• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som mekar pin lever-verk?

Nicke W

Breitling
Hallå,

Jag startade en tråd i diskussionsdelen men tänkte att den kanske passar bättre här istället.

Jag undrar om någon här gör mekjobb på pin lever-verk? Vad jag förstår är det få urmakare som vill ta sig an sådana verk men jag tänkte att någon här kanske har gett sig på det någon gång? Eventuellt behövs bara rengöring, men jag vet inte. Har inte vågat öppna upp eftersom jag känner mig lite osäker på att hantera gammal lysmassa som det finns en del av på tavlan och visarna.

Den aktuella klockan är ett gammalt ebay-fynd jag klickade hem billigt och som bara blivit liggande i en låda men jag tycker att det är en tillräckligt kul modell för att lägga lite pengar på om det skulle gå att få igång den. Det rör sig om en Westclox Wrist Ben från 50-talet, identisk med den på följande länk:

Westclox Wrist Ben Watch Repair

Repair Service of a Vintage Westclox Wrist Ben Watch
www.clevelandwatchrepair.com
www.clevelandwatchrepair.com
Någon som vill ta sig an att åtminstone kolla och ställa diagnos? :)

/Nicke
 

Jonteh

Cartier
Måste bara säga att den klockan är riktigt snyggt. Den är verkligen värd lite kärlek så den tickar fint igen. Har letat efter en sådan klocka (den svarta) i fint skick men ej hittat någon, så jag säger verkligen grattis till den snygga pjäsen och lycka till med att få den i fint skick. 😀
 
Topp