• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon som har erfarenhet av IWC Le Petit Prince Special utgåva IW377706?

ToolDiver

KS Explorers Club
Hejsan kära klockfantaster,
som jag förstår det finns det två versioner av IWC Le Petit Prince Chronograph 43 mm. En är den klassiska IW3777-14 och sen finns det en specialversion som säljs endast i IWCs egna butiker som heter IW3777-06. Är det någon som kan nått om den senaste och vad är skillnaderna? Den med röd visare är standardmodellen IW3777-14.
Är det skillnad på pris eller är det samma sak fast annan urtavla bara?

D1DDC0C5-CD20-46B0-806F-AA8029E9DA80.jpeg
93E41B92-AF87-443F-981E-4FCC28FA5688.jpeg
0AC9741F-6872-4D57-954F-D3EDC8B6E8B5.jpeg
04D8E3CA-87F5-4272-9D84-9873AEBEE493.jpeg

Samma boett och samma verk så bör ju bara vara tavlan som skiljer. Personligen har jag jäkligt svårt för altimeterdatum så jag hade kört på versionen med röd visare.

Olika årgång såvitt jag vet. Det större datumfönstret fick rätt mycket kritik så det slutade de med. Det lite mer "gammaldags" typsnittet tror jag hängde med från en speciell version av den större modellen Big Pilot. Att döma av positionen på datumfönstret på båda modellerna så sitter det ett vanligt 7750 verk i dem. Det är först i och med den nya modellen som släpptes förra veckan som pilotkronografen har ett in-house verk.

Tack för lite info. Tycker det är ett svårt val. Gillar den lilla detaljen med röd visare men är sjukt intresserad av specialversionen som numera inte finns i produktion. Blev inte klokare av det här :happyhappy::)o_O:confused::dead:

Haha jo, kan vara så att jag springer in till Luxury watches och köper deras IW3777-04. Alltid kul med en klocka som inte finns i produktion längre :)

Tillbaka
Topp