• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon som vet ifall man kan förkorta länken på denna klocka?

Dags för mig att göra mitt första inlägg här på KS :cool:

Jag fick i födelsedagspresent av min far en Movado datron hs 360 sub-sea. Då länken inte passar på min handled besökte jag två lokala klockbutiker och hörde ifall de kunde förkorta den åt mig. Väl där så svarade båda att de inte visste hur de skulle få bort länkbitarna. Någon här som vet ifall det är möjligt överhuvudtaget och isåfall hur?
Jag bifogar bilder på klockan här under.

Tack på förhand! :)

Bilagor

• movado.jpg
    movado.jpg
    419.7 KB · Visningar: 6
  • The-Movado-Datron-Sub-Sea-Chronograph-5.jpg
    The-Movado-Datron-Sub-Sea-Chronograph-5.jpg
    330.2 KB · Visningar: 6

Jag fick i födelsedagspresent av min far en Movado datron hs 360 sub-sea. Då länken inte passar på min handled besökte jag två lokala klockbutiker och hörde ifall de kunde förkorta den åt mig. Väl där så svarade båda att de inte visste hur de skulle få bort länkbitarna. Någon här som vet ifall det är möjligt överhuvudtaget och isåfall hur?

Förutom att flytta det fjädrande stiftet i spännet två steg längre in så får man bända upp de smala mittlänkbitarna och sedan stänga dem igen. Kräver erfarenhet för att få det snyggt.

Väldigt fin klocka!

Förutom att flytta det fjädrande stiftet i spännet två steg längre in så får man bända upp de smala mittlänkbitarna och sedan stänga dem igen. Kräver erfarenhet för att få det snyggt.

Väldigt fin klocka!
Supertack!

Får väl ta ett besök på den tredje och sista lokala butiken och höra med deras urmakare ifall de kan hjälpa mig😄

Ouff, vilken grym present! Är din far väldigt klockintresserad? Otroligt fin klocka och länk. Precis som föregående postade, så är det första alternativet att flytta fästet i claspen, därefter försiktigt bända upp och ta bort länkbitar.

Ouff, vilken grym present! Är din far väldigt klockintresserad? Otroligt fin klocka och länk. Precis som föregående postade, så är det första alternativet att flytta fästet i claspen, därefter försiktigt bända upp och ta bort länkbitar.
Tack ska du ha! Ja min far är väldigt klockintresserad och har några fina dänkor i klocklådan. Tack för tipset, jag ska se ifall det finns hjälp att få av någon urmakare och hänvisa till de tips ni har gett mig.

Tillbaka
Topp