• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som vet mer om denna NOS Longines?

Bebitz

Cartier
Tjena! Jag undrar om det är någon här i vintagedelen som har lite koll på denna klocka. Det vill säga om den ser genuin ut och vilket år den kommer från och vad den kan vara värd?

Tack på förhand!

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    73 KB · Visningar: 106

Adam019

Omega
Har inte en aning men måste säga att den var väldigt fin! Har du haft den länge?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Utsidan var ju inte direkt fager imho med sina krockar, tokbred dykring/tunna luggar, sirliga arabiska siffror på tavlan o strama på dykringen, undersize lume på illa proportionerade visare, inte Longines finest moment imho... Men gillar man stilen så är det väl nästan ett fynd, med ett begränsat ekonomiskt värde. Urverket ser ut som ett stabilt eta som är referens i branschen.
Gissar sent 80 tidigt 90? Udda o lite kul! ;-)
 

Bebitz

Cartier
Fick du något svar från Longines?Sjukt nyfiken!


Skickas från min iPhone via Tapatalk


Jag fick detta svaret:

Thank you for your message and the information provided.
At the origin, the case number 7429 identifies a wristwatch in stainless steel, part of the Capricorne collection. It is fitted with a mechanical self-winding movement, caliber 633 and was launched in 1990.
We hope this information will be of help to you and remain at your entire disposal for any further information you may need.
Truly yours,
Aurélie Tonna
Brand Heritage
 

Marckus

Panerai
Härligt med snabbt och matnyttigt svar. Men personligen känns den rätt oharmoniskt komponerad med indexen samt den oproportionerliga dykringen och luggarna. Helt klart ett roligt ur på många sätt, men inte estetiskt i mina ögon...
 

Adam019

Omega
Jag fick detta svaret:

Thank you for your message and the information provided.
At the origin, the case number 7429 identifies a wristwatch in stainless steel, part of the Capricorne collection. It is fitted with a mechanical self-winding movement, caliber 633 and was launched in 1990.
We hope this information will be of help to you and remain at your entire disposal for any further information you may need.
Truly yours,
Aurélie Tonna
Brand Heritage
Coolt! Jag tycker den är skitsnygg! Hojta till om du känner att den ska få vandra vidare någon dag.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Topp