• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som vet mer?

Likama

Breitling
Qh5BbwzzSTep970OiaUFAQ.jpg
3roo5I39S7iTnFDv8YAkbg.jpg
 

Likama

Breitling
Hej! På 90-talet köpte jag en klocka på en marknad i Bulgarien/Sofia. Mannen som sålde den sa "Very nice Watch...swissmade.." "Jo säkert" tänkte jag men sen har jnån kollat och det visar sej vara ett schweiziskt urverk.... Klockan är inte vacker men lite cool tycker jag. Det står Borel fils & Co på klockan och Bulova på sidan...Nyfiken om nån som kan hjälpa mej med lite mer fakta...Det är nån form av tidtagning på klockan också men själva fästena verkar var ditlödda...jaja
 

San15

Cartier
2-Faktor
Det blir nog svårt med mer fakta låter som ett typiskt franken ur, hopplockad av olika delar.
 

Psykel

Patek
Skulle tippa på att det är ett ombyggt fickur, med tanke på sekundvisaren klockan 9. Kronan hör uppenbart inte till och loggan på tavlan ser ut att vara ditmålad i efterhand. Kan du öppna och visa urverket? Kanske kan vara nåt skoj som gömmer sig där iallafall.
 
Topp