• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som kan säga om denna är äkta/fake?

Äkta / Fake?

  • Äkta

    Röster: 8 13.6%
  • Fake

    Röster: 51 86.4%

  • Totala väljare
    59

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Är så dåligt på att spotta. Men ser inte ut att vara mycket som stämmer här. Den ser djup ut, bezeln för stor osv osv. Samt att boxen ser sketchy ut?
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Spontant så är snörena till hang tagen fel, som redan påpekas. Men också så känns bezelen för bred mm.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tycker den ser riktigt trevlig ut, tycker inte den ser ut som tok fake som många påstår :smug::rolleyes:!

Gillar att den är fullset!
IMG_2697.JPG
IMG_2698.JPG
IMG_2699.JPG


Gravyren är ju bara för mysig!
IMG_2700.JPG
IMG_2701.JPG
 

Depp-Erik

Cartier
Jag är inte särskilt bra på Rolex så jag reagerade inte det mesta som nämnts, men jag tycker claspen på länken ser konstig ut...
 

mackman

Cartier
Det är rätt självklart för många att den är fejk, men det som bland annat är fel är claspen, för tjock bezel, 5min markörerna är inte centrerade/för tjocka, luggarna ser för långa ut, ändlänkarna har passform som en påse kattskit, kronskydden är för långa/tjocka, rolex kronan är för långt upp/för liten, kvaliten på texten på tavlan ser inte särskilt bra ut, mindre urtavlorna är för små och så vidare... finns massor som är fel
 
Topp