• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som köpt klocka från Monaco?

AndyAnd

Cartier
Jag har varit kontakt med C.C. Watches i Monaco angående en Rolex som de har. till salu Enligt personen jag talade med på telefon så behöver de ett foto av mitt ID eller pass för att kunna genomföra transaktionen på grund av penningtvättlagar i Monaco, är det någon som känner till något om det? I övrigt verkar de seriösa.

Någon som har erfarenhet från affärer antingen med C.C. Watches eller något annat företag i Monaco?

Jag har förstått att Monaco räknas som ett EU-land när det kommer till moms, dvs att man inte riskerar att åka på någon momssmäll om man handlar därifrån.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Skulle oxå kunna vara intresserad av det allmänna utbudet o priset på klockor i Monaco, ngn som har koll? (då jag snart passerar där på hojen)
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Någon som har erfarenhet från affärer antingen med C.C. Watches eller något annat företag i Monaco?
Nej, har varit intresserad av några av deras klockor förut men hittar inte några referenser någonstans. De är ju "trusted seller" på chrono24 men jag vet inte riktigt vad det innebär.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Värt att tänka på - http://www.visitmonaco.com/us/Meetings-Incentives/Money-Matters-VAT

VAT Refund

To benefit from a VAT (valued added tax) refund, the unitary purchase price inclusive of tax from any single store must be at least 175 €. At the time of purchase the salesman can either refund VAT immediately, either collect the tax directly and wait for the reception of the stamped “export sales invoice” from Customs to be refunded at the departure airport. In both cases, an “export sales invoice” (“Bordereau de Vente” in French) will be given to you. Look for shops with a duty free stickers in their windows.
 
Varit i kontakt med dem på plats via telefon och kollade upp adressen personligen. De gav inget vidare professionellt intryck på mig och adressen leder till ett lägenhetskomplex. Blev ingen affär så kan inte utvärdera mer än så.
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Jag vill också minnas att de inte visste vad Amplitud var för något när jag frågade om de visste hur verket mådde och om det behövde service. Kändes lite sådär...
 

AndyAnd

Cartier
Jag backade ur efter att jag talat med henne (Clarisse?) igen. De är säkert okej men jag tyckte inte att jag fick bra svar på mina frågor angående klockan (hon visste inte hur många länkbitar eller om den hade servicebehov) och det faktum att adressen precis som du säger går till en lägenhet fick min mage att säga ifrån. Om någon handlar av dem får ni gärna berätta hur det gick.
 

kabro

Cartier
Blev det någon vidare affär där?
Mailade med dem på en Exp II utan box och cert. Föreslog att göra upp ev affär hos AD och det var inga problem.
Någon som har koll hur mycket en AD kan ta för äkthetsintyg? Har även för mig att det tar ett par dagar när jag frågade på Nymans.
 

AndyAnd

Cartier
Blev det någon vidare affär där?
Mailade med dem på en Exp II utan box och cert. Föreslog att göra upp ev affär hos AD och det var inga problem.
Någon som har koll hur mycket en AD kan ta för äkthetsintyg? Har även för mig att det tar ett par dagar när jag frågade på Nymans.

Jag var intresserad av den klockan och talade med en Clarisse på telefon. Hon upplevdes som seriös men jag backade ur pga att en vän som befann sig i området inte hade tid att göra upp affären f2f. Jag blev lite avskräckt när hon ville ha bild på mitt leg/pass för att skicka den och att hon inte visste så mycket om klockan (ex servicebehov eller antal länkbitar). Det sistnämnda kan väl dock förklaras med hon hade klockan i bankfack och inte hos sig vid tidpunkten jag talade med henne. Avsaknaden av referenser avgjorde det dock för mig och jag köpte från en välrenommerad juvelerare från Holland istället. Men kan ni träffas hos AD och så är det väl bara att köra, ring och hör så de har tid att kika på klockan innan bara. Den var onekligen helt okej prissatt.
 

kabro

Cartier
Jag var intresserad av den klockan och talade med en Clarisse på telefon. Hon upplevdes som seriös men jag backade ur pga att en vän som befann sig i området inte hade tid att göra upp affären f2f. Jag blev lite avskräckt när hon ville ha bild på mitt leg/pass för att skicka den och att hon inte visste så mycket om klockan (ex servicebehov eller antal länkbitar). Det sistnämnda kan väl dock förklaras med hon hade klockan i bankfack och inte hos sig vid tidpunkten jag talade med henne. Avsaknaden av referenser avgjorde det dock för mig och jag köpte från en välrenommerad juvelerare från Holland istället. Men kan ni träffas hos AD och så är det väl bara att köra, ring och hör så de har tid att kika på klockan innan bara. Den var onekligen helt okej prissatt.

Hehe, verkar som vi gör samma resa du och jag, sälja Oris köpa Explorer :)
Är helt med dig där, hade inte känts tryckt att skicka över den när Ska ev bila ner i Europa, så det är f2f som gäller för mig vid affär.
Har mailat på ett någon annan också, verkar som de flesta i denna prisklassen saknar box och cert...
 

AndyAnd

Cartier
Hehe, verkar som vi gör samma resa du och jag, sälja Oris köpa Explorer :)
Är helt med dig där, hade inte känts tryckt att skicka över den när Ska ev bila ner i Europa, så det är f2f som gäller för mig vid affär.
Har mailat på ett någon annan också, verkar som de flesta i denna prisklassen saknar box och cert...
Det är helt rätt väg att gå :) lycka till!
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Nä köpte härifrån. Försäkrat paket med expressleverans. Beskrivning stämde bra och efter kontroll hos urmakare visade det sig att var bra med urverk mm.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Åk dit annars? Flyg till Nice kostar lika mycket som försäkrad frakt och buss/ tåg tar 30min till Monaco :) Går säker att hinna på en dag, även om frakt såklart är bekvämare
 

kabro

Cartier
Var det du som klippte Explorer II? Var spekulant på den, men när jag väl började kika på flyg och föreslog träff vart den såld..
 
Ska göra ett besök till furstendömet för att spana in 14790:an nedan, får återkomma med intryck.

För övrigt, inputs på klockan i fråga, pris, skick, 14790 i allmänhet?

http://www.chrono24.com/en/audemarspiguet/royal-oak-automatic-14790st--id3527813.htm

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    70.8 KB · Visningar: 32
Topp