Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har tittat lite på klockor på klockanett.se och undrar om någon här på KS har köpt något där?
Är det kopior på Citizen? Det låter helt sjukt.Dom flesta "vintage" där ser ut som frankens från Indien. Kan inte garantera det dock så är du nyfiken på någon speciell så släng in en tråd i vintage-delen av forumet.
Är det kopior på Citizen? Det låter helt sjukt.
Är det kopior på Citizen? Det låter helt sjukt.
Det produceras nya boetter, tavlar och urverk samt så tar tillverkarna i Indien även gamla klockor av andra märken och skriver Oris, HMT, Fortis m.fl. på tavlan. Sen matchar de klockorna som de vill. Så ja, det finns både kopior och franken på billiga vintageklockor..Njaae, min uppfattning är att dom plockar och bygger lite som dom vill, därav "franken".
Oris, Seiko, Citizen, Favre Leuba, Tissot är populära franken-klockor på ebay från just Indien.
@BosseJ
Den allmäna uppfattningen här är nog att det du säljer på den sidan är skit. Det kanske är läge att skriva att klockorna renoverats och att delar kan/har bytts i dina "annonser", skulle personligen inte röra de med tång.
@BosseJ
Man undrar ju även hur de servats, du har väl en annan definition på det antar jag.