• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som provat en salthora?

JCE

Cartier
Visst är namnet lite vilseledande men........Meistersinger tillverkar nog de snyggaste enhands klockor. Även coolt med "jumping hour".
Finns det någon på forumet?
Salthora_Meta.jpg

35793_sh903_8.jpg
 

max

Dancing Queen
Gissar att ingen här har en så jag slänger in mina icke-erfarenheter av den :D
Har provat deras no x (kommer inte ihåg vilka nr men de utan jumping hour iaf), fina klockor för de ca 5000kr de kostade men kan tycka att priset för de ovanstående såg lite väl högt ut, 20-30k hade jag nog inte lagt på christopher wards storebror med basverk och speciellt inte med det namnet på urtavlan.
Metan är 43mm vilket blir väl stort för en klocka åt dresshållet.

Ett gott försök men tycker nypriset är minst dubbelt så högt som det borde vara.
 
  • Like
Reactions: JCE

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Makabert namn... Går obehagliga kårar längs ryggraden när man säger det högt för sig själv. Jumping hour är dock en enligt mig trevlig komplikation.
 

Jonaz

Rolex
Har haft en meistersinger, tror det var en no2. Fin klocka, kan tänka mig fler. Men som sagt tidigare, dubbelt så dyra som de borde...
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Ja det är ett underligt sätt att prissätta sina varor skyhögt över det folk och marknad anser vara resonabelt och rimligt. Renomne kan inte anförskaffas på det sättet.
 

Chagall

Cartier
På något märkligt obeskrivligt sätt blev jag besviken när jag öppnade tråden efter att ha sett titeln...
 

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Har klämt på och sett en del Meistersinger. Mycket snygga, cool komplikation, väcker habegär hos mig.

Håller med om att trådtiteln kanske ledde lite fel...
 
Topp