäsigt att han minsann inte säljer klockor med defekter och att fler bilder kan han inte fixa eftersom han inte är på plats i affären.

Uhrwerk31 verkar ligga på den fysiska adressen för watch-dealer24 och är troligen han själv som servar och utfärdar intyg för klockorna som säljs under dessa handlare på chrono24. Inget fel med det, men bemötandet var avtändande för mig. Plus att jag hade känt mig tvungen att kosta på en riktig service för att vara trygg och då var det billigare att köpa en nyservad med garanti från Rolex service center.
 
Topp