• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som känner till creationwatches?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

sveol

Cartier
Kan också rekommendera dem. Bra priser, svarar snabbt på mail och snabba leveranser. Sitter och väntar på ett paket från dem nu.
 

Maro

Audemars
Om det nu inte skulle räcka med referenser så lägger jag också in min här. Köpt några gånger och gått super snabbt och beellet!
 

time4me

Breitling
Beroende på vad det är du är ute efter skulle jag också kolla watchhubs.com, de har mycket Seiko och verkar ha lite bättre pris på en hel del. Också Hong Kong-baserade.

Jag gjorde en prisjämförelse på en Seiko Military Nylon Band, SNK809K2 och ditt tips var billigast. Inte våldsamma pengar att spara, men många bäckar små...
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Jag gjorde en prisjämförelse på en Seiko Military Nylon Band, SNK809K2 och ditt tips var billigast. Inte våldsamma pengar att spara, men många bäckar små...

Inte mycket, men för 28 spänn kan du komma över en hel del (eBay). Bra val av klocka förresten, Seiko slår aldrig fel!

Som Bleking välkomnar jag dig även till forumet!

Edit: Watchhubs är en bra och seriös sida, har bara positiva upplevelser därifrån!
 

time4me

Breitling
Inte mycket, men för 28 spänn kan du komma över en hel del (eBay). Bra val av klocka förresten, Seiko slår aldrig fel!

Som Bleking välkomnar jag dig även till forumet!

Edit: Watchhubs är en bra och seriös sida, har bara positiva upplevelser därifrån!

Tack för välkomsthälsning! ;)
 

plexan

Cartier
Funkade bra när jag beställde där tog dock typ 5 dar innan dom skickade iväg klockan.
Efter leverans fick jag ett mail där av dom där dom ville ha en lite recension av min köpupplevelse hos dom, visst, skrev typ att jag var nöjd men tog lite tid innan dom skickade varan. När jag senare surfade runt på deras hemsidan såg jag att mitt omdöme hade lagts upp, dock var det redigerat, det negativa var raderat, kändes lite fult gjort...
 

time4me

Breitling
Hoppas att jag får ställa en fråga till angående att köpa klockor utanför rikets gräns. Hur mycket får man betala i tull/skatt på en klocka?
 

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
En liten tullavgift samt moms 25% på TULLVÄRDET! Creationwatches skriver gärna ned det om man artigt frågar. Köpt tre klockor från dem varav den sista "fastnade i nätet" och jag fick betala ca 90kr (Tullverket satt till ca.50$). Alltid varit nöjd med orderhantering, frakt och inte minst kvalitén på klockorna.
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Jag gjorde en prisjämförelse på en Seiko Military Nylon Band, SNK809K2 och ditt tips var billigast. Inte våldsamma pengar att spara, men många bäckar små...


Ta en titt på www.amazon.co.uk också, jag köpte en SNK809 där för 550:- (frakfritt) för något år sedan. Kan vara smidigt att handla inom EU ibland och många missar att kika på amazon.

Ang tull så har jag bara fått betala det på 1 av mina 5 senaste klockor från utlandet, då från en privatperson i sydkorea. Gällande creationwatches och watchhubs så har jag bara gott att säga :)

Och välkommen!
 

time4me

Breitling
En liten tullavgift samt moms 25% på TULLVÄRDET! Creationwatches skriver gärna ned det om man artigt frågar. Köpt tre klockor från dem varav den sista "fastnade i nätet" och jag fick betala ca 90kr (Tullverket satt till ca.50$). Alltid varit nöjd med orderhantering, frakt och inte minst kvalitén på klockorna.


Tack för att du och ni andra tar er tid till att svara mina rookie wonders;)
 

time4me

Breitling
Ta en titt på www.amazon.co.uk också, jag köpte en SNK809 där för 550:- (frakfritt) för något år sedan. Kan vara smidigt att handla inom EU ibland och många missar att kika på amazon.

Ang tull så har jag bara fått betala det på 1 av mina 5 senaste klockor från utlandet, då från en privatperson i sydkorea. Gällande creationwatches och watchhubs så har jag bara gott att säga :)

Och välkommen!

Tack för välkomnandet och för ett bra tips, ska jag undersöka! ::)
 

time4me

Breitling
Grävde lite på amazon och där fanns pengar att spara, TAG Heuer
Carrera Calibre 1887 Automatic, i jämförelse med pris på Uret, spara i runda slängar 4000SEK. Mycket bra spartips från Ruskprick. Tack igen;)
 

Mech David

Cartier
Stämmer det här som Creationwatches säger?
Någon som nyss har handlat där och kan bekräfta?

Q:-Do you charge any tax on your products?

A:For exports, CreationWatches.Com does not charge any additional tax on the prices listed on our website. You only pay what you see. For some countries, you may be charged import tax by the customs of your country which is the same as the GST or VAT in your country. However, in such rare cases even with the tax you will end up saving substantially by shopping with us.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Stämmer det här som Creationwatches säger?
Någon som nyss har handlat där och kan bekräfta?

Q:-Do you charge any tax on your products?

A:For exports, CreationWatches.Com does not charge any additional tax on the prices listed on our website. You only pay what you see. For some countries, you may be charged import tax by the customs of your country which is the same as the GST or VAT in your country. However, in such rare cases even with the tax you will end up saving substantially by shopping with us.

Alltså, jag kanske misstar mig om vad du efterfrågar. Men det stämmer ju, priset som du ser på produkten är priset du betalar. Sen kan det ju tillkomma tull och moms på klockan om den fastnar hos tullen i Sverige.
Själv har jag aldrig åkt på det när jag handlat från creationwatches eller watchhubs. Har väl handlat ca 15 klockor från dom.

Edit: skaplig necro.
 

Greven

Audemars
Alltså, jag kanske misstar mig om vad du efterfrågar. Men det stämmer ju, priset som du ser på produkten är priset du betalar. Sen kan det ju tillkomma tull och moms på klockan om den fastnar hos tullen i Sverige.
Själv har jag aldrig åkt på det när jag handlat från creationwatches eller watchhubs. Har väl handlat ca 15 klockor från dom.

Edit: skaplig necro.
Intressant. Har handlat två klockor av creationwatches (utan problem skall jag tillägga) men åkt på både tull och mervärdesskatt bägge gångerna. Vet inte varför. Är det bra otur eller finns det något sätt att meddela creationwatches vid köpet att de skall märka försändelsen på något speciellt sätt för att på så sätt undvika detta?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp