• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som klämt på nya Seamaster 300 Master co-axial

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Som rubriken lyder. Har någon klämt på nya Seamastern? Bilderna på nätet gör mig extremt sugen!

Någon som vet om RobE eller någon annan butik har fått in den? Och vad den listar?

Lite lånat ögongodis:
fc106acac00ae3143ca19dc24cc9544a.jpg

a3625d6e14520ce8a547847ccedcdcdb.jpg

62ce24e8497883b64a56c8787dd561bf.jpg

8a9ab7dcee3196aa62cb6f3fb689ea16.jpg
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Jag skulle kunna köpa antingen lysmassan eller poleringen, men det blir ju märkligt när man å ena sidan vill att den ska se gammal ut med vitagefierad lysmassa och å andra sidan att den ska blänka och se ny ut med polerade bandhorn och mittlänkar...

Men visst är den riktigt trevlig...
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Jag skulle kunna köpa antingen lysmassan eller poleringen, men det blir ju märkligt när man å ena sidan vill att den ska se gammal ut med vitagefierad lysmassa och å andra sidan att den ska blänka och se ny ut med polerade bandhorn och mittlänkar...

Men visst är den riktigt trevlig...

Sant. Har faktiskt inte reflekterat över den krocken. En sån där grej som man inte stör sig på förrän någon påtalar det, men då går det inte att tänka på något annat... :) Lite som SHS på 214270... :)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Känns som en blandning av po, smp på oysterlänk.
Gillar inte heller vintagekrocken.
Men i det stora hela en jäkligt snygg klocka.
Synd att vi stackare i Helsingborg inte har någon rolig butik som jagar att få in det nyaste i butiken.
 

Martinsthlm

Breitling
Grym klocka, dock lite synd att den blåa bara finns i titan och även att lysmassan är patinerad.. fast det kanske är lika bra, för annars kanske köpbegäret blivit omöjligt att motstå :D
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Nej, jag gillar den inte. Modellen i sig är väl ok, men utformningen?
-"Snygg klocka, den ser gammal ut?"
-"Tack! Nej den är faktiskt alldeles ny!"
Om man gillar gammalt stuk, varför går man inte och skaffar sig en fin gammal klocka som man sedan servar upp till bra tidshållning och täthet? The real deal? Kommer vi se denna trend i andra branscher? Vintagefierade nya bilar så att de ser gamla ut redan när man köper dem?

Nej, tavlan ser gammeldags ut, speciellt med fuskpatineringen. Polering av bandhorn och mittlänkar ser fel ut på en dykarklocka/beater (polerade bandhorn ser fel ut på de flesta klockor med borstade länkar).
Dykringen må vara efter ursprungsförlagan, men saknar tydlig markering vid noll och även 15-20 minuters nedräkningen saknas.
Nej, jag tycker Omega har gjort fel när de tog fram denna modell. :shifty:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nej, jag gillar den inte. Modellen i sig är väl ok, men utformningen?
-"Snygg klocka, den ser gammal ut?"
-"Tack! Nej den är faktiskt alldeles ny!"
Om man gillar gammalt stuk, varför går man inte och skaffar sig en fin gammal klocka som man sedan servar upp till bra tidshållning och täthet? The real deal? Kommer vi se denna trend i andra branscher? Vintagefierade nya bilar så att de ser gamla ut redan när man köper dem?

Nej, tavlan ser gammeldags ut, speciellt med fuskpatineringen. Polering av bandhorn och mittlänkar ser fel ut på en dykarklocka/beater (polerade bandhorn ser fel ut på de flesta klockor med borstade länkar).
Dykringen må vara efter ursprungsförlagan, men saknar tydlig markering vid noll och även 15-20 minuters nedräkningen saknas.
Nej, jag tycker Omega har gjort fel när de tog fram denna modell. :shifty:
Nike har sålt ett antal gamla modeller skor prepatinerade. De sålde som smör. Själv tyckte jag bara det var puckat.
 

Snigel

Cartier
2-Faktor
Gillar helt klart designen och tanken bakom klockan, men klarar verkligen inte av den förpatinerade lysmassan. Återstår att se den IRL
 

lingonpinne

Breitling
Har helt lyckats missa denna modell. Tycker den ser väldigt trevlig ut :)

Får väl se om det ändras om man får chansen att se den i verkligheten.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor

nissehult

Patek
2-Faktor
Nej, jag gillar den inte. Modellen i sig är väl ok, men utformningen?
-"Snygg klocka, den ser gammal ut?"
-"Tack! Nej den är faktiskt alldeles ny!"
Om man gillar gammalt stuk, varför går man inte och skaffar sig en fin gammal klocka som man sedan servar upp till bra tidshållning och täthet? The real deal? Kommer vi se denna trend i andra branscher? Vintagefierade nya bilar så att de ser gamla ut redan när man köper dem?
Erhm, du har inte gått in i en jeans-butik de senaste åren/decennierna?
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Erhm, du har inte gått in i en jeans-butik de senaste åren/decennierna?
Omega borde kanske ha stentvättat klockan också? Klorblekt den? :)
Vad gäller jeans så förstår jag för-slitning till en viss del, skönt inslitna jeans är härligt, men tar väldigt lång tid att få. Men när man på dyra designerjeans även slitit upp hål så känns det lika dumt som jag vet inte vad. Dessutom dålig smak/stil. Dessa jeans lär ju dessutom trilla isär tio gånger tidigare än oslitna.
Likheten med dyra designerjeans är kanske inte så dum. För folk som har råd men inte har intresse och ork att skaffa the real deal, med den stora skillnaden att Omegan håller hög kvallitet.
 

Strauss

Omega
2-Faktor
Var på affärsresa över dagen idag upp i Sundsvall och gick in på Kent's i väntat på mitt flyg hem. Träffade då Omegas säljare i Sverige som tog sig tid att berätta om den nya seamastern. Den kommer att komma på stål, titan, stål och rose, titan och rose, rose samt platinum. Någonstans runt 47k för stål som insteg. Den kommer att finnas i butikerna efter nyår.

En klocka som han visade mig var Speedmaster Lunar Dust. Riktigt jävla snygg!
Omega-Speedmaster-Lunar-Dust-Ceramic-watch-15.jpg


Lunar dust kommer att ligga på cirka 90k.
 
Topp