• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som har någon erfarenhet av Becks urhandel i Norrköping?

J86A

Omega
Är bosatt i Norrköping där det är helt galet dåligt med urmakare och var inne till Becks för att trycktesta min Omega och fick till svar att maskinen inte var inställd för Omega och att jag skulle återkomma om några veckor :shifty: Jag har ingen aning om hur dessa maskiner fungerar men tyckte det lät jätte konstigt o_O Så fick inte direkt något bra intryck där. Är det någon som har andra erfarenheter av Becks? Att bemötandet kanske bara var en tillfällighet o_O


Tack för ett grymt forum! :happyhappy:
 

Frele

Cartier
Har varit förbi ett par gånger och klämt på lite klockor. Har alltid fått ett väldigt trevligt och bra bemötande. Upplevde också att de var någorlunda kunniga.
 

J86A

Omega
Har varit förbi ett par gånger och klämt på lite klockor. Har alltid fått ett väldigt trevligt och bra bemötande. Upplevde också att de var någorlunda kunniga.
Kanske bara var en tillfällighet då :) Men tyckte det var konstigt att han jag pratade med sa att maskinen som man utför trycktestet på inte är inställt för Omega, borde man inte rimligtvis ställa den efter vilket tryck som ska läggas? o_O
 

Frele

Cartier
Kanske bara var en tillfällighet då :) Men tyckte det var konstigt att han jag pratade med sa att maskinen som man utför trycktestet på inte är inställt för Omega, borde man inte rimligtvis ställa den efter vilket tryck som ska läggas? o_O
Är inte jättebevandrad vad gäller trycktestning, men kanske klarade bara deras maskin att testa ett visst tryck. Exempelvis maximalt 10 bar medan din klocka klarar 30 bar. Någon med bättre kunskap får gärna rätta mig om jag har fel.
 

J86A

Omega
Är inte jättebevandrad vad gäller trycktestning, men kanske klarade bara deras maskin att testa ett visst tryck. Exempelvis maximalt 10 bar medan din klocka klarar 30 bar. Någon med bättre kunskap får gärna rätta mig om jag har fel.
Jag förstår att ditt tänk där men då blir det ju ännu konstigare när han säger att jag ska komma tillbaka om några veckor o_O:)
 
Gå till Urmäster vid Ströget, familjeföretag.
Duktiga och har en fungerande maskin för trycktest. De hjälper dig utan problem.

För övrigt gör de i princip all service själva på klockorna, vad jag vet skickas allt iväg från Becks.

/N
 

seikoswede

Panerai
Gå till Urmäster vid Ströget, familjeföretag.
Duktiga och har en fungerande maskin för trycktest. De hjälper dig utan problem.

För övrigt gör de i princip all service själva på klockorna, vad jag vet skickas allt iväg från Becks.

/N

Jag håller med!

De har hjälpt mig vid ett par tillfällen nu och det har gått fort och smidigt. Trevliga är de också!

Jag har iofs inte gjort några jättejobb men det de har gjort har alltid varit till belåtenhet. Sist bytte de regelfjäder i min Enicar och ringde dagen efter jag lämnat in den. På köpet fixade de till en Seiko som stoppat.

De är två, far och son tror jag, utbildade urmakare och gör som sagt det mesta själva.

Kolla med dem! Ligger i Spiralen.

Jim
 

J86A

Omega
Jag håller med!

De har hjälpt mig vid ett par tillfällen nu och det har gått fort och smidigt. Trevliga är de också!

Jag har iofs inte gjort några jättejobb men det de har gjort har alltid varit till belåtenhet. Sist bytte de regelfjäder i min Enicar och ringde dagen efter jag lämnat in den. På köpet fixade de till en Seiko som stoppat.

De är två, far och son tror jag, utbildade urmakare och gör som sagt det mesta själva.

Kolla med dem! Ligger i Spiralen.

Jim
Jag håller med!

De har hjälpt mig vid ett par tillfällen nu och det har gått fort och smidigt. Trevliga är de också!

Jag har iofs inte gjort några jättejobb men det de har gjort har alltid varit till belåtenhet. Sist bytte de regelfjäder i min Enicar och ringde dagen efter jag lämnat in den. På köpet fixade de till en Seiko som stoppat.

De är två, far och son tror jag, utbildade urmakare och gör som sagt det mesta själva.

Kolla med dem! Ligger i Spiralen.

Jim
Tack för tipset då jag varit lite tveksam mot dem, men nu får det allt bli ett besök :)
 
Topp