• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon som kan hjälpa mig med detta ur?

romeq

Basic
Fan detta i en låda vid flyttstädning hos Far det har varit min Morfars han dog 1975 så det har några år på nacken men jag vred upp det och det funkar perfekt
drar sig inte en 1 minut på dygnet inte dåligt när det inte är använt sen 1975.det jag undrar är vad är det för modell hittar en del liknande men inte exakt lika
samt hur gammalt det är ?
Mats

Bilagor

• IMG_20170308_160553.jpg
    IMG_20170308_160553.jpg
    110.1 KB · Visningar: 140
  • IMG_20170308_160543.jpg
    IMG_20170308_160543.jpg
    123.2 KB · Visningar: 148
Du får öppna klockan för att hitta rätt referens nummer. Står på insidan av baklocket. Svårt å säga utan att göra det? finns så många olika modeller. Om du då samtidigt tittar på seriennummret på verket kan du se när den är tillverkad.

Ok får skaffa rätt verktyg så man inte gör onödiga märken i den.
Mats
Om du är osäker på öppningen så gå till din lokala urmakare och be hen göra det, risken är annars stor att du repar den när du öppnar den.
Om du väljer att lämna in den till samma urmakare skulle jag tippa att en service kostar mellan 3000 - 5000 kr vilket är en bra investering och klockan mår ju som bäst på din arm och kommer att bli en vän i många år.
Lycka till!
H

Tillbaka
Topp