• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som sitter på en IWC Mark XVII?

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Jag har testat den. Blev besviken. Tycker den är skitfin på bild men bandet var katastrofalt, kändes som plast. Klockan i sig är det väl inget fel på men helhetsintrycket var iaf, för mig, negativt. Testade den iofs bara under ett par minuter hos AD.
 

oskarponken

Panerai
Fryken skrev:
Jag har testat den. Blev besviken. Tycker den är skitfin på bild men bandet var katastrofalt, kändes som plast. Klockan i sig är det väl inget fel på men helhetsintrycket var iaf, för mig, negativt. Testade den iofs bara under ett par minuter hos AD.

Jävla glädjedödare... :)
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Sorry, men jag blev jävligt besviken. Mest pga bandet då, som jag antar mjukas upp och blir lite skönare efter användning.
 

Tim

Omega
Har en Mark XVI och hade tidigare en 3717. Bandet blir bättre och mjuknar med tiden. Håller med om att det kan kännas plastigt när det är nytt.

Väldigt fina klockor. XVII har tilltalar mig dock inte. Känns aningen för stor för.
 

oskarponken

Panerai
Har haft ett par 3717 och de kändes väldigt genuina. Har dock aldrig haft dem på länk men länken ser ju riktigt bra ut på bild, trist om de är plastiga. Andra IWC jag har haft på länk har länkarna varit riktigt bra både på AT och GST.
 

Tim

Omega
oskarponken skrev:
Har haft ett par 3717 och de kändes väldigt genuina. Har dock aldrig haft dem på länk men länken ser ju riktigt bra ut på bild, trist om de är plastiga. Andra IWC jag har haft på länk har länkarna varit riktigt bra både på AT och GST.
För att förtydliga. Jag pratar om läderbandet.
 
Topp