• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som kan Chrono24 som sin egen bakficka?

Försöker kontakta Chrono24s kundtjänst, utan positivt resultat

Är det någon här som är bekant med sidan?

Har tydligen fått bud på en klocka, men vet inte hur jag gör för att gå in och acceptera ett bud?
Budet är alltså under begärt pris, men det ska väl ändå gå att se någonstans?
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Hej,
Jag hade samma problem. Man klickar på ett annat ställe för att acceptera erbjudandet. Alltså inte direkt under. Kommer inte ihåg var men backa några steg.
 
Chrono24 känns lite som ett skämt!

Har ringt dem totalt 5 gånger, varav jag hamnade på ett tyskt mobilsvar (pratandes tyska!) 3 av gångerna!

De gånger jag faktiskt fått prata med dem har jag frågat om deras "depositionstjänst" kostar något extra,
varje gång har jag fått "nej" till svar!

Ser nu dock att de vill ha 2.5% av försäljningspriset (utöver de 500kr för annonsen)

Rip off much?
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Chrono24 känns lite som ett skämt!

Har ringt dem totalt 5 gånger, varav jag hamnade på ett tyskt mobilsvar (pratandes tyska!) 3 av gångerna!

De gånger jag faktiskt fått prata med dem har jag frågat om deras "depositionstjänst" kostar något extra,
varje gång har jag fått "nej" till svar!

Ser nu dock att de vill ha 2.5% av försäljningspriset (utöver de 500kr för annonsen)

Rip off much?
Du behöver inte använda deras dispositionstjänst om du inte vill men många köpare uppskattar det och klockan blir lättare att sälja.

(Min ansökan om dispositionstjänsten slarvade de till så det tog en månad innan den var på plats.)

Deras kundtjänst suger och är usla på att besvara mail. Bedriver man verksamhet på nätet ska man prioritera mail, inte telefon.

Att kunder inte hittar vart de godkänner mottagande av varan, vart de accepterar en prisförfrågan osv säger en del om deras sida.

Nu när jag är uppe på banan kan jag tänka mig att använda dem igen men enbart för lite dyrare klockor.
 

Kugghjul

Panerai
Du behöver inte använda deras dispositionstjänst om du inte vill men många köpare uppskattar det och klockan blir lättare att sälja.

(Min ansökan om dispositionstjänsten slarvade de till så det tog en månad innan den var på plats.)

Deras kundtjänst suger och är usla på att besvara mail. Bedriver man verksamhet på nätet ska man prioritera mail, inte telefon.

Att kunder inte hittar vart de godkänner mottagande av varan, vart de accepterar en prisförfrågan osv säger en del om deras sida.

Nu när jag är uppe på banan kan jag tänka mig att använda dem igen men enbart för lite dyrare klockor.
Rent allmänt har jag dock märkt att många företag inte gillar mail - som kundkontakt. Jag håller med om att det är kass, men många företag verkar vilja styra över kundkommunikationen till chat och telefon. Jag tror de kommit fram till att de är kostnadseffektivare och enklare, kunderna kan då inte fundera länge på svåra frågor etc..
 

saf

Omega
Försöker kontakta Chrono24s kundtjänst, utan positivt resultat

Är det någon här som är bekant med sidan?

Har tydligen fått bud på en klocka, men vet inte hur jag gör för att gå in och acceptera ett bud?
Budet är alltså under begärt pris, men det ska väl ändå gå att se någonstans?
Gick det fort? Rekommenderar du att sälja via chrono?? Har endast köpt där nämligen och är lite sugen på att sälja nu!
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Den stora fördelen är väl att man kan använda deras escrow service när man säljer och köper. Känns mkt tryggare. Jag har bara köpt genom chrono24 och vid ett tillfälle var jag inte nöjd med skicket och kunde skicka tillbaka klockan direkt.
 

Kugghjul

Panerai
Bättre skulle jag säga! Finns recensioner och liknande!
Även för privatpersoner? För både köp och sälj rollen?

Den stora fördelen är väl att man kan använda deras escrow service när man säljer och köper. Känns mkt tryggare. Jag har bara köpt genom chrono24 och vid ett tillfälle var jag inte nöjd med skicket och kunde skicka tillbaka klockan direkt.
OK. Men vad hindrar tex:

köparen tar emot en äkta Sub, hävdar det var en kopia, returnerar kina-kopia till köparen?
köparen är en fippelpelle, tar emot klockan, lyckas ta sönder den genom oförsiktig kron-hantering?

Är det lika säkert för säljare som köpare?
 
Slutsats!

Det blev inget köp via chrono24, varför kanske ni undrar?

1. långa svarstider, vissa stunder fick man sitta mer än 10min i telefonkö
2. deras talsvarstjänst är på TYSKA, märkligt om man riktar sig mot köpare/säljare inom hela världen
3. de utger sig för att "tjänsten är kostnadsfri", men i själva verket tar de 2.5% på försäljningspriset!

Sålde den privat istället, eftersom deras tjänst kändes som en riktigt onödig mellanhand!
Köparen blev för övrigt mer än nöjd med både affär och klocka, så slutet gott, allt gott!
 

Kugghjul

Panerai
Slutsats!
Det blev inget köp via chrono24, varför kanske ni undrar?
1. långa svarstider, vissa stunder fick man sitta mer än 10min i telefonkö
2. deras talsvarstjänst är på TYSKA, märkligt om man riktar sig mot köpare/säljare inom hela världen
3. de utger sig för att "tjänsten är kostnadsfri", men i själva verket tar de 2.5% på försäljningspriset!
Sålde den privat istället, eftersom deras tjänst kändes som en riktigt onödig mellanhand!
Köparen blev för övrigt mer än nöjd med både affär och klocka, så slutet gott, allt gott!
?
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Det känns som det har blandats rejält i denna tråd avseende KÖP respektive SÄLJ via Chrono24. Så håll tungan rätt i mun mina damer och herrar:)
 

Falken

Panerai
Bumpar denna tråd. Tänkt sälja en klocka via chrono24. Har trusted checkout aktiverat. Fått köpförslag via en köpare som vill ha den i Singapore.

Finns det något sätt jag kan bli blåst på pengarna om jag postar klockan? Kan han rapportera till chrono att han ej fått den/skicka tillbaka en annan etc och på så sätt få pengarna tillbaka, eller hur ser processen ut/hur säkert är det. Lite nojig, köpt klockor via chrono24 men aldrig sålt. Detta är en lite udda klocka så därav valet med chrono...
 

Kugghjul

Panerai
Jag tänkte tipsa om denna tråden, när man väl sålt till någon i utlandet verkar det vara jobbigt att kunna skicka klockan försäkrat.
 
Topp