• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som köpt Rolex Day-Date 40 mm ännu?

P

Philippe Stern

Guest
Sjukt sugen på en sådan. Vore kul att få lite feedback. Känsla, erfarenheter etc.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Kör flippen kör! Den är fortfarande inte en day-date för mig... :)
Där är vi inte överens alltså. Har ju numera också provat den. Måste säga att den är så jäkla rätt i proportionerna! Allt Day-date II gjorde fel gör Day-date 40 mm rätt! Ringen är perfekt storleksmässigt i relation till tavlans storlek, liksom länken gör sig perfekt till boetten (återigen till skillnad från Dd II)..
 
P

Philippe Stern

Guest
Där är vi inte överens alltså. Har ju numera också provat den. Måste säga att den är så jäkla rätt i proportionerna! Allt Day-date II gjorde fel gör Day-date 40 mm rätt! Ringen är perfekt storleksmässigt i relation till tavlans storlek, liksom länken gör sig perfekt till boetten (återigen till skillnad från Dd II)..
Helt enig.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
@Philippe Stern, vilket utförande suktar du efter?
Har klämt och provat Platinan, finns väl inte mycket mer att säga än att där magnifik. Håller helt med föregående talare om att de skalat upp modellen till 40mm och fått alla proportioner rätt.
För min del, om jag skaffar en DD blir det 36an. Mina handleder bär inte upp 40an.
 
P

Philippe Stern

Guest
@Philippe Stern, vilket utförande suktar du efter?
Har klämt och provat Platinan, finns väl inte mycket mer att säga än att där magnifik. Håller helt med föregående talare om att de skalat upp modellen till 40mm och fått alla proportioner rätt.
För min del, om jag skaffar en DD blir det 36an. Mina handleder bär inte upp 40an.
Vitguld lutar det åt. Den med blå tavla. Gillar även rosé med sunburst. Men rosé känns lite too gay for me.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vitguld lutar det åt. Den med blå tavla. Gillar även rosé med sunburst. Men rosé känns lite too gay for me.

Tycker faktiskt inte du ska oroa dig för att den skulle kännas "gay", day date är i alla fall enligt mig rätt maskulin.
Rolex-Day-Date-40-Baselworld-2015-1.jpg
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Börjar nästan bli häxjakt på @Philippe Stern här på forumet... Jag tycker han har en skön sarkasm och är ärlig med åsikter.

@Philippe Stern: inte alls sugen på Platina? Ursäkta om jag styr det hela lite off topic, är lite avundsjuk att jag inte har råd att inhandla en dinka i den prisklassen nu och vill bara höra lite du resonerar. Platinan kostar ju mer(ganska mycket mer) men känns som en klocka man kan köra resten av livet
 
P

Philippe Stern

Guest
Börjar nästan bli häxjakt på @Philippe Stern här på forumet... Jag tycker han har en skön sarkasm och är ärlig med åsikter.

@Philippe Stern: inte alls sugen på Platina? Ursäkta om jag styr det hela lite off topic, är lite avundsjuk att jag inte har råd att inhandla en dinka i den prisklassen nu och vill bara höra lite du resonerar. Platinan kostar ju mer(ganska mycket mer) men känns som en klocka man kan köra resten av livet
Häxjakt gillar jag. Bryr mig inte om vad idioter skriver ändå. Platina är fin som snus. Tycker dock den är liiiite för dyr. Sen gillar jag inte tavlorna till 100%. Den diagonala känns diffus och den med blå romerska stavar känns för blå.
 
Topp